2018-09-05, 21:20
Medlem
NorthernAngels avatar
Lite off topic men dessa sifo-bakelittelefon-institutet som har SD på 18 och lägre. När man ser denna film kan man inte förstå att inte fler gått till SD. Totalt asylkaos i svenska småstäder. Svenskar som bor där och skötsamma invandrare måste ju rösta SD 100 %!!!

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/727313114278672/?hc_ref=ARQ3W_h6NqJ24jmGZ-UIVw9P9D2tkLY6voYzdLPFxNhChO6vWPsh9_AVvB2QQanmd5k& __xts__[0]=68.ARAGDbPA-KVaLQXx2amxeTCD31ReeTlnTMBvpx4eSoCA154goJi9odANFV9 _tqJvLrEaEN61-jKrsbVVKMJMVxM_n3IIfoRN qTynSTyUVy6UFFdCxRNoqUZy7zFAEIub0KARgqdEYsxIAvvZa9 f-_WHE-yjSDDboi_J9cvcxSM_eTf9RWXe3ZbuAJwZnrxtbi1hW 4H2e1g8MFfimOfYXWOeJ-RdciR7HTFVQpx_n&__tn__=FC-R&fb_dtsg_ag=Ady2uqKaSC1AgQoj2MnCreKjo4rucSgKVLSlG EK-IMXn0g%3AAdxFipiCRwNayG19XbVEF-NZ9wb4WtHcip_flzMz NYeKFQ
2018-09-05, 21:22
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Marcus Oscarsson anser att SD kan få 31% på söndag.

Han hade rätt om Trump. Hur rätt kan han ha om SD?

Han är väldigt påläst och ärlig i sina förutsägelser. Tror han kan vara på rätt spår, oavsett var det stannar så kommer valnatten bjuda på överraskningar.

De äldre vill ha trygghet och sjukvård, de yngre en traditionell skola, arbetarklassen vill ha bort utländska svartarbetare. Finns lockelser för alla och på valdagen vill man sparka lite extra för förändring där man tror det gör skillnad.
2018-09-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Markus Oskarsson på Facebook för ett par minuter sen:
Ingen länk?
2018-09-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Ingen länk?

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/posts/1648591228580846
2018-09-05, 21:29
Medlem
Besticks avatar
Citat:

SD ÄR SVERIGES STÖRSTA PARTI ENLIGT YOUGOV
– KAN SLÅ TILL MED 31,4 PROCENT PÅ VALKVÄLLEN

SD är Sveriges största parti i YouGovs allra sista mätning före valet med 24,8%. Om partiet är lika underskattat som vid valet 2014 så kan det innebära att SD får 31,4% på valkvällen.

ANALYS
YouGov var ett av de mätbolag som var närmast när det gällde att pricka in SD inför valet 2014. I YouGovs sista mätning innan valkvällen fick SD då 10,2 av YouGov. När alla röster hade räknats landade slutresultatet på 12,9. Med andra ord låg SD:s slutresultat på 1,26 över YouGovs sista mätning.

Om 24,8 multipliceras med samma faktor landar SD på 31,4% nu på söndag.

Mätbolagen understryker att de förfinat sina modeller sedan valet 2014 men å andra sidan kan man anta att väljarnas missnöje med regeringens flyktingpolitik med mera är ännu större denna gång jämfört med 2014. Dessutom är SD-väljarna mer benägna än andra att avstå från medverkan i opinionsundersökningar.

Det är med andra ord möjligt att SD överraskar kraftigt ytterligare en gång. Om SD får 31,4% på söndag lär jublet inte veta några gränser på SD:s valvaka.

Spänningen stiger!
Härligt! Överhängande positiva kommentarer i kommentatorsfältet.

Undrar fan om inte SD passerar 30% ändå... Vågar inte hoppas.
2018-09-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Ingen länk?

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/posts/1648591228580846

Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Inte med en decimal, genius.

Hur många gånger ska du ha fel innan du börjar lära dig av dina misstag? 1000, 1 000 000?

Det är redan löjligt. Inte bättre att säga ja SD kan få mellan 15-25 som Powergirl gör i alla fall. Tror han har fel men han är inte ur löjlig och bara slår till med det han vill.
2018-09-05, 21:32
Medlem
NaZdravis avatar
Vad skönt det kommer bli att korka upp runt lunch på söndag och njuta hela dagen, kvällen och natten!
2018-09-05, 21:32
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Har någon påstått det?
Du påstod att ingen mätning visade SD på 25%, medan tekniskt sätt korrekt, är missvisande då 25% ligger långt inom felmarginalen av 24,8%, speciellt då YouGov underskattade SD i förra valet.
2018-09-05, 21:33
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Minns ni vilka som gjorde Tv4:s vallokalundersökning 2014, där fick SD 8 %? Nästan 5 % fel

Tror det kommer bli negativt i början av kvällen detta år också.

Jodå, valu när det gäller att få korrekta siffror på Sd kan vi fetglömma, lär säkerligen bli något liknande i år.

En annan sak...

Det är rätt intressant när man tänker på det. Yougovs 25%, kan det ens vara möjligt att överskatta sds opinionssiffror!? Det har såvitt jag vet aldrig hänt efter att facit redovisats. Det torde således statistikt vara nästintill omöjligt att överskatta sd vilket skänker mig tröst inför söndagen. Vilket institut vill ståta med att gissa fel uppåt när det gäller satan själv!?
2018-09-05, 21:37
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:

SD ÄR SVERIGES STÖRSTA PARTI ENLIGT YOUGOV
– KAN SLÅ TILL MED 31,4 PROCENT PÅ VALKVÄLLEN

SD är Sveriges största parti i YouGovs allra sista mätning före valet med 24,8%. Om partiet är lika underskattat som vid valet 2014 så kan det innebära att SD får 31,4% på valkvällen.

ANALYS
YouGov var ett av de mätbolag som var närmast när det gällde att pricka in SD inför valet 2014. I YouGovs sista mätning innan valkvällen fick SD då 10,2 av YouGov. När alla röster hade räknats landade slutresultatet på 12,9. Med andra ord låg SD:s slutresultat på 1,26 över YouGovs sista mätning.

Om 24,8 multipliceras med samma faktor landar SD på 31,4% nu på söndag.

Mätbolagen understryker att de förfinat sina modeller sedan valet 2014 men å andra sidan kan man anta att väljarnas missnöje med regeringens flyktingpolitik med mera är ännu större denna gång jämfört med 2014. Dessutom är SD-väljarna mer benägna än andra att avstå från medverkan i opinionsundersökningar.

Det är med andra ord möjligt att SD överraskar kraftigt ytterligare en gång. Om SD får 31,4% på söndag lär jublet inte veta några gränser på SD:s valvaka.

Spänningen stiger!

Ni som hoppas att SD hamnar runt 18% bör ta till er Marcus ord, så slipper ni få sammanbrott på Söndag. Han återger opartiskt sina analyser. Annars skulle han aldrig få vara med i TV4.
Betr. valet i USA så skrev Lena Mellin tror jag, en hånfull krönika före valet: BARA SVERIGEDEMOKRATER TROR PÅ ATT TRUMP VINNER. Hon ville påvisa hur korkat det var. Men hur gick det sen? Haha! Trump och Jimmie är utsatta för samma häxjakt. Slängde ett getöga i Aftonbladet webb.... Hoooo hejåhå... De kampanjar med en massa kändisar... Så jäkla lågt. Är det konstigt att man hatar gammelmedia? Jag tror fler väljare än jag blir uppretade på medias "opartiskhet".
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-09-05 kl. 21:40.
2018-09-05, 21:37
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Jag är också rädd för det. Börjar bli lite orolig, var innan säker på runt 24 men nu går ju media all in och jag tror tyvärr det får effekt på nya väljare. Expressen kör både kändisuppror och fotbollsstjärnorna + en massa nazistavslöjanden. Tror även AFS kapat runt 1.5% Ah.... drygt.

OnTopic
Nya väljare är yngre personer som har mycket stor vana av diverse troll. De begriper alldeles utmärkt vad regimmedia försöker uppnå.
OffTopic
Sedan kan man ha sina dubier kring dina motiv i denna debatt. Du har bl.a. startat en tråd med följande namn innan "media gick all in":

Med ovan i minnet är det, som du säkert förstår, väldigt svårt att betrakta dig som "agendafri" debattör.
2018-09-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Är säker på att du kommer tillhöra den skara av skrivare som tyst vandrar ut till vänster eller höger på söndag kväll. För att sedan aldrig återses på FB.
Varför det? Jag är inte 13 år och lägger ingen bajsnödig prestige i huruvida mitt tidsdödarkonto på flashan får rätt eller fel. Det är egalt. Jag söker inte jobb som spåkärring.

Om jag läst vibbarna fel och SD tvärtom brakar rakt genom 30%-taket så är det väl skitbra, eller tycker du jag ska böla över att verkligheten inte ville anpassa sig efter min gissning? Låter som en märklig prioritering. Förra gången hade jag en stabilt positiv och trygg magkänsla kring hela grejen och trodde på 15%. Denna gång säger magkänslan att tåget har spårat ur. Att nåt har gått jävligt snett under ytan. Dock är de sista 3-4 dagarna en evighet så än kan det vända uppåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in