2018-09-05, 16:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Min analys av EGT:s uppträdande i tråden är att hen har ett stort bekräftelsebehov och samtidigt är väldigt känslig för kritik. Därför vänder hen kappan mot vinden ibland för att det gör så ont när det blåser i ansiktet.

Med det sagt: EGT:s prat om att hen ser SD som högst trolig GM nu helt plötsligt, tror jag är pga det nyss nämnda, ELLER de besvärande uppgifter som EGT har på SD, men ej vill delge tråden. För EGT blir ju detta ännu värre, för när hen sitter på just sådan info om SD och inte delger den, så förstörs ju trovärdigheten och tilliten till vad hen skriver i tråden totalt. Den grupp från utredningen som följer internettrafik har nog en klar bild om vem EGT är och på vilket sätt hen är "insyltad". Kanske EGT:s "vapen" är dåligt underhållet. Kanske en "backfire" är att vänta.

Håller med i det du skriver!
Tänk om vi kunde få lite mer fakta snart!
Citera
2018-09-05, 17:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, om man är SD, tänker jag utan att riktigt ta hänseende till EGTs eventuella uppgifter om de har umgåtts eller inte efter bilincidenten.

I mina föreställningar så tänker jag utifrån det jag hört att en ville mer än den andra, att
LW ville inte, SD kunde inte acceptera.

Nu finns enbart en part i deras relation kvar levande som kan berätta. Och jag tror inte att SD har lämnat en version där han är den som ville mer.

Är ganska säker (gissar förstås) att den version SD har lämnat är att han velat avsluta relationen. Hon ville mer, enligt honom. Han kanske t om ville träffa henne på mordkvällen för att säga henne detta? Han ville lappa ihop sitt äktenskap med HD, men det kunde inte LW tolerera?

Och det är denna version han ger sina anhöriga, sina vänner.

Säkert är han väldigt övertygande.

Vis av lärdomen (LWs anmälan av trakasserierna) är han möjligen mer försiktig i sina digitala konversationer? Tänker på hur han uttrycker sig så att det inte lika lätt går att se vad som händer?

Är övertygad om att mobilen ändå innehåller saker som är MYCKET graverande för gm. Annars skulle den inte behöva slängas på annan plats (om det var den som hittades i skogen). Lika säker är jag på att gm bor i området (mycket väl bekant med området), annars kan man omöjligen (i princip) känna till platsen bakom planket.

OM LW dessutom skulle vara sönderslagen (vilket vi ju inte vet i nuläget) och blodig, kan inte en blodig gm lätt, efter dessa dödsskrik som pågått i flera minuter, försvinna utan att bli sedd i detta bostadsområde.

Så om ingen vittnat om en manlig person som setts springa/gå raskt från brottsplatsen efter skriken, så lämnar det en möjlig flyktväg längs motorvägen till en person som vet var man kan ta sig upp och in mot skogen igen såsom MV har delgivit oss om. Den kan man knappast heller gissa sig till.

Tror att om gm inte kände till området lika väl som sin egen ficka, då skulle scenariot sett annorlunda ut. Helt annorlunda. En annan fyndplats.

Och vem öppnar man för en sen kväll, utan att man har haft någon slags kontakt innan? Och man bokar väl inte en tid så sent om man gjort det i förväg? Hon kände sin baneman.

Det lämnar inte öppning för så många möjlig gm.

Men jag är lika övertygad om att de digitala spåren (inte bara den senaste konversationen på mordkvällen, utan längre tillbaka) kommer att visa en annan bild.
Även förhör med vänner och bekanta kommer att belysa en helt annan sida av SD.

Allt detta endast om SD visar sig skyldig

Jag tänker i samma banor som du. Det du beskriver i inlägget tror jag kan vara så nära sanningen som vi kommer i nuläget.

Om SD är skyldig, givetvis.
Citera
2018-09-05, 17:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Behövs inte ett anhållande för t. ex. en kroppsbesiktning? Det skulle vara för den anledningen i så fall, tror jag.

Anhållanden krävs inte för att göra en kroppsbesiktning. Det kan göras i samband med exempelvis förhör såvida personen är skäligen misstänkt.
Citera
2018-09-05, 17:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du följer drevet bara... Det var JG det gällde, inte SD.

Byter åsikt för att passa in i tråden?! Den var rolig. Tycker du att det går bra för mig att passa in i tråden?

Ni skriver att jag ändrar åsikt, men när jag frågar vad så kommer inget svar. Trot det är 11-12 gånger nu (olika nick).
Jag ändrar min sannolikhet för olika scenarios och GM, det är inget konstigt. Det jag kände tidigt har ändrats med den infon som kommer, allt eftersom.

Ett exempel är när du skrev att alla dina känslor
försvann för ditt ex när hen var otrogen.
För att sedan skriva att din partner varit otrogen
men du förlät hen.

Du ändrar dig hela tiden för att passa din agenda för dagen
och för damage control när du blir ifrågasatt.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-05 kl. 18:08.
Citera
2018-09-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ja, om man är SD, tänker jag utan att riktigt ta hänseende till EGTs eventuella uppgifter om de har umgåtts eller inte efter bilincidenten.

I mina föreställningar så tänker jag utifrån det jag hört att en ville mer än den andra, att

Nu finns enbart en part i deras relation kvar levande som kan berätta. Och jag tror inte att SD har lämnat en version där han är den som ville mer.

Är ganska säker (gissar förstås) att den version SD har lämnat är att han velat avsluta relationen. Hon ville mer, enligt honom. Han kanske t om ville träffa henne på mordkvällen för att säga henne detta? Han ville lappa ihop sitt äktenskap med HD, men det kunde inte LW tolerera?

Vis av lärdomen (LWs anmälan av trakasserierna) är han möjligen mer försiktig i sina digitala konversationer? Tänker på hur han uttrycker sig så att det inte lika lätt går att se vad som händer?

Är övertygad om att mobilen ändå innehåller saker som är MYCKET graverande för gm. Annars skulle den inte behöva slängas på annan plats (om det var den som hittades i skogen). Lika säker är jag på att gm bor i området (mycket väl bekant med området), annars kan man omöjligen (i princip) känna till platsen bakom planket.

OM LW dessutom skulle vara sönderslagen (vilket vi ju inte vet i nuläget) och blodig, kan inte en blodig gm lätt, efter dessa dödsskrik som pågått i flera minuter, försvinna utan att bli sedd i detta bostadsområde.

Så om ingen vittnat om en manlig person som setts springa/gå raskt från brottsplatsen efter skriken, så lämnar det en möjlig flyktväg längs motorvägen till en person som vet var man kan ta sig upp och in mot skogen igen såsom MV har delgivit oss om. Den kan man knappast heller gissa sig till.

Tror att om gm inte kände till området lika väl som sin egen ficka, då skulle scenariot sett annorlunda ut. Helt annorlunda. En annan fyndplats.

Och vem öppnar man för en sen kväll, utan att man har haft någon slags kontakt innan? Och man bokar väl inte en tid så sent om man gjort det i förväg? Hon kände sin baneman.

Men jag är lika övertygad om att de digitala spåren (inte bara den senaste konversationen på mordkvällen, utan längre tillbaka) kommer att visa en annan bild.

Apropos att vilja mer än den andra. Till sina vänner o bekanta som skrivit i tråden, bla filttoffla, har SD sagt att han och HD jobbade på äktenskapet, dock var det ingen av dessa som hört detta från HD. Sedan finns en ansökan om skilsmässa inlämnad så sent som i mars vilket motsäger ett ”ihoplappande”. Min tolkning är att han inte klarar att erkänna för omvärlden att han faktiskt är lämnad. Kanske rasade hans grandiosa självbild och lämnade ett stort svart hål. Jag tycker synd om HD. Funderar på om man verkligen har rätt till delad vårdnad under tiden som man ingår som skäligen misstänkt i en mordutredning?
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-09-05 kl. 17:44.
Citera
2018-09-05, 17:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Jag säger inte att SD är oskyldig, det är fullt möjligt att det var han som mördade LW. Men den bild du målar upp i ditt inlägg bygger väl i huvudsak på bråket i bilen för mer än ett och halvt år sedan, förstärkt med helt obekräftade uppgifter som du har läst här i tråden.

Vet du om de ens träffades själva någon gång det senaste året? Och vad är det i så fall som tyder på att de så sent som 2018 skulle haft en sådan här kärleksrelation som du vill antyda?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-05 kl. 17:46.
Citera
2018-09-05, 17:47
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det gick mig förbi att det var så kort tid. Då förklarar det min oförstående invänding. Ber dig Linxieloo ödmjukt om ursäkt.

Förutsatt scenario är att SD isf vägrat förhöras varpå anhållan behövts för att han inte helt sonika kunnat lämna lokalen och gått ut. Knappast troligt ty jag förutsätter SD var behjälplig förhöret och med det min undran om anhållande verkligen behövts endast för ett förhör.

Föralldel så kan inte förhörsledaren förutspå vad förhöret utmynnat i och av den anledingen anhöll honom och inte som det ofta är efter vad som framkommit efter första förhöret.

SD bör följaktligen haft mycket rimliga svar på dom frågor han underställdes för att bli släppt från misstanken människorov som har ett straffvärde på minst 4 år. Fan trot förresten så klantigt skött som utredningen var när den var i sin linda.
Kan anhållandet ha varit nödvändigt för att få göra husrannsakan i SDs hem? Eller kan SD ha motsatt sig förhöret pga att han hade ett plan att passa?
Citera
2018-09-05, 17:48
Medlem
Cocinellas avatar
Vad säger ni, blir det någon skilsmässa om tio dagar?

Den 15:e september går halvårsfristen ut för SD och HD’s ansökan om äktenskapsskillnad.

Själv är jag beredd att satsa en liten slant på att HD fått nog av sin otrogne karl.
Citera
2018-09-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag säger inte att SD är oskyldig, det är fullt möjligt att det var han som mördade LW. Men den bild du målar upp i ditt inlägg bygger väl i huvudsak på bråket i bilen för mer än ett och halvt år sedan, förstärkt med helt obekräftade "uppgifter" som du har läst här i tråden.

Vet du om SD och LW ens träffades själva någon gång det senaste året? Och vad är det i så fall som tyder på att de så sent som 2018 skulle haft en sådan här kärleksrelation som du vill antyda?

Det kan nog vara så att SD lade all energi på HD efter avslöjandet och hot om skilsmässa och tog avstånd från LW på olika sätt. Kanske trodde han att LW skulle finnas där när det ändå blev en skilsmässa tillslut och försökte ta upp kontakten. Men hon var inte alls intresserad längre vilket, i kombination med hans föreställning om ny relation (JH), fick honom att explodera.
Citera
2018-09-05, 17:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det kan nog vara så att SD lade all energi på HD efter avslöjandet och hot om skilsmässa och tog avstånd från LW på olika sätt. Kanske trodde han att LW skulle finnas där när det ändå blev en skilsmässa tillslut och försökte ta upp kontakten. Men hon var inte alls intresserad längre vilket, i kombination med hans föreställning om ny relation (JH), fick honom att explodera.
Ok. Vet du om SD och LW ens träffades själva någon gång det senaste året? Och vad är det i så fall som tyder på att de så sent som 2018 skulle haft en sådan här kärleksrelation som du vill antyda?
Citera
2018-09-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vad säger ni, blir det någon skilsmässa om tio dagar?

Den 15:e september går halvårsfristen ut för SD och HD’s ansökan om äktenskapsskillnad.

Själv är jag beredd att satsa en liten slant på att HD fått nog av sin otrogne karl.

Ja, om hon inte är livrädd för konsekvenserna. Det är ju annars skälet att många misshandlade kvinnor inte vågar lämna sin partner. Rädsla för sitt och barnens liv.
Citera
2018-09-05, 17:56
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag säger inte att SD är oskyldig, det är fullt möjligt att det var han som mördade LW. Men den bild du målar upp i ditt inlägg bygger väl i huvudsak på bråket i bilen för mer än ett och halvt år sedan, förstärkt med helt obekräftade uppgifter som du har läst här i tråden.

Vet du om de ens träffades själva någon gång det senaste året? Och vad är det i så fall som tyder på att de så sent som 2018 skulle haft en sådan här kärleksrelation som du vill antyda?
SDs egna ord i sin geocachelog tyder på att de träffades en dryg månad innan mordet iaf. Jag ser ingen anledning att han skulle ljuga offentligt om det ifall han är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in