2018-09-05, 16:20
Medlem
En av döttrarna har idag röstat på SD. Ni må tro att farsgubben är stolt! Hon har senaste året blivit antastad minst trettio gånger. 29 av dem av babbar. Hon säger att flera av hennes kompisar smygröstar SD.

Hoppas att alla som tänkt rösta SD också gör det. Varenda röst behövs.

Sifo m fl pajasinstitut bör läggas ned. Deras siffror är bluff.
2018-09-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
4,4 ggr för Trump tre dagar innan valet.

Here is the status of the Betfair market for the 2016 US presidential election today, three days before election day:

What does this market tell you? Look at the blue: It says if you bet on Hillary Clinton and she wins, you will receive 1.29 times your money (0.29 of profit plus your 1.0 stake.) The number underneath tells you here is committed capital to support a bet of up to $11,235 at this instant. If you bet on Donald Trump to win you will receive 4.4x your money if he wins, and there is $20,895 available. Also note nearly $130M has now been matched on this event.

https://medium.com/@jdh/betfair-and-the-2016-presidential-election-6833849e4549
Jag spelade på Trumpeten för 5 gånger pengarna några dagar innan valet, det sjönk därefter till 4 och på valkvällen 3.5 (om jag minns rätt). Det blev fina pengar

Jag förväntar mig något liknande på söndag
2018-09-05, 16:31
Medlem
Finns det några odds för att miljöpartiet hamnar under spärren
2018-09-05, 16:33
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Jo, förstår absolut din poäng.
Men opinionsundersökning påverkar nog hur folk bettar mer än odds påverkar opinionssiffror.
Så skulle nog tro att OU är mer korrekta än oddsen, även fast båda generellt pekar på vinst för S.
Tvärt om, oddsen har tidigare alltid haft mer rätt än OU.
För SD inför förra valet var det samma odds under som över 12,5% (några decimaler olika beroende på site)
2018-09-05, 16:45
Medlem
Jag vill minnas att jag bettade på Trump till 6.00 gånger pengarna dagen innan valet.
2018-09-05, 16:46
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Flera har skrivit i tråden att SD får byta lokaler med M om de blir större än M, stämmer det ?
Får de ta såssarnas lokaler om de blir störst ?
2018-09-05, 16:47
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hur röstar studenterna i Lund? SD klarar sig förvånansvärt bra enligt min mening. Andra största parti i den humanistiska fakulteten. Hade jag aldrig trott.

https://lundagard.se/2018/08/31/sa-rostar-studenterna-pa-olika-fakulteter/

Jag är förvånad att SD kom upp i 13% i en 100% spårbar och 100% icke-kompenserad undersökning:

"Om undersökningen
Undersökningen skickades ut till alla studenter med en registrerad studentmejl via Ladok, vilket är 29 463 personer. Svarsfrekvensen är 3217 personer, vilket är 11 procent. Undersökningen skickades ut den 1 juni och låstes den 11 juni."

https://lundagard.se/2018/08/31/sa-rostar-lunds-studenter/
2018-09-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Maximal besvikelse över hela spektrat skulle kunna se ut ungefär så här:

S får 23,3, tillräckligt långt under deras worst case för att det ska bränna fastän de var beredda.

SD får 19,1, vilket gör att luften går ur hejaklacken som nu i 4 år kommer att trackas för att de trodde på Yougovs 24,8%. Samtidigt kommer inte SD-motståndarna att dra en suck av lättnad, eftersom 19,1% ur deras synvinkel ligger på mardrömsdelen av skalan. Gravöl i båda lägren alltså.

AfS får 0,2 och därmed krossas alla alt-R-drömmar om att SD gick mediokert pga "cuckat ur".

MED får 0,1 och lägger ner.

M får 16,2, en särskilt svidande siffra jag valt för att det var Kinberg Batras sista Sifo innan hon tvingades avgå. Detta tänder tillfälligt hoppet hos UK-belackare att han ska avgå, men M enas om att man inte kan byta partiledare igen utan att man istället ska satsa på att göra UK till M:s svar på Björklund som får tröska på i 10 år. Maxad besvikelse för både M och Kristersson-haters samtidigt, alltså.

Får återkomma om resten, med mina KD/C/L/V/MP-siffror skrapar jag bara ihop 89% totalt och det är c:a 96% som ska fördelas bland dem som är mätbara och icke blankröster.

En hel del realism i ditt resonemang. Det kan bli en soppa där ingen är riktigt nöjd. Men personligen har jag mycket svårt att tänka mig ett SD under 20% och att M skulle sjunka ned till 16,2% är mycket osannolikt.
Sossarna ser tyvärr ut att få 24% om man väger samman allt, jag är besviken och vill ha ned dom till 21% men snart får vi facit.
Demoskop tror jag inte mycket på.
2018-09-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag tror en stor majoritet Sverigedemokrater kommer vara oerhört nöjda med allt över 20%, särskilt 21-23%. som jag tror på. Inte alla här på Flashback kanske, men många här har för stora krav, det går inte så fort. 21-23% är så klart fantastiska siffror, minst näst största parti med allt vad det innebär av att bli det största oppositionspartiet, nya lokaler med mera.

Inget annat parti kommer växa med 9-10 procentenheter mellan valen som Sverigedemokraterna gör.

OM Sverigedemokraterna blir största parti så blir det ett sådant avbräck för Rörelsen att de aldrig kommer att kunna hämta sig igen. De kommer att bli tvugna att flytta ut ur sitt hus vid Riksdagen för att ge plats åt deras mest hatade motståndare.
2018-09-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Maximal besvikelse över hela spektrat skulle kunna se ut ungefär så här:

S får 23,3, tillräckligt långt under deras worst case för att det ska bränna fastän de var beredda.

SD får 19,1, vilket gör att luften går ur hejaklacken som nu i 4 år kommer att trackas för att de trodde på Yougovs 24,8%. Samtidigt kommer inte SD-motståndarna att dra en suck av lättnad, eftersom 19,1% ur deras synvinkel ligger på mardrömsdelen av skalan. Gravöl i båda lägren alltså.

AfS får 0,2 och därmed krossas alla alt-R-drömmar om att SD gick mediokert pga "cuckat ur".

MED får 0,1 och lägger ner.

M får 16,2, en särskilt svidande siffra jag valt för att det var Kinberg Batras sista Sifo innan hon tvingades avgå. Detta tänder tillfälligt hoppet hos UK-belackare att han ska avgå, men M enas om att man inte kan byta partiledare igen utan att man istället ska satsa på att göra UK till M:s svar på Björklund som får tröska på i 10 år. Maxad besvikelse för både M och Kristersson-haters samtidigt, alltså.

Får återkomma om resten, med mina KD/C/L/V/MP-siffror skrapar jag bara ihop 89% totalt och det är c:a 96% som ska fördelas bland dem som är mätbara och icke blankröster.

Jag tror trollen får flest röster i ditt exempel.
2018-09-05, 17:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Flera har skrivit i tråden att SD får byta lokaler med M om de blir större än M, stämmer det ?
Får de ta såssarnas lokaler om de blir störst ?
Dessutom får det största partiet hålla sina gruppmöten i den anrika andrakammarsalen. Där har sossarna suttit & jäst rätt länge. Tänk vilken förnedring om dom skulle åka ut.
2018-09-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
OM Sverigedemokraterna blir största parti så blir det ett sådant avbräck för Rörelsen att de aldrig kommer att kunna hämta sig igen. De kommer att bli tvugna att flytta ut ur sitt hus vid Riksdagen för att ge plats åt deras mest hatade motståndare.

Babbar från afrika och mellersta östern är tillsamman med svenska 80-100 åringar är en formidabel röstmassa. Därför går det inte att räkna bort S. Om dessa massor utsätts för skyddsjakt till nästa val då får Sd sina 50%. Nu vet jag inte svårt att gissa. Ingen kan annat än gissa. Men tror ändå på 25% det är halvvägs till makten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in