2018-09-05, 17:15
Medlem
Alvids avatar
Att inte frågor som gruppvåldtäkter, mord, våld, gängkriminalitet och annat som följer i massinvandringens spår har varit uppe mer gynnar inte SD precis! Klimat och abortfrågor är inte det SD vinner röster på, utan det som sker i samhället och påverkar vår trygghet. SD måste vrida frågan dit nu på slutspurten!
2018-09-05, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag vill ha slutbud från Sentio, Demoskop och Novus innan jag ger min slutprognos, men mitt huvudscenario är ett där ALLA blir besvikna: SD, SD-motståndarna, S, C, L, MP, V, KD, M, F!, MED och AfS. Jo, den ekvationen är faktiskt möjlig.

Jag läste båda i morse och hade redan glömt dem när du påminde mig igen. Tror inte jag är ensam där.
Det kan dock vara likadant med Demoskops mätning, dvs att miljö plötsligt blev superviktigt just de 1-2 dagarna mätningen gjordes pga nån dokumentär eller nåt nyhetsinslag, men det var redan bortglömt när mätningen släpptes... alla har guldfiskminne numera.
Ja, jag tror inte man kommer ihåg enskilda våldsdåd längre, de är alltför vanliga. Men den sammanlagda massan i att ett antal våldsamma dåd inträffar under en kort tid ger en upplevelse av otrygghet.
2018-09-05, 17:41
Medlem
trailblasers avatar
Lågt valdeltagande gynnar SD menar jag bestämt. Finns det undersökningar/prognoser på hur valdeltagandet förväntas bli?
Läste att förstagångsväljarna är färre till antalet denna gång.
2018-09-05, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Lågt valdeltagande gynnar SD menar jag bestämt. Finns det undersökningar/prognoser på hur valdeltagandet förväntas bli?
Läste att förstagångsväljarna är färre till antalet denna gång.
Det är rekordmånga som förtidsröstat, så jag det blir ett mycket högt deltagande i år.
2018-09-05, 17:45
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Isåfall skulle det sannolikt innebära en underskattning gällande SD och inte tvärtom, vilket framförallt opinionsinstituten med telefoni som metod har en välkänd stor sådan underskattning av Sverigedemokraternas valresultat av.
Skulle nog också gissa på en underskattning isf.
2018-09-05, 17:45
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
En av döttrarna har idag röstat på SD. Ni må tro att farsgubben är stolt! Hon har senaste året blivit antastad minst trettio gånger. 29 av dem av babbar. Hon säger att flera av hennes kompisar smygröstar SD.

Hoppas att alla som tänkt rösta SD också gör det. Varenda röst behövs.

Sifo m fl pajasinstitut bör läggas ned. Deras siffror är bluff.

Själv har jag ringt och mordhotat Sifo två gånger, även om det var många år sedan. Jävla kärringar som frågar en skit som de inte har och göra med. Landet är fullt med massa meningslösa sysslor för efterblivna kvinnor. . Allt för att socialdemokraterna ska kunna påvisa låg arbetslöshet. .
2018-09-05, 17:46
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=aL1KxmBO9VM

Dagens SD turne, tusentals o åter tusentals på plats.
Gåshud delux!
SD+25%

HEJA JIMMIE!
Senast redigerad av runorkul 2018-09-05 kl. 17:49.
2018-09-05, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul

Gåshud delux!
SD+25%

HEJA JIMMIE!
Härligt!

Lite skillnad mot Fridolins torgmöten med 15 pers.
2018-09-05, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dessutom får det största partiet hålla sina gruppmöten i den anrika andrakammarsalen. Där har sossarna suttit & jäst rätt länge. Tänk vilken förnedring om dom skulle åka ut.

Är det reglerat någonstans eller är detta någon gammal överenskommelse som det sedan kommer struntas i?
2018-09-05, 17:52
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Om inte SD får över 20% så är jag övertygad om att valfusk pågår. I rimlighetens namn bör SD ligga mellan 25-30%.

Under 20% hade varit en total besvikelse. Det kan helt enkelt inte vara så. Känns som "alla" i min närhet (vänner/kollegor/familj osv) ska rösta SD.

Är helt och fullt enig med dig. Om inte SD får över 25% då är det nåt allvarligt fel på min uppfattning av verkligheten. Den "karta" som Sifo, Ipsos, Demoskop, Novus, med flera visar upp kan helt enkelt omöjligen stämma med verkligheten. Inte en chans. Det är en oerhörd tur och en direkt befrielse att vi bara är några få dygn ifrån facit nu, så att man får svart på vitt hur rätt eller fel man hade.

Så många man träffat under de senaste 12 månaderna (och ännu längre tillbaka), i jobbet, privat, i en mängd olika sammanhang... människor som man inte ens visste existerade. Men ändå bara toppen på ett isberg. Skulle alla dessa indikera att SD får 16, 17 eller 20 procent i valet ??? Aldrig i livet! Inte en chans!

I dessa mätningar ligger en hel jävla kennel begravd. Vidhåller det jag hävdat så många gånger nu i denna tråd: SD kommer inte att få en tiondel under 25% i valet! De "GPS-kartor" opinionsinstituten delar ut till folket är inte uppdaterade, det handlar om mycket gamla och utgångna versioner.

Det finns bara två alternativ: antingen ligger jag helt åt helsike snett och har fullständigt missbedömt läget i landet, eller så har opinionsinstituten totalt misslyckats med sitt värv och förtjänar att kölhalas och bespottas offentligt i månader. I synnerhet Sifo, SCB och Inizio.

Skulle SD få mellan 25-30% på söndag, då kommer det att medföra konsekvenser. Var så säkra. Den här bollen kommer inte att släppas i första taget. Räkna med en och annan debattartikel med svidande och stenhård kritik i våra tidningar. Sånt här får på inga villkor gå obemärkt förbi. Man kan inte säga 16,3% om resultatet sedan visar 25,8%, eller 17,1% om det sedan blir 26,4%. Så lätt ska dessa "fina och erkända" institut inte komma undan.
2018-09-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Det är rekordmånga som förtidsröstat, så jag det blir ett mycket högt deltagande i år.

Skulle snarare tro att alla dem som är väldigt rädda eller entusiastiska över valet gått och förtidsröstat.

Anledningen att jag själv inte röstat än är pga risken för valfusk. Men jag tror att det är fullt möjligt att det blir hyffsat lågt valdeltagande, särskilt om det regnar på valdagen
2018-09-05, 17:57
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul

Gåshud delux!
SD+25%

HEJA JIMMIE!
Man ska inte underskatta torgmötens effekt och vad de säger. Att så många visar öppet att de stödjer SD ger ringar på vattnet. Det var samma sak under presidentvalet 2016( well gånger 100) . Trumps möten fyllde arenor. En sådan folkrörelse IRL är ännu ett sätt att se opinionen. Ännu en pusselbit att lägga till pusslet, istället för att blint tro på korrupta opinionsinstitut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in