2018-09-05, 21:00
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Varför skulle jag göra det? Mem visst, om Sd får 25 % så skriver jag aldrig mer här om du gör detsamma ifall Sd får 18 % eller lägre.
Varför ska jag göra det? Det är du som kommer med tvärsäkra påståenden inte jag.
Citat:
Men några fantasier om 25-30 % som de flesta här talade om i somras slipper vi nog läsa igen.
2018-09-05, 21:02
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Hear, hear…

Min poäng är att:

om AfS är ett ynkligt promille-parti finns det ingen som helst anledning för desperata nyfrälsta SD-väljare att försöka övertala AfS anhängare att rösta på SD, då det helt enkelt inte finns något att vinna.

om AfS redan nu ligger över 2%, vilket ett antal OI från YouGov indikerar, är det rent matematiskt smartare (läs optimalt på individnivå) för SD-anhängare att rösta på AfS, givet dessa väljare prioriterar att maximera antalet invandringskritiska mandat i Riksdagen.

Varför är det bättre att kasta bort en röst på ett parti som inte kommer in i riksdagen än att öka mandaten för ett parti som kanske tom har chansen att bli störst?
2018-09-05, 21:03
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Fast om SD får 24% och AfS får 2.5% så är det ändå i fånget 25-30%.

Ha ha ha, så begåvat av dig. Nu handlar det om vad Sd får i OU och vad Sd får i valet. Vad AfS-väljare skulle ha röstat på om deras parti inte fanns är kontrafaktiskt och helt irrelant för ämnet. Annars får du plussa på S siffror med såväl V, F! och Mp:siffror om vi ska leka att de inte fanns.
2018-09-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Hear, hear…

Min poäng är att:

om AfS är ett ynkligt promille-parti finns det ingen som helst anledning för desperata nyfrälsta SD-väljare att försöka övertala AfS anhängare att rösta på SD, då det helt enkelt inte finns något att vinna.

om AfS redan nu ligger över 2%, vilket ett antal OI från YouGov indikerar, är det rent matematiskt smartare (läs optimalt på individnivå) för SD-anhängare att rösta på AfS, givet dessa väljare prioriterar att maximera antalet invandringskritiska mandat i Riksdagen.

Håller med.

Citat:
Varför skulle jag göra det? Mem visst, om Sd får 25 % så skriver jag aldrig mer här om du gör detsamma ifall Sd får 18 % eller lägre.

Det är väl då du SKA posta, för att göra tråddeltagarna skadeglada?
2018-09-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ha ha ha, så begåvat av dig. Nu handlar det om vad Sd får i OU och vad Sd får i valet. Vad AfS-väljare skulle ha röstat på om deras parti inte fanns är kontrafaktiskt och helt irrelant för ämnet. Annars får du plussa på S siffror med såväl V, F! och Mp:siffror om vi ska leka att de inte fanns.

Jag säger det för att många (inkl jag) tippade 25%+ för SD innan AfS lanserades.
2018-09-05, 21:05
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Visst, håll fast vid Yougov ni. Det sista halmstrået. Men några fantasier om 25-30 % som de flesta här talade om i somras slipper vi nog läsa igen. Inte ens Cambridge analytica...förlåt Yogov, ger Sd 25 % längre.
24,8% avrundas till 25%, genius.
2018-09-05, 21:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ja det var verkligen spridda skurar för SD i undersökningarna idag. Låg still i Sifo, minskade kraftigt i Demoskop och ökade något i Skop. Snart kommer domen och då får man se hur mycket SD har tappat till AFS? SD kan också ha tagit röster från S som inte syns i undersökningarna, lär finnas ett rätt stort mörkertal där. Sen tror jag inte ett smack på att KD klarar sig kvar utan de kommer att få ca 2% och åka ur med god marginal. Kan vara fler partier från 7k som åker ur också. M kan bli tvingat att samarbeta med SD och eventuellt AFS om KD åker ur.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2018-09-05 kl. 21:09.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump666
24,8% avrundas till 25%, genius.

Man avrundar faktiskt valresultat till närmaste promille :P Så 24.8% är 24.8%.
Medlem
Marcus Oscarsson anser att SD kan få 31% på söndag.

Han hade rätt om Trump. Hur rätt kan han ha om SD?
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Jag säger det för att många (inkl jag) tippade 25%+ för SD innan AfS lanserades.

Ok, men jag prognostiserade Sd till 18 % under sommaren och då (när AfS förstås redan fanns sedan flera månader tillbaka) angav de flesta här Sd i spannet 25-30 %.
2018-09-05, 21:09
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Håller med.

Det är väl då du SKA posta, för att göra tråddeltagarna skadeglada?

Det råder nog delade meningar om det.
2018-09-05, 21:09
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Man avrundar faktiskt valresultat till närmaste promille :P Så 24.8% är 24.8%.
Fair enough, men som Rosa låtsas att 24,8% inte ligger inom felmarginalen är absurt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in