2018-09-04, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Var ska man köpa biljett som neutral? Vill ändå uppleva stämning.

Överallt på långsidorna - övre etaget är mest uppblandat.
2018-09-04, 20:18
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Hmm... först 30000 mot Dalkurd och nu fullsatt. Jag undrar var dessa höll hus när serieledarna nyligen spelade hemma mot Kalmar, Elfsborg och Trelleborg.

De var och gangbangade din morsa....
2018-09-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
De var och gangbangade din morsa....
Oj, den frågan sved märker jag... Är du verkligen så skamsen?

Själv tycker jag ändå att det hade varit OK om ni slagits om Europa-platser, men vid första möjliga guldet på ett decennium? Såg väl AIK som en klubb som kunde dra större nummer i den medvinden, och uppenbarligen finns det folk där att locka fram också.

Tips: Man blir lite gladare när man inte tar allt så personligt.
2018-09-04, 21:41
Bannlyst
Citat:

Själv tycker jag ändå att det hade varit OK om ni slagits om Europa-platser, men vid första möjliga guldet på ett decennium? Såg väl AIK som en klubb som kunde dra större nummer i den medvinden, och uppenbarligen finns det folk där att locka fram också.

Jag har redan köpt biljett till derbyt, Peking borta, Sundsvall hemma (29:e omgången) samt Kalmar borta i sista omgången. Det är ett jäkla tryck på biljetterna till alla matcher i höst. Vi har redan sålt ut två av våra kommande bortamatcher och lär krossa klubbrekordet i derbyt.

Jag känner mig inte särskilt orolig. Strömatcherna kommer dra mer folk framöver. Jag håller dock med om att vi bör kunna prestera bättre även i andra matcher. Det är kul att kolla på AIK i år.
2018-09-04, 21:47
Medlem
Citat:
Hmm... först 30000 mot Dalkurd och nu fullsatt. Jag undrar var dessa höll hus när serieledarna nyligen spelade hemma mot Kalmar, Elfsborg och Trelleborg.
Och alla 227k fans de har på facebook var håller de hus när de är match?
2018-09-04, 22:36
Medlem
Citat:

Bara ett snitt på 18 500, iofs högre än senaste år. Tråkigt spelar de också - bara vinner och vinner.

Buhu
2018-09-04, 23:01
Medlem
Otto Flicks avatar
http://elfsborg.se/2018/09/04/information-om-handelse-med-spelare/

Citat:
Under söndagskvällen blev Simon Lundevall, spelare i Elfsborgs A-trupp, stoppad i en poliskontroll när han körde bil. Ett utandningsprov visade på 0,12 milligram alkohol vilket motsvarar 0,24 promille i blodet.

Begåvat...
2018-09-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick

Begåvat...
Som motsvarar i hur många öl? 1?
2018-09-04, 23:07
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Som motsvarar i hur många öl? 1?

Han sa själv att han druckit två öl till middagen efter söndagskvällsmatchen.
2018-09-04, 23:34
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Begåvat...

Obegripligt att han inte söp sig helt redlös med tanke på vilket ansvar han fått ta i det där soplaget hela säsongen
2018-09-05, 08:16
Medlem
Keldons avatar
Inte första gången det är rattfylleri i Elfsborg direkt.
2018-09-05, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tror du Markussons "värvningar" är kvar i SE?

Jag är säker på att JL hade gjort det bättre med denna trupp än vad Poya gör. Tyvärr.

Vi har sju pinnar ner till kval samt två lag (Ellos och Sirius) mellan oss och kvalplatsen. Att Vi på dessa återstående tio matcherna skulle tappa tre matcher mot BP är givetvis inget som sker. Även om vi skulle torska på Grimsta längre fram i höst. Så nån superetta blir det inte.

Och även om det så skulle ske är det ju rekryteringar som KRÄVS för att inte Gren skall behöva trippeljobba igen (vilket är en av dom starkaste anledningarna till att inte sportchefsjobbet kunde skötas ordentligt under en lång period, han blev ju så dålig att väggen bara inte kom utan sprangs rakt igenom och han först stannade vid nästa vägg).

Att JL hade gjort ett bättre jobb än Poya med nuvarande trupp? Givetvis kan ingen VETA hur ett utfall där hade blivit eftersom vi aldrig kan jämföra så. Dock lyckades ju inte direkt JL bra ifjol med en bättre trupp än nuvarande.
När ska folk förstå att vi helt enkelt inte över en säsong är bättre än den placering vi nu ligger på?

Man snackar ofta om kontinuitet som en nyckel för att lyckas med ett lag. Vi har EN spelare som var ordinarie ifjol som är ordinarie även denna säsong i Emil och då har ändå Emil tyvärr gått ner sig en hel del.
Man kan bli galen på allt tjöt om tålamod men vi måste låta det ta tid detta. Vi åker inte ur, vi har börjat få in mycket vettigt folk på kamratgården igen (även om en del på marknad inte direkt rosar marknaden) och lagbygget tar sig ändock.

Sedan att vi får rejäla dippar likt Dalkurd away, två gånger Sirius etc får vi ta. Det viktiga denna säsong var att med hyfsad marginal greja kontraktet, det gör vi. Sedan har vi stärkt upp på kansliet på positioner vi verkligen behöver stärka upp och nu får vi bara hoppas att vi 2019 ser frukten av att Poya får en liknande trupp med enbart något tapp/något in så laget sitter än bättre då.

Ekonomin är fortsatt ansträngd som sades i en intervju med Markusson, vi har tappat mycket publik som bara går när det går bra, vi har sålt färre årskort etc. Vi ömsar helt enkelt skinn för att bli av med det dåliga innan vi kan träda in i en ny kostym som vi verkligen kan bära upp igen.

Citat:

Begåvat...

Ren och skär idioti att tro att han inte skulle åka dit vid en blåsning efter två öl.

Sedan kan man alltid diskutera hur en förening ska göra i ett sådant läge och huruvida det är rätt eller fel att inte utdöma någon bestraffning från klubben sida. Det är ju inte alltför vågat att gissa att han fått någon matchs avstängning om Ellos legat i mitten och inte slagits för sitt liv i botten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in