Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Tror vi får vara försiktiga med åtminstone den enligt Avaldamons post undertill planterade uppgift om någon som stämt träff utanför LWs bostad. Det är väl inte osannolikt MV måhända läck lite för mycket..
"Avaldamon 2018-09-02, 20:15 |65129882]Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.
"Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut."
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, "därefter knäpptyst från MV."
I så fall är MV i sig trovärdig men" icke uppgiften som levererats."
Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat." Slut citat.
Jag lyfte bara att MV aldrig skrev att SD väntade utanför, utan att GM gjorde det. Just eftersom man hänvisade till vad MV skrev. Sen om det hen skrev stämmer eller inte, läckte medvetet eller inte, vet vi såklart inte. Jag har gjort bedömningen att hen är trovärdig utifrån vissa iaktagelser, men det står bara för mig.
Nedanstående är inte specifikt riktat till er, men tråden har blivit
väldigt paranoid. Vem som är trovärdig eller inte på detta nätforum är inte en diskussion som kommer ge oss några svar. Det är spelreglerna på Flashback; anonymiteten är total, åsiktsfriheten är hög, moralen ofta rätt låg, och krimtrådarna
bygger i princip på läckor och personer som hört saker.
Var och en måste nog ansvara för sin egen källkritik och bilda sin uppfattning därefter. Sen spelar det ju ingen roll om andra postare inte tycker likadant.
Som min hulda mormor brukade säga: Var och en får skämmas för sig själv! 😊