Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag har kollat igenom ett antal klipp från deras torgmöten och där dyker det alltid upp en massa personer med regnbågsflaggor som pekar finger. Den självklara frågan dök då upp om dessa personer inte har något bättre för sig än att skandera på torget? Speciellt på vardagar så kan man tycka att folk borde vara på jobbet, men inte dessa tokskallar.
Globalist sponsrade F! som skickar sina lokala ungdomsförbund och aktivister.
Citera
2018-09-05, 15:22
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Globalist sponsrade F! som skickar sina lokala ungdomsförbund och aktivister.

Jag jämförde precis ett antal klipp den sista tiden och samma ansikten dyker faktiskt upp bland motdemonstranterna. Sedan så dyker det naturligtvis också upp lokala förmågor på deras torgmöten.
Citera
2018-09-05, 15:38
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag jämförde precis ett antal klipp den sista tiden och samma ansikten dyker faktiskt upp bland motdemonstranterna. Sedan så dyker det naturligtvis också upp lokala förmågor på deras torgmöten.

Vänstern har några hundra proffsdemonstranter som ambulerar i landet. De är fotade och välkända från andra nationella sammankomster. Än mer komiskt är hur ofta just dessa vänsterfilurer figurerar med beteckningen ”vanliga medborgare som råkar passera” och intervjuas av MSM.
Citera
2018-09-05, 15:39
Medlem
Citat:
Inget konstigt.
https://www.youtube.com/watch?v=A9x9dZdlL8Y

I USA kan dom ibland byta kläder och ha peruk för att se annorlunda ut i olika städer.
Kan bara misstänka att det förekommit under AfS legendariska återvandringsturné.
Senast redigerad av Gn11 2018-09-05 kl. 15:42.
Citera
2018-09-05, 15:41
Medlem
lillapaddingtons avatar
Riktigt bra möte idag. Jag har också lagt märke till att många från vänstern verkar följa med AFS valturné, tycker att jag känner igen några ansikten som har synts till innan.

Mvh
Citera
2018-09-05, 15:43
Medlem
kakburks avatar
Jag räknade lite på hur många röster afs behöver för att nå riksdagen samt ett par delmål.

Vi har ca 7,2 miljoner röstberättigade i Sverige.
Valdeltagandet låg på ca 85% förra valet vilket skulle ge 6 120 000 inkomna röster om det står sig.

För att nå 1% och få valsedlarna tryckta till nästa val krävs således 61200 röster.

För att nå 2,5% och få statligt partistöd krävs 153000 röster.

Riksdagsmandat 4% fås vid 244800 röster.

Även om man inte når riksdagen så finns det ju ett par viktiga delmål för att kunna hålla moralen uppe tills nästa val.

Så all anledning att rösta på afs för alla som egentligen håller med deras politik men röstar sd istället.
Personligen anser jag att det är oerhört mycket viktigare att afs kommer in än att sd får några procent mer.
Liberaliseras sd ännu mer så finns det ju ingen backup för väljarna som ser sig om efter annat och vi är tillbaks på ruta ett igen. En ruta ett som innebär fullständig slakt av det svenska folkets intressen.
Citera
2018-09-05, 15:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Exakt, jag är inte det minsta konspiratorisk överlag. Men det är jävligt svårt att lita på de korrupta makthavarna vi har i Sverige idag.

Om man hängt med i turerna borta i USA så vet man att det finns ingen gräns för det korrupta beteendet hos dagens västerländska deep states. De kommer att göra precis allt, som de tror sig kunna komma undan med, och mer därtill. Det här är ingen konspirationsteori, det är något vi kan bevittna dagligen. Sedan är de iofs för korkade för att göra de riktigt smarta konspirationerna.
Citera
2018-09-05, 15:49
Angående valfusk så blir det kanske som i USA, där Trump inför valet sa att om han inte vinner så är det valfusk, varpå media och etablissemanget svarade: "Hur kan han säga så, det förekommer inget valfusk i USA vi har obeservatörer osv.".

Efter valet däremot när Trump vunnit så svängde de snabbt och anklagade Trump för just valfusk.

Ironiskt!
Citera
2018-09-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jeff Ahl har tagit upp det varje dag under hela turnén. Och han påpekar att globalismen är grundproblemet och massinvandringen ett symptom.

Jo jag vet, har även skrivit till honom att folk förstår inte.

Det låter för långt ifrån/overkligt att bara nämna soros, det kan vara som vilken sago figur som helst. säger man att Soros värvat annie löff, eller soros "chefer" har värvat reinfeldt,löfve,bildt mfl.

Man måste visa en kedja. att Den här personen styr den här personen för det här ändamålet, Då kan man rucka på svennebanans trygghet, då blir det verklighet och in på knuten på svenssons hus.

Men för övrigt, kom in sent i Kalmar mötet nu ,lagom till Kassel! Säger bara FYFAN vad med Singapore jämförelsen, så jävla spot on så soja vänstern stog helt tysta
Citera
2018-09-05, 15:55
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag räknade lite på hur många röster afs behöver för att nå riksdagen samt ett par delmål.

Vi har ca 7,2 miljoner röstberättigade i Sverige.
Valdeltagandet låg på ca 85% förra valet vilket skulle ge 6 120 000 inkomna röster om det står sig.

För att nå 1% och få valsedlarna tryckta till nästa val krävs således 61200 röster.

För att nå 2,5% och få statligt partistöd krävs 153000 röster.

Riksdagsmandat 4% fås vid 244800 röster.

Även om man inte når riksdagen så finns det ju ett par viktiga delmål för att kunna hålla moralen uppe tills nästa val.

Så all anledning att rösta på afs för alla som egentligen håller med deras politik men röstar sd istället.
Personligen anser jag att det är oerhört mycket viktigare att afs kommer in än att sd får några procent mer.
Liberaliseras sd ännu mer så finns det ju ingen backup för väljarna som ser sig om efter annat och vi är tillbaks på ruta ett igen. En ruta ett som innebär fullständig slakt av det svenska folkets intressen.

Jag kollade valpresentationen för årets Riksdagsval och det är nästan 7,5 miljoner som är röstberättigade. Personligen så tror jag att valdeltagandet ökar den här gången. Folk börjar inse att det är nu eller aldrig som en förändring måste ske. Vid tidigare riksdagsval så har över en miljon föredragit soffan istället för att ta sig till vallokalen och rösta.

https://data.val.se/val/val2018/alkon/R/rike/alderkon.html#rostberalkon
Citera
2018-09-05, 16:04
Medlem
okok1s avatar
Ojj nu agerar etablissemanget...

Citat:
Främlingsfientliga partiet Alternativ för Sverige, AFS, höll möte vid lunchtid idag på Storgatan i Växjö. Ett hundratal personer hade samlats på platsen. AFS har nu polisanmälts av flera politiska partier i Växjö.
Citat:
Polisen håller på att ta emot polisanmälningar från allmänheten som uppfattat saker som sagts under mötet som brottsliga.

Kristdemokraterna, Liberalerna, Centern, Moderaterna, Socialdemokraterna och Vänsterpartiet i Växjö har nu gjort en gemensam polisanmälan mot Alternativ för Sverige.

Men de poliser som funnits på plats har i sin tur inte uppfattat något av det som sagts på mötet som brottsligt. Därför kommer polisen inte anmäla AFS:s torgmöte.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=7036622
Citera
2018-09-05, 16:13
Medlem
S0LD13R777s avatar
Så Växjö är någon form av PKnäste? Är det mycket politisk inavel och politisk korruption och sån skit där, när det verkar röra sig om flertalet politiska partier som polisanmält?

"Åh nej de har sagt "Sverige åt svenskarna" THE ABSOLUTE HORROR!
Åh nej de vill skicka hem alla våldtäktstekniker och maffiaingenjörer!
Skickar de hem dessa så börjar de sedan kolla på oss fifflande politiker, vi behöver vår buffert av kriminella utlänningar som tar upp Polisens så de inte kan jaga oss politikerapor. Jag vet vi anmäler AfS för Hest mot invandrare, that'll stop em' right quick!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in