2018-05-11, 21:59
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Ja de ljuger väldigt mycket, det är ju en av kriterierna.
Men har man lång historik på personen så behöver personen i fråga inte svara. Man kan applicera checklistan efter faktiska händelser eller samtal med anhöriga och bekanta.
T.ex är personen en patologiskt lögnare, är väldigt promiskuös, har grandios självbild mm
dessa saker är ju ganska självklara att avgöra om man känner personen eller känner till personens bakgrund. Det spelar ingen roll hur mycket de ljuger om det är uppenbart.

Men att avgöra om en helt främmande person är psykopat är omöjligt
Klokt svar, främlingar är svåra att analysera på det sättet men anhöriga håller nyckeln.
Citera
2018-05-11, 22:10
Bannlyst
Ingen här kan hitta psykopaten, det är ju uppenbart. Jag är psykopaten! Haha, det trodde ni aldrig va!

Förresten är inte psykopati något som används seriöst, då måste du bo i USA och vara under Robert Hares kontroll, annars är det ganska oseriöst. ASPD är det som gäller! Och gällande ASPD är det EXTREMT vanligt med ångeststdiagnoser vid sidan av! Ha! 50% av alla med ASPD i fängelse har ångestproblematik
Citera
2018-05-12, 10:30
Medlem
Raxzxs avatar
Beroende på dagsläget / hur jag väljer att ge en 1 eller 2 har jag 10 eller 20 poäng.

Vissa av punkterna kan nog var en 2:a oavsett läge.

Att tilägga är faktorer som att jag har bipolärsjukdom typ 1 och därav äter stämningsstabiliserande medicin.

Det jag vill föemedla är att andra faktorer kan spela in på varför man får en viss poäng.

Ett lustigt exempel är att när jag var i yngre tonåren, pågrund av min tonårskriminallitet, hade samtalskontakt. Den jag samtalade med brukade säga att en av mina bästa egenskaper var att jag är väldigt empatisk.

Även om det fanns någon psykopat i tråden hade den aldrig kommit fram till det med hjälp av det här testet. Just pågrund av den skeva självbilden.

En psykopat skulle inte tycka det var "coolt" att vara psykopat, utan se det som något dåligt.

Så grattis till alla som slänger med "coola" filmreferenser ni är inte psykopater!
Citera
2018-05-12, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raxzx
Beroende på dagsläget / hur jag väljer att ge en 1 eller 2 har jag 10 eller 20 poäng.

Vissa av punkterna kan nog var en 2:a oavsett läge.

Att tilägga är faktorer som att jag har bipolärsjukdom typ 1 och därav äter stämningsstabiliserande medicin.

Det jag vill föemedla är att andra faktorer kan spela in på varför man får en viss poäng.

Ett lustigt exempel är att när jag var i yngre tonåren, pågrund av min tonårskriminallitet, hade samtalskontakt. Den jag samtalade med brukade säga att en av mina bästa egenskaper var att jag är väldigt empatisk.

Även om det fanns någon psykopat i tråden hade den aldrig kommit fram till det med hjälp av det här testet. Just pågrund av den skeva självbilden.

En psykopat skulle inte tycka det var "coolt" att vara psykopat, utan se det som något dåligt.

Så grattis till alla som slänger med "coola" filmreferenser ni är inte psykopater!

Det där är givetvis ren och skär bullshit
Citera
2018-05-12, 20:26
Medlem
Ogdens avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Psykologi: allmänt
/Moderator
Citera
2018-09-01, 00:55
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Hur märker man det? Ser de ut som killen i American Psycho och luktar de alltid gott? Är det klädseln man ser det på? De charmiga personerna som alltid säger de rätta sakerna och som kan knulla flera timmar utan att komma, då de är fearless and defiant. Är det dessa individer som är "psykopaten"?

Ja, jag har ingen aning, därför frågar jag er! Hur märker man att en person har ASPD?

Om man är extremt motsatt en psykopat detta själv så inte bara märker man det utan då även får man det bekräftat av psykopaten(eller psykopaterna)själv.
Normalt folk bör hålla sig ifrån en psykopat, och även ifrån dess motsats, detta bör gå per automatik om man nu anses och detta själv anser sig själv vara normal, en autist kommen genetiskt från en psykopat vet hur allt detta kan vara och fungera som.
Citera
2018-09-01, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Hur märker man det? Ser de ut som killen i American Psycho och luktar de alltid gott? Är det klädseln man ser det på? De charmiga personerna som alltid säger de rätta sakerna och som kan knulla flera timmar utan att komma, då de är fearless and defiant. Är det dessa individer som är "psykopaten"?

Ja, jag har ingen aning, därför frågar jag er! Hur märker man att en person har ASPD?

Psykopati är att inte ha kontakt med sina egna känslor. Media beskriver det alltid så jävla amatörmässigt och korkat.

Så, på ett sätt är alla psykopater, men den "traditionella" psykopaten har helt enkelt mycket mindre kontakt med sina känslor än gemene man.
Citera
2018-09-01, 16:07
Medlem
Bulkninjas avatar
Svårt att säga vad som är en typisk psykopat.
Men om man gör ett försök så skulle jag vilja säga att på den kriminella sidan så skulle jag välja Svartenbrant och Clark Olofsson som typiska psykopat.
Väldigt sympatisk och övertygande i intervjuer och samtal men facit finns ju vad som hänt efteråt.
Nästan allt som kommer ur munnen på dem är lögn vilket vi har facit på efteråt.
Karismatiska men uppenbart väldigt hänsynslösa. Försöker vända allt till sin egen fördel och vara offer när det passar. Verkar helt sakna empati även om han utåt försöker ge en bild av att ha ett jättebra rättspatos så visar deras handlingar precis motsatt. Upprepade gånger

När det gäller ickekriminella psykopater skulle jag välja Gudrun Schyman och Bill Clinton, som praktexempel.

Några lustiga saker med psykopati är att det är väldigt ovanligt att de har självinsikt om detta. Men de tycker i stort sett alltid de är speciella. Men att de skiljer sig från andra på ett bra sätt. Tycker sig vara mentalt starkare, smartare.
Och det går inte att varken bota eller behandla. Det är t.o.m så att det många gånger blir värre av terapi. Inte att de blir mer psykopat, men de missbrukar "kunskaperna" blir ännu bättre på att manipulera
Senast redigerad av Bulkninja 2018-09-01 kl. 16:19.
Citera
2018-09-05, 14:53
Medlem
Blicken avslöjar dem. I hemmet - inga tavlor, blanka väggar... Känner en sådan. Snygg men helt klart psykopat.

Fredrik Reinfeldt har psykopatens blick. Som Göran Persson sade: det är "noll". Fredde hade ju även ett maskinlikt perspektiv på människans roll i samhället. Även paralyserade människor skulle trycka på knappar för att upprätthålla arbetslinjen. Det fanns inget annat än arbetslinjen. Jobbade du inte var du inte av värde och lämnades åt råttorna.
Senast redigerad av Subzero1 2018-09-05 kl. 15:53.
Citera
2018-09-05, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Blicken avslöjar dem. I hemmet - inga tavlor, blanka väggar... Känner en sådan. Snygg men helt klart psykopat.

Fredrik Reinfeldt har psykopatens blick. Som Göran Persson sade: det är "noll". Fredde hade ju även ett maskinlikt perspektiv på människans roll i samhället. Även paralyserade människor skulle trycka på knappar för att upprätthålla arbetslinjen. Det fanns inget annat än arbetslinjen. Jobbade du inte var du inte av värde och lämnades åt råttorna.

Jag har inga tavlor däremot har jag några tallrikar från IKEA upphängda i hallen. Är jag psykopaten?
Citera
2018-09-05, 19:47
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggaBlood
Gör detta test och svara helt ärligt på alla påståenden för att få en översiktlig uppfattning om var ni befinner er på ett ungefär.

http://vistriai.com/psychopathtest/

"The test is complete.

You scored 28. Scores above 30 indicate psychopathy, of course only a professional, which this test is not, can make a true assessment. This test was made just for fun.

Below is a graph of how other people who have taken this test have scored: "
Fick 22, men jag har Asperger vilket såklart gör testet lite missvisande. Jag har en stark empatisk förmåga och bryr mig mycket om mina medmänniskor och undviker att utnyttja dem.

//tripportreat
Citera
2018-09-05, 19:53
Bannlyst
Jag är ingen psykopat!

The test is complete.

You scored 29. Scores above 30 indicate psychopathy, of course only a professional, which this test is not, can make a true assessment. This test was made just for fun.

Below is a graph of how other people who have taken this test have scored: "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in