2018-07-04, 21:27
  #71377
Medlem
Ser stabilt ut i Demoskop för SD. Det fanns faktiskt en liten risk för nedgång, på grund av "Prinsessan på Ärten"-faktorer. Det ser mycket bra ut inför valet. 21% bör enligt mina beräkningsmetoder innebära 23% men även 21% chockar etablissemanget och ritar om den politiska kartan. Låt oss jämföra siffrorna under tiden mars---juli för dom två största partierna.

Gråsossar och rödsossar: 27,2---25,9---26,3---23,1---25,9

Sverigedemokrater: 18,6---18,8---19,4---21,0---21,0

Det som kan ha gynnat S lite är formodligen den stora oredan i Alliansen. Men min starka känsla är att man har inte 25,9% utan man bör ta snittet i dom två senaste och får fram 24,5%. Dom kan under några veckor också gynnat lite lite av fotbollsfebern som söver folket. Men den effekten släpper i augusti månad.
För SD:s del anser jag att det var i maj som ett sorts genombrott skedde, 19,4% gjorde att det kom luft under vingarna.
Den ökande oron i samhället där man ser integrationsmisslyckandet mer och mer, innebär att SD har stora chanser att göra ett opinionsryck efter 20 augusti. Jag är också övertygad om att dom som väljer SD är mycket mer motiverade att rösta än dom som väljer mellan partier som har misslyckats.
Det blir en mycket viktig faktor att ta med i beräkningen.
2018-07-04, 21:32
  #71378
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
I Demoskops julimätning går Socialdemokraterna starkt framåt igen medan status quo gäller SD, M och C. Kristdemokraterna backar ytterligare och ligger nu långt under riksdagsspärren.

V 9,1 (+0,8)
S 25,9 (+2,8)
MP 4,2 (-0,7)
SD 21 (±0,0)
C 9,8 (±0,0)
L 4,3 (-0,8)
KD 2,5 (-1,3)
M 19,9 (±0,0)

1 615 personer intervjuades under perioden 25 juni – 3 juli.

Kul att se liberalismens totala genomklappning i land efter land, lite tråkigt för Björklund att Annie fortfarande har näsan över vattenytan, Björklund är iaf en bra debattör och talare till skillnad från annie,,S stora fall och SDs enorma framgångar följer också internationella trender, om allt fortsätter följa internationell trend och mönster så har vi ett SD på 30+.
2018-07-04, 21:51
  #71379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Kul att se liberalismens totala genomklappning i land efter land, lite tråkigt för Björklund att Annie fortfarande har näsan över vattenytan, Björklund är iaf en bra debattör och talare till skillnad från annie,,S stora fall och SDs enorma framgångar följer också internationella trender, om allt fortsätter följa internationell trend och mönster så har vi ett SD på 30+.

Hoppas, hoppas att du har rätt SD 30+%
Har svårt att tro att S gick upp 2,8%
2018-07-04, 22:05
  #71380
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Om vi går tillbaks till opinionsundersökningarna igen så fick alltså SD 21% i Demoskops Juli undersökning. Kalldusch för många av SD's fanboys men vi som inte tillhör den skaran är inte förvånade.

Tangerat rekord och den bästa siffran någonsin för Sverigedemokraterna hos Demoskop annars. En ökning som varit i månader och som behålls i sin helhet. Är väldigt väldigt nöjd med den siffran, absolut. Garanterar 23%+ vid ett val idag och mycket sannolikt högre än så. Sverigedemokraterna slåss just nu helt klart om förstaplatsen i svensk politik.
2018-07-04, 22:11
  #71381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tangerat rekord och den bästa siffran någonsin för Sverigedemokraterna hos Demoskop annars. En ökning som varit i månader och som behålls i sin helhet. Är väldigt väldigt nöjd med den siffran, absolut. Garanterar 23%+ vid ett val idag och mycket sannolikt högre än så.
Opinionssiffror garanterar ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sverigedemokraterna slåss just nu helt klart om förstaplatsen i svensk politik.
Tippar på en tredjeplats.
2018-07-04, 22:15
  #71382
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Opinionssiffror garanterar ingenting.

Tippar på en tredjeplats.

Gör så du, månadssnittet ligger på 22,0% och är en stor underskattning. Unibet har 1,30 på över 21,5%.

Till och med telefonmätningar ger nu alltså Sverigedemokraterna 21-23%, instituten som haft mest rätt tidigare ger nu alltså 26-28%.
2018-07-04, 22:23
  #71383
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Opinionssiffror garanterar ingenting.

Tippar på en tredjeplats.

OU är ju inte magi, utan vetenskap.
2018-07-04, 22:23
  #71384
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart deras hets mot invandrare påverkar situationen i samhället och lägg till alla dessa stackare till SD nätfegisar med 100 konton vardera som sitter och gnäller så nog är det delvis SDs fel.

Så SD har skaffat missnöje? Det var inte någon anledning för negativa synpunkter på migration?
2018-07-04, 22:32
  #71385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
S Viss stabilisering +2,8 procent och starkt av SD att ligga på samma nivå som tidigare? Dessutom har du mage att indirerkt jubla över de som dött på grund av idioter. Blir så förbannat trött på din människosyn och dina förvrängningar av opinionsiffror. Hade SD ökat med 2,8 procent hade du jublat.

Vadå en viss stabilisering? S har ju tappat >25% och det kallar du för en stabilisering. Vänta istället till den 9 september när du inte kan ta dig ur din fosterställning. Du är sannerligen inte karl för dina byxor.
2018-07-04, 22:35
  #71386
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Om vi går tillbaks till opinionsundersökningarna igen så fick alltså SD 21% i Demoskops Juli undersökning. Kalldusch för många av SD's fanboys men vi som inte tillhör den skaran är inte förvånade.
"Kalldusch"?
Inte alls, mycket bra och bättre lär det bli när valdebatterna kommer igång för det finns ingen i 7-klövern som rår på Åkesson.
2018-07-04, 22:41
  #71387
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
S Viss stabilisering +2,8 procent och starkt av SD att ligga på samma nivå som tidigare? Dessutom har du mage att indirerkt jubla över de som dött på grund av idioter. Blir så förbannat trött på din människosyn och dina förvrängningar av opinionsiffror. Hade SD ökat med 2,8 procent hade du jublat.
Självklart är +2,8 för S en stabilisering med tanke på den kräftgång de haft den senaste tiden. Likaså hade man haft en stor anledning att jubla om SD hade ökat YTTERLIGARE från den tidigare starka uppgången man visat. Stor anledning ändå att glädjas över att SD håller samma nivå utan en rekyl som man ofta ser efter en stabil uppgång.

Att invandrarvåldet eskalerar i landet precis som många av oss sagt att det kommer att göra och vad det innebär över tid är inte att jubla över denna jävla skit som landets sjuklöver dragit hit utan att konstatera faktum och var det vi sade kommer att hända. Det kommer att gå käpprätt åt helvete för det här landet och alla av oss hade hellre velat slippa all denna skiten hellre än att SD skulle växa på detta faktum. Nu kan vi inte ändra på det men vi får se SD växa och ett hopp att vända utvecklingen inom en snar framtid.
2018-07-04, 22:41
  #71388
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
OU är ju inte magi, utan vetenskap.

Det borde vara betydligt mer vetenskap!

Även om det nu går mycket bra för SD...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in