Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Nej, det här är en teori jag har för att förklara varför polisen så snabbt tittade på enbart SD. Jag bildade mig den personliga uppfattningen när MV nämnde att det fanns digital konversation dem emellan kvällen innan och att det var efter att polisen såg den på morgonen som de blev intresserade av SD.
Vad tror du själv att konversationen kan ha innehållit?
Att de tittat enbart på SD vet vi inte.
Självklart måste man börja någonstans. Alla pusselbitar kan inte falla på plats på ruta ett.
Man går väl igenom de digitala enheterna, kollar efter andra spår på vad/vem/hur/varför, förhör de allra närmaste, de som hon hade kontakt med under kvällen och närmaste grannarna om de sett/hört något , slagningar på registren om tidigare brott osv.
Men till att försöka få någon häktad, behöver man ha en del på fötterna. Då behöver och vill man ha kollat på mer saker än bara utgå från en digital konversation.
Och som jag minns det var första förhöret även en häktning( fråga mig inte hur, vet inget om detta är möjligt, bara att det stått i pressen om det??). Men då höll det inte ens till en vecka, utan att han släpptes efter 3 h eller ngt ditåt.