2018-09-05, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vilken fråga fick jag och vilken fråga ställde jag? Upp till bevis nu eller sluta sprida dynga!

Jag svarade på det en sida bakåt i tråden!

[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, men hade han den psyksika förmågan?

Det kan ingen svara på i dagsläget för någon av dom nämnda GM i tråden (förutom en som har faktiskt dödat i tjänsten tidigare (nej, inte en av "mina" tänkbara GM och nej, kommer inte skriva vem det är), men det är inte samma sak som i det civila).
Citera
2018-09-05, 09:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad jag inte kan få ihop är att EGT håller SD som högst trolig GM, men samtidigt säger att info i tråden talar lite för honom som GM. Jag har frågat vad det då är för något som får hen att se SD som högst trolig GM. Självklart får jag inget svar på det, istället det vanliga svamleriet. Om EGT nu har uppgifter som är besvärande för SD och som inte presenterats i tråden, så är det anmärkningsvärt att EGT inte delger detta anser jag.

Hittade ett av de inlägg av EGT som jag mindes om att hen sagt att det finns saker som pekar mot SD som hen inte vill/kan delge oss i tråden.

Detta inlägg från 3/8 är ett svar på Concinellas fråga varför EGT väljer bort JG från sin misstanke lista. Som jag minns det (kan ha fel dock) tror jag att det finns ett tidigare inlägg där hen säger något liknande, då möjligen i samband med diskussioner om häktningen eller häktningsförhandlingen. Något åt det hållet. Om jag minns rätt sa EGT då atthen inte ville spä på hatet (eller något liknande) mot SD.

"Tar bort honom som mördare. Tycker vi börjar att få fast mördaren....

På det första, om motivbilden, så håller jag med om den. Det är ju jag som initierade vissa uppgifter. Finns dessutom mer som pekar mot SD (fråga inte, kan inte delge detta).

Jag har, tror jag, mest på SD, att han skulle vara GM. Lika fullt känner jag att det inte är han. Logiken ger 90-10, magkänslan ger 10-90. (Ta inte siffrorna bokstavligt, det är metaforiskt)

JG har jag träffat och pratat med ett antal gånger, otroligt trevlig, men har ingen känsla hur han är som person."

https://www.flashback.org/p64823584#p64823584
Citera
2018-09-05, 09:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hittade ett av de inlägg av EGT som jag mindes om att hen sagt att det finns saker som pekar mot SD som hen inte vill/kan delge oss i tråden.

Detta inlägg från 3/8 är ett svar på Concinellas fråga varför EGT väljer bort JG från sin misstanke lista. Som jag minns det (kan ha fel dock) tror jag att det finns ett tidigare inlägg där hen säger något liknande, då möjligen i samband med diskussioner om häktningen eller häktningsförhandlingen. Något åt det hållet. Om jag minns rätt sa EGT då atthen inte ville spä på hatet (eller något liknande) mot SD.

"Tar bort honom som mördare. Tycker vi börjar att få fast mördaren....

På det första, om motivbilden, så håller jag med om den. Det är ju jag som initierade vissa uppgifter. Finns dessutom mer som pekar mot SD (fråga inte, kan inte delge detta).

Jag har, tror jag, mest på SD, att han skulle vara GM. Lika fullt känner jag att det inte är han. Logiken ger 90-10, magkänslan ger 10-90. (Ta inte siffrorna bokstavligt, det är metaforiskt)

JG har jag träffat och pratat med ett antal gånger, otroligt trevlig, men har ingen känsla hur han är som person."

https://www.flashback.org/p64823584#p64823584

Intressant att EGT skriver "har ingen känsla hur han är som person", när hen precis har skrivit att hen uppfattar JG som "otroligt trevlig" i samma mening...
Citera
2018-09-05, 09:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Intressant att EGT skriver "har ingen känsla hur han är som person", när hen precis har skrivit att hen uppfattar JG som "otroligt trevlig" i samma mening...

Det är det här som blir så obegripligt med hens inlägg!
Om man beskriver någon som otroligt trevlig så vet man ju ganska ingående hur den människan är som person.
Varför klaga på oss andra och ta på sig offerkoftan när EGT otaliga gånger motsäger sig själv i samma mening!
Citera
2018-09-05, 11:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Aningen förstår du verkligen inte (?) eller så tillåter även du dig ryckas med den alltmer motbjudande EGT-mobben som lägger alltför stor vilkt av att inte förstå. En inte osannolik tolkning av din post är att det är en blandning av dem båda.

Att man tycker någon är (ytligt) otroligt trevlig betyder inte att man känner personen på djupet. Med rätta inte så väl att man att man som lekman kan avgöra om hen kvalificerar sig som mördare. Vilket måhända är relevant i sammanhanget. Ett ex, var välartikulerade och mycket trevliga Christer Pettersson vilken densamma haft nöjet att stöta ihop med vid några tillfällen. Då i nyktert tillstånd kanske bör tilläggas.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-05 kl. 12:06.
Citera
2018-09-05, 11:33
Medlem
SD har nämnt för bekanta i sin närhet att han och LW hade bråkat och att det, plus anmälningarna var det "enda de (polisen) hade" på honom. Vore intressant att veta vad de bråkat om och när i tid. Mottagaren av infon tolkade det som de bråkat nyligen, samma dag som hon försvann alltså.
Citera
2018-09-05, 11:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är det här som blir så obegripligt med hens inlägg!
Om man beskriver någon som otroligt trevlig så vet man ju ganska ingående hur den människan är som person.
Varför klaga på oss andra och ta på sig offerkoftan när EGT otaliga gånger motsäger sig själv i samma mening!
Om ni känner er kvalificerade att bedöma en person på djupet som ni träffat ytligt ett par gånger, så förstår jag att ni har problem i livet?
Hur är snabbköpskassören som person?

Patetiska kommentarer och det utan offerkofftan.
Ska bli intressant och se hur bra LimeTime tycker era kommentarer är och hur fel jag har.

Tycker ni det är värdigt Lena att hålla på så här? Ni letar antydningar månader tillbaka på strunt. Skaffa ett liv eller behåll fokus. Har ni inget vettigt att skriva, använd andra trådar eller kanaler.
Citera
2018-09-05, 11:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
SD har nämnt för bekanta i sin närhet att han och LW hade bråkat och att det, plus anmälningarna var det "enda de (polisen) hade" på honom. Vore intressant att veta vad de bråkat om och när i tid. Mottagaren av infon tolkade det som de bråkat nyligen, samma dag som hon försvann alltså.
Har inte sett den uppgiften förr. Den enda uppgiften jag har sett gällde ett bråk i en bil 2017, dvs. det bråk som ledde just till LW:s anmälan mot SD. Kan du länka?
Citera
2018-09-05, 11:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om ni känner er kvalificerade att bedöma en person på djupet som ni träffat ytligt ett par gånger, så förstår jag att ni har problem i livet?
Hur är snabbköpskassören som person?

Patetiska kommentarer och det utan offerkofftan.
Ska bli intressant och se hur bra LimeTime tycker era kommentarer är och hur fel jag har.

Tycker ni det är värdigt Lena att hålla på så här? Ni letar antydningar månader tillbaka på strunt. Skaffa ett liv eller behåll fokus. Har ni inget vettigt att skriva, använd andra trådar eller kanaler.

Nu var detta endast ett exempel på hur du motäsger dig själv i var och varannat inlägg.
Finns så oändligt många inlägg där du ändrar åsikt och uppgifter utefter vad som just då passar in i tråden.
Du både känner SD väldigt väl, ni klaffar på ett personligt plan, delar samma humor, samtidigt har du endast träffat honom ytligt och känmer honom inte personligen. Hur går detta ihop?
Om du inte ens själv kan svara på detta så får du ha förståelse för oss andra som inte vet hur vi ska tolka dina inlägg.
Förstår du inte varför man förbluffas över dina inlägg som byter skepnad likt en kameleont?

Tycker du själv det är värdigt Lena att hålla på som du gör? Du kände ju henne t.om ytligt, eller hur var det nu?

Angående Lenas värdighet så hoppas jag att GM grips inom en snar framtid och döms för mord.
Citera
2018-09-05, 11:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1

Så det kan vara som jag tror, att den digitala kontakt de hade på kvällen innehöll ett bråk?
Därav att SD är den första man tittar på som misstänkt när hon försvinner.
Citera
2018-09-05, 12:05
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så det kan vara som jag tror, att den digitala kontakt de hade på kvällen innehöll ett bråk?
Därav att SD är den första man tittar på som misstänkt när hon försvinner.

Tror du har rätt där.
Kanske finns hot där också som gör att polisen misstänker människorov
Citera
2018-09-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nu var detta endast ett exempel på hur du motäsger dig själv i var och varannat inlägg.
Finns så oändligt många inlägg där du ändrar åsikt och uppgifter utefter vad som just då passar in i tråden.
Du både känner SD väldigt väl, ni klaffar på ett personligt plan, delar samma humor, samtidigt har du endast träffat honom ytligt och känmer honom inte personligen. Hur går detta ihop?
Om du inte ens själv kan svara på detta så får du ha förståelse för oss andra som inte vet hur vi ska tolka dina inlägg.
Förstår du inte varför man förbluffas över dina inlägg som byter skepnad likt en kameleont?

Tycker du själv det är värdigt Lena att hålla på som du gör? Du kände ju henne t.om ytligt, eller hur var det nu?

Angående Lenas värdighet så hoppas jag att GM grips inom en snar framtid och döms för mord.

Jag håller med i det mesta men kan också förstå att man inte vill outa sig för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in