2018-09-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför ska jag göra det, det är du som hävdar att fastigheter har reats ut och då är det du som får visa det, men du har misslyckats med detta.

Jag har inte misslyckats. Du har bara vägrat läsa innantill.

Som sagt var, den fastighet som (enligt din kollega) snart säljs i Traneberg, vad ligger
m2priset på där på lägenheterna ? Det borde du kunna ta fram. Och sedan kan vi ju
göra en jämförelse och fundera på varför det allmänna i moderat klädsel så gärna gör
så dåliga affärer.

Och hur var det med statistiken över sålda fastigheter på Norr Mälarstrand vid den
tidpunkten ? Kanske fanns det de som såldes ännu billigare ?

Din faktaresistens, kom den till när du gick över till SD (ditt eget påstående) eller fanns
den redan innan ? Och om man älskar utförsäljningar som du gör, var det inte lite
svårt att byta ändå ?
Citera
2018-09-05, 10:44
Medlem
Citat:
Varför ska jag göra det, det är du som hävdar att fastigheter har reats ut och då är det du som får visa det, men du har misslyckats med detta.

T o m du skulle kunna hitta en hel del gamla priser om du försökte. Men Norr
Mälarstrand (som moderaterna aldrig talar om) slog alla rekord och nästan
vem som helst kunde se att det slagit slint för de ideologiskt fixerade när de
tillämpade sin princip att allt skall bort till rena reapriser.
Citera
2018-09-05, 10:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Jag har inte misslyckats. Du har bara vägrat läsa innantill.

Som sagt var, den fastighet som (enligt din kollega) snart säljs i Traneberg, vad ligger
m2priset på där på lägenheterna ? Det borde du kunna ta fram. Och sedan kan vi ju
göra en jämförelse och fundera på varför det allmänna i moderat klädsel så gärna gör
så dåliga affärer.

Och hur var det med statistiken över sålda fastigheter på Norr Mälarstrand vid den
tidpunkten ? Kanske fanns det de som såldes ännu billigare ?

Din faktaresistens, kom den till när du gick över till SD (ditt eget påstående) eller fanns
den redan innan ? Och om man älskar utförsäljningar som du gör, var det inte lite
svårt att byta ändå ?

Vad är det DU har svårt att förstå. När DU hävdar att fastigheter har sålts under marknadspris är det DU som får visa det och det har DU inte gjort.

Detta misslyckande försöker DU dölja i en skog av trams som är helt off topic och dessutom en massa halmgubbar.
Citera
2018-09-05, 10:46
Medlem
Citat:

Troligen såldes inga. I vart fall reades inga bort. Men det beror på att det var affärsmän
och inte politiskt inavlade som skötte de s k försäljningarna.
Citera
2018-09-05, 10:48
Medlem
Citat:
Vad är det DU har svårt att förstå. När DU hävdar att fastigheter har sålts under marknadspris är det DU som får visa det och det har DU inte gjort.

Det finns officiell statistik på försäljningspriser av fastigheter. Men den vill du inte se.
Och en normal affärsmässig försäljning går inte till så att man sätter ett löjligt lågt pris
och sedan hävdar att detta är det ända tänkbara.

Har du själv försökt sälja någonting någon gång någonstans ? Tillämpade du denna
idiotprincip då ? Troligen inte.
Citera
2018-09-05, 11:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det finns officiell statistik på försäljningspriser av fastigheter. Men den vill du inte se.
Och en normal affärsmässig försäljning går inte till så att man sätter ett löjligt lågt pris
och sedan hävdar att detta är det ända tänkbara.

Har du själv försökt sälja någonting någon gång någonstans ? Tillämpade du denna
idiotprincip då ? Troligen inte.

Vad är det du påstår att jag inte vill se, du säger ju själv till slut att troligtvis reades inga bort:

Citat:
Troligen såldes inga. I vart fall reades inga bort. Men det beror på att det var affärsmän
och inte politiskt inavlade som skötte de s k försäljningarna.
Citera
2018-09-05, 13:45
Avslutad
Citat:
Du kan ju köpa en BR i ett område där du bidrar till mångfalden om du själv tror på den
borgerliga visionen att invandrarna i utanförskapsområdena skall köpa sina lägenheter
och bo kvar med varandra i ställer för med oss andra. Men skulle du inte känna dig just
väldigt UTANFÖR ?

Behöver inte köpa dem, de går åt ändå.
Citera
2018-09-05, 13:45
Avslutad
Citat:
Finns inga NATURLAGAR inom ekonomi som dessutom inte är en vetenskap, bara en massa
tyckande.

Så berätta för mig om alla subventionerade områden som inte plågas av utbrett fusk?
Citera
2018-09-05, 19:41
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Varför fortsätter du att påstå det när du helt misslyckas att påvisa ens något uns av sanningshalt i det.
Jag har förklarat detta på alla tänkbara sätt, och dessutom länkat till artiklar i ämnet. Om nu du och vissa andra här tror att detta är något jag hittar på, så kan jag påvisa att detta är ett känt problem som det skrivits mängder om och diskuterats i media. Det är bara att gå tillbaka i tråden och se.

Citat:
Trodde du att människor har oändligt liv?
Folk blir gamla och säljer av sina hyresfastigheter.

Eller så är det något fastighetsbolag som vill få loss kapital för köpa/bygga något.
.
Fastighetsbolag? Privata fastighetsägare gör naturligtvis som de vill med sina hus, jag talar enbart om utförsäljningen av Allmännyttan.
Citera
2018-09-05, 20:21
Avslutad
Citat:
Inte alls.
Här t ex finns en billig tomt. https://www.hemnet.se/bostad/tomt-bodas-hofors-kommun-stegvagen-14-11278175

Bara att köpa den och sätta igång att bygga för den som har vilja och förmåga till initiativ.

Varför händer inte det?
Varför bygger inte de som står i kö?

10.000 spänn för tomten, då har jag ungefär 20.000 till resten. Vad hade du tänkt dig, att huset skulle vara? Ett tält? Du är helt väck från reality för folk som lever på bidrag, det har tagit mig 6 år och spara ihop de pengar, tror du banken kommer hjälpa mig?
Nu får du säkert ont i röven över, att jag har den fräckhet och hamstra dina surt tjänade skattpengar, men det är till tandläkaren och annat som kan hända, och soc inte vill betala. Flest saker köpas second hand, eller hittas på soptippen, där jag hittar utslängt elektronik, som jag reparea.
Citera
2018-09-06, 07:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har förklarat detta på alla tänkbara sätt, och dessutom länkat till artiklar i ämnet. Om nu du och vissa andra här tror att detta är något jag hittar på, så kan jag påvisa att detta är ett känt problem som det skrivits mängder om och diskuterats i media. Det är bara att gå tillbaka i tråden och se.

Fastighetsbolag? Privata fastighetsägare gör naturligtvis som de vill med sina hus, jag talar enbart om utförsäljningen av Allmännyttan.

Nej du har inte presenterat något som styrker att fastigheter har sålts under sitt marknadsvärde. Det enda du hr gjort är att peka på att de inte har nått upp till värdet för BR men då det inte var BR är den jämförelsen inte relevant.
Citera
2018-09-12, 22:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Så berätta för mig om alla subventionerade områden som inte plågas av utbrett fusk?

Det är allmänt känt att vänstertomteri går ut på att förneka all form av vetenskap, precis som regleringsivrarna och kamraterna här tråden ständigt gör.

Först står man bakom politiken som leder till bristen och sen beklagar man sig över densamma. Helt otroligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in