2018-09-05, 12:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tror du har rätt där.
Kanske finns hot där också som gör att polisen misstänker människorov

Ja precis. Jag tror därför inte ens det behöver finnas med där att de bestämmer att träffas. (Det har ju diskuterats OM de stämde träff den kvällen i konversationen)
Citera
2018-09-05, 12:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har inte sett den uppgiften förr. Den enda uppgiften jag har sett gällde ett bråk i en bil 2017, dvs. det bråk som ledde just till LW:s anmälan mot SD. Kan du länka?

Jo, jag känner igen det om bråk, men vet inte om vi har något som verifierar när i tid det utspelat sig. Som jag fattat det (och minns det) har inte bara Sh.Holmes utan även Rosenrasande uppgifter från någon runt bekantskapskretsen:

"[...] Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Han har också sagt apropå mordet att, han medgav att han och LW "bråkat" lite men att någon kunde misstänka honom för att gjort något så fruktansvärt, det hade han svårt att förlika sig med.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Det var jag som hört från en bekant till honom att SD berättat för hen att han och LW bråkat och att polisen annars "bara hade anmälningarna". Men som sagt, taget ur sitt sammanhang låter det ju lite märkligt sagt.
"

https://www.flashback.org/p65136812#p65136812
Citera
2018-09-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
SD har nämnt för bekanta i sin närhet att han och LW hade bråkat och att det, plus anmälningarna var det "enda de (polisen) hade" på honom. Vore intressant att veta vad de bråkat om och när i tid. Mottagaren av infon tolkade det som de bråkat nyligen, samma dag som hon försvann alltså.

Ja det låter ju inte så bra för SD.
Har du någon aning om vad de bråkade om?
Citera
2018-09-05, 12:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så det kan vara som jag tror, att den digitala kontakt de hade på kvällen innehöll ett bråk?
Därav att SD är den första man tittar på som misstänkt när hon försvinner.
Citat:
Tror du har rätt där.
Kanske finns hot där också som gör att polisen misstänker människorov
Är det här något ni själva har spekulerat om tidigare i tråden, och som sedan har blivit en trådsanning? Eller är det som 'Rosenrasande1' skriver, att det är en uppgift som faktiskt kommer från SD själv?
Citera
2018-09-05, 12:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det här något ni själva har spekulerat om tidigare i tråden, och som sedan har blivit en trådsanning? Eller är det som 'Rosenrasande1' skriver, att det är en uppgift som faktiskt kommer från SD själv?

Nej, det här är en teori jag har för att förklara varför polisen så snabbt tittade på enbart SD. Jag bildade mig den personliga uppfattningen när MV nämnde att det fanns digital konversation dem emellan kvällen innan och att det var efter att polisen såg den på morgonen som de blev intresserade av SD.

Vad tror du själv att konversationen kan ha innehållit?
Citera
2018-09-05, 12:24
Medlem
Citat:
Nu var detta endast ett exempel på hur du motäsger dig själv i var och varannat inlägg.
Finns så oändligt många inlägg där du ändrar åsikt och uppgifter utefter vad som just då passar in i tråden.
Du både känner SD väldigt väl, ni klaffar på ett personligt plan, delar samma humor, samtidigt har du endast träffat honom ytligt och känmer honom inte personligen. Hur går detta ihop?
Om du inte ens själv kan svara på detta så får du ha förståelse för oss andra som inte vet hur vi ska tolka dina inlägg.
Förstår du inte varför man förbluffas över dina inlägg som byter skepnad likt en kameleont?

Tycker du själv det är värdigt Lena att hålla på som du gör? Du kände ju henne t.om ytligt, eller hur var det nu?

Angående Lenas värdighet så hoppas jag att GM grips inom en snar framtid och döms för mord.
Du följer drevet bara... Det var JG det gällde, inte SD.

Byter åsikt för att passa in i tråden?! Den var rolig. Tycker du att det går bra för mig att passa in i tråden?

Ni skriver att jag ändrar åsikt, men när jag frågar vad så kommer inget svar. Trot det är 11-12 gånger nu (olika nick).
Jag ändrar min sannolikhet för olika scenarios och GM, det är inget konstigt. Det jag kände tidigt har ändrats med den infon som kommer, allt eftersom.
Citera
2018-09-05, 12:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej, det här är en teori jag har för att förklara varför polisen så snabbt tittade på enbart SD. Jag bildade mig den personliga uppfattningen när MV nämnde att det fanns digital konversation dem emellan kvällen innan och att det var efter att polisen såg den på morgonen som de blev intresserade av SD.

Ingen aning. Har inte sett några trovärdiga uppgifter alls om vad SD och LW chattade om.
Citera
2018-09-05, 12:30
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du följer drevet bara... Det var JG det gällde, inte SD.

Byter åsikt för att passa in i tråden?! Den var rolig. Tycker du att det går bra för mig att passa in i tråden?

Ni skriver att jag ändrar åsikt, men när jag frågar vad så kommer inget svar. Trot det är 11-12 gånger nu (olika nick).
Jag ändrar min sannolikhet för olika scenarios och GM, det är inget konstigt. Det jag kände tidigt har ändrats med den infon som kommer, allt eftersom.

Ja du ändrar åsikt kring mer än scenarion och GM.
Jag fick aldrig svar på frågan kring din relation med SD så jag lade ner det.
Känner du honom nära, ni umgås, har samma humor, klaffar på ett personligt plan, eller har du bara träffat på honom enstaka gånger och känner honom ytligt.
Jag regerar inte på dina inlägg där du resonerar kring olika scenarion, GM eller händelseförlopp.
Jag stör mig på att du uppger helt motstridiga uppgifter när det gäller SD.
Citera
2018-09-05, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Så det kan vara som jag tror, att den digitala kontakt de hade på kvällen innehöll ett bråk?
Därav att SD är den första man tittar på som misstänkt när hon försvinner.

Så kan det förstås vara.
Och det behöver förstås inte innebära att man kan bevisa att SD skulle kommit till LWs radhus, även om bråket så nära i tid för försvinnandet/döden är mycket graverande i sig.

Sedan har förstås innehållet i bråket en betydelse. Kanske mer om man kan bygga en indiciekedja till en ev kommande rättegång.

Men till häktningen räckte det inte?
Citera
2018-09-05, 12:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så kan det förstås vara.
Och det behöver förstås inte innebära att man kan bevisa att SD skulle kommit till LWs radhus, även om bråket så nära i tid för försvinnandet/döden är mycket graverande i sig.

Sedan har förstås innehållet i bråket en betydelse. Kanske mer om man kan bygga en indiciekedja till en ev kommande rättegång.

Men till häktningen räckte det inte?

Nej, SD och hans advokat hade kanske trovärdiga förklaringar till en del av omständigheterna åklagaren lade fram vid häktningsförhandlingen. Detta påverkar givetvis rådmannens värdering och beslut.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-05 kl. 12:49.
Citera
2018-09-05, 12:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Att de tittat enbart på SD vet vi inte.

Självklart måste man börja någonstans. Alla pusselbitar kan inte falla på plats på ruta ett.
Man går väl igenom de digitala enheterna, kollar efter andra spår på vad/vem/hur/varför, förhör de allra närmaste, de som hon hade kontakt med under kvällen och närmaste grannarna om de sett/hört något , slagningar på registren om tidigare brott osv.

Men till att försöka få någon häktad, behöver man ha en del på fötterna. Då behöver och vill man ha kollat på mer saker än bara utgå från en digital konversation.

Och som jag minns det var första förhöret även en häktning( fråga mig inte hur, vet inget om detta är möjligt, bara att det stått i pressen om det??). Men då höll det inte ens till en vecka, utan att han släpptes efter 3 h eller ngt ditåt.
Citera
2018-09-05, 12:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att de tittat enbart på SD vet vi inte.

Självklart måste man börja någonstans. Alla pusselbitar kan inte falla på plats på ruta ett.
Man går väl igenom de digitala enheterna, kollar efter andra spår på vad/vem/hur/varför, förhör de allra närmaste, de som hon hade kontakt med under kvällen och närmaste grannarna om de sett/hört något , slagningar på registren om tidigare brott osv.

Men till att försöka få någon häktad, behöver man ha en del på fötterna. Då behöver och vill man ha kollat på mer saker än bara utgå från en digital konversation.

Och som jag minns det var första förhöret även en häktning( fråga mig inte hur, vet inget om detta är möjligt, bara att det stått i pressen om det??). Men då höll det inte ens till en vecka, utan att han släpptes efter 3 h eller ngt ditåt.

Jag tror att polisen är tvungen att anhålla eller häkta för att få rätt att kroppsbesiktiga, därav den korta på 3 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in