2018-08-24, 15:50
Medlem
Blaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Undvik Indiska subutex. Drog nästan 4mg igår under loppet av 3h och inget hände. Tog lite benzo på kvällen. Så skitdålig kvalité, likt annan medicin från Indien. Såklart med få undantag. Men piratläkemedel är nog vanligare än man tror därifrån.

Kikade också på en karta tram jag hade där priset fortfarande står, översattes till 34 svenska kr. Man får vad man betalar för..

Ingen aning var detta är ifrån, men det kostar inte 34 spänn i alla fall.. Får testa helt enkelt. Är det skit så vet jag att jag inte ska köpa mer. Svårt att få tag i downers i min stad. Har nog med maniska episoder pga bipoläritet så nåt uppåt tjack vill jag inte ens testa. Downers all the way!
Citera
2018-08-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Säg till läkaren som det är att det inte funkar

Jag har inte börjat med det än ska få första plåstret om någon timme. Nån som vet hur lång tid det tar innan det här börjat ge nån effekt? ( kommer inte bli hög på det det fattat jag också utan mer när jag kan börja känna lite smärtlindring. Nu när jag har haft subtabletterna så ar jag aldrig varit under 6 på vasskalan (1-10 där 10 är max, alltså har haft hög smärta även vid den medicineringen)
Citera
2018-08-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzl
Sub är bra mycket starkare än oxy, dock en helt annan substans som inte fungerar på samma sätt.
Där av skillnaden i effekt.
Okej, du har säkert rätt. Det jag menade var iaf att ruset, enligt mig, inte upplevs lika starkt. Sorry om det blev missförstånd, bra att du var snabb på att rätta mig
Citera
2018-08-25, 13:39
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blasko
Körde oxycodone i två år, varit ren 4-5mån nu. Låg på ca 100mg om dagen. Började alltid med 60mg och när ruset kom så ökade jag med 20mg åt gången.
Har som mest kört 150mg på en dag men slutade med hallisar och spya.

Hur mycket sub ska jag våga börja med om jag skaffat 8mg? 0.5mg? 1mg?

Jag tycker "less is more" stämmer så jävla bra på sub.
Under mina första försök med substansen drog jag alltid runt 1mg. Under senare försök upptäckte jag att jag mådde bättre när jag tog kanske 0,5mg och fyllde på med någon mini-minilina.
Blir bara mer biverkningar vid för höga doser.
Citera
2018-08-25, 23:11
Medlem
Flusons avatar
Tycker Suboxone fungerar mycket bättre nasalt än vad Bunalict gör. Typiskt att Suboxonen kom in nu när man ska lägga opiaterna på hyllan ett tag, svärmat över med Bunalict i min trakt..

Sålde alla mina Suboxone idag så att jag inte hinner bli torsk på skiten igen, nu får det vara nog för jag pallar fan inte med någon opi-avtändning nu när man ska sköta jobb och alla vardagliga sysslor som livet medför Får använda benso vid behov. Ikto och Dicla-orallösning.

Pz på er alla snuttisar
Citera
2018-08-26, 04:00
Medlem
Personligen finner jag dom rena buprenorfin medicinen vara överlägsen Suboxone ärligt talat.
Det finns anledningar andra än dom som kom fram till varför dom bytte alla som hade Subutex från början till Suboxone och det handlade inte enbart om att folk börjat injicera Subutex, men samtidigt ville dom ville göra en medicin som inte var lika fruktsam för missbruket hos dom som fortfarande hade kvar dessa tendenser från heroin eller morfinet. SÅ Naloxone HAR viss effekt eller mot/bieffekter i en Suboxone versus en ren subutex/buprenorfin.

Med det INTE sagt att Suboxone inte fungerar ypperligt för att stilla drogsug.
Citera
2018-08-29, 15:50
Medlem
Flusons avatar
Haha, 4 dagar utan Buprenorfin och idag kröp avtändningen på, frossa, illamående, muskel-ont och allt det där goa som medföljer ett Buprenorfin beroende. Keff man är, absolut värsta tajmingen att försöka klippa båten. Får ta en vecka eller två och sjuka mig från jobbet nästa månad. Ska nämligen iväg till brorsan som köpt hus uppe i Boden och vägrar tamejfan spendera familjetid sjuk på opiater. Så köpte en Bunalict 8mg/2mg så länge, och ska ner och köpa en Suboxone 8mg/2mg. Så jävla trött på det där satans Naloxonet. Vill ha riktig båt, Subutex! Det är en sån stor skillnad. Fast det slutgiltiga målet är att bli kvitt med subben for good så klart

Skulle tydligen även haft rättegång idag som jag total missade, så fick samtal från advokaten att jag skulle infinna mig i rätten, sjuk på opiater och nyss hemkommen från jobbet, med inga möjligheter att ta mig in i tid då jag satt och hackade upp lite kokain på ett fat hemma hos en kamrat häromdagen och därav glömde det hemma hos honom, såklart. Men som tur är gav åklagaren ett OK att rätten får tillåtelse att döma oss iblandande utan våran närvaro så jag slapp betala vite i alla fall, och hela den skiten. Hur som helst så blir det ju böter vilket som, så shit the same
Citera
2018-08-31, 01:11
Medlem
Otrolig lättnad, det känner jag för stunden, skulle vilja skriva glad, men det är fel typ av ord. Lättnad.
Jag har ett tidigare tungt blandmissbruk som efter min diagnos PTSD gick över till kraftigt opiatmissbruk med alla typer av opiater men främst de 3 starkaste.
Detta pågick inte så länge i jämförelse med andra, totalt 3-4 år dagligt missbruk, men vid 2014 när jag blev tvungen att flytta till min mor och mina småsyskon (Som för övrigt inte visste om hur pass nergången jag va i opiater, samt att mina småsyskon ser mig som en förebild) så blev jag tvungen att lägga ner med skiten och påbörja självmedicinering med hjälp av Buprenorfin. Det va otroligt tufft i början, men sakta o säkert så blev de lättare och min vardag va som vanlig igen.. så länge jag hade råd med suben och fick tag i de.

Det längsta jag va utan va strax över en vecka och då va jag otroligt dålig och sjuk, men så fort jag fick tag i det igen så va livet en fröjd utan några större bekymmer. Detta gjorde att jag sumpade många praktiker, min PTSD-Behandling och min kontakt med familj o vänner, då jag varannan vecka låg utan i 2-3 dagar. Va många undanflykter, bortförklaringar och sjukanmälningar.

Efter många omgångar med uppsamlat mod - kalla fötter, så svalde jag den oroande känslan av att bli straffad istället för att bli erbjuden vård, och begav mig iväg med tunga fötter mot kommunens Laro-enhet. Första gången i mitt liv så öppnade jag mig helt och berättade ärligt för en vanlig person (utanför min missbrukar-bekantskap).

Jag blev tillsagd att dom ska ha ett torsdagsmöte med Laro-teamet och Beroende, men att jag mest troligen kommer hamna på Beroende med nertrappning då jag inte hade testat på en nertrappning innanför den svenska vårdens ramar. (Fick även reda på att nertrappningen och medicinutdelningen först skulle påbörjas 5-6 veckor efter det mötet)

Jag gick därifrån med tårfyllda ögon och tunga axlar då jag visste att jag inte skulle klara av detta innan jag får min PTSD behandlad på riktigt (och slipper den medföljande ångesten som ville bli kvävd av droger) vilket jag inte kunde få gjort då jag ständigt är på jakt efter min medicin och låg sjuk varannan vecka. Detta hade kvinnan på Laro sett och märkt på mig, att det va lite mer akut, så senare samma tisdags eftermiddag så ringde telefonen:

"Hej!
Jag ville bara meddela till dig att jag tog Laro-teamet åt sidan, direkt efter vårat möte, och berättade om den jobbiga sitsen som du sitter i och jag kände mig manad att ringa dig direkt så du slipper gå och vara orolig samt nervös. Laro-teamet hälsade och sa att du uppfyller alla kriterier för att få börja på Laro, så nu vill vi bara ha rena prover i 2 veckor och sen blir du inskriven. Se nu till att ta den här chansen seriöst och gå all-in, då detta är ett väldigt ovanligt tillfälle som väldigt få blir erbjudna."

Jag tackade så otroligt mycket, från djupet av hjärtat och själen, sprang hem och lutade mig tillbaka. Nu kunde jag äntligen se en framtid, jag kunde se mig själv lämna min snart 8år långa sjukskrivning och skaffa jobb med fast inkomst eller ta upp studierna, jag kunde för första gången på 10 år börja våga drömma om en framtid med familj, villa och volvo (Vovve har jag redan).

Meningen och poängen med min historia är; Om du sitter i samma sits som jag har suttit i de senaste många åren, att du lever med ett dolt missbruk, att du inte vågar ta kontakt med vården för att få den hjälp du behöver, att allt i ditt liv saknar mening då ditt liv går ut på att få ihop cash till ditt missbruk/självmedicinering.. Det finns hopp, det finns ärligt talat en väldigt simpel lösning till grunden av dina problem.. Våga ta dig mod, Våga se din ljusare framtid, och våga drömma om något bättre. Våga känna Lättnad.
Citera
2018-09-02, 23:38
Medlem
Hiraeths avatar
Känner mig lite korkad, då jag under natten kalasade på Subutex, kanske lite mer än vad som egentligen behövdes. Sagt och gjort, så tog substansen naturligtvis slut innan det var dags för läggdags.

Och nu under kvällningen dagen efter stötte jag på ett litet guldkorn i formen av en 80mg oxycontin, liggandes där i en låda som var tänkt att avnjutas maximalt vid ett lämpligt tillfälle.
Just denna medicin är väldigt dyr för mig att inhandla och bruka (precis som för allra de flesta antar jag), tycker inte att ruset är lika intensivt/starkt som Subutexen, men anser att biverkningarna är mycket trevligare än de jag får på sub och därav är den favoriten (brukar bara väldigt sporadiskt kan tilläggas)

Men dum som man är, utan närmre åtanke tuggade jag upp halva oxyn *my precious* för att sedan komma att tänka på subbans långa halveringstid, och dess blockerade effekt för kroppens upptag av andra opiater/opioider.

Misstänker att jag har någon form av "naturlig tolerans" av smärtstillande och droger rent allmänt (inga erfarenheter av IV dock) Det försöks alltid att "boosta" vald drog effekt genom konstens alla regler (tex med benso i detta fallet)

Besviken är ganska stor när man knappt blir mysig på en 80mg svensk oxycontin, när "tröskeldosen" rekommenderas ligga på 5mg...

Så känner en liknande besvikelse nu när 40mg oxy's eventuella effekter uteblir helt, då en 8a Sub förtäljdes förra dygnet med dess blockerande egenskaper.
Hur länge ligger subban kvar i kroppen och förtrycker alla nya försök att bli mysig mha. opiater (oxy i detta fall).

Antar att nästa halvan av tabletten ligger i magen innan någon ens hunnit skumma igenom texten ovan..
skål?
Citera
2018-09-03, 18:29
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maketo
Otrolig lättnad, det känner jag för stunden, skulle vilja skriva glad, men det är fel typ av ord. Lättnad.
Jag har ett tidigare tungt blandmissbruk som efter min diagnos PTSD gick över till kraftigt opiatmissbruk med alla typer av opiater men främst de 3 starkaste.
Detta pågick inte så länge i jämförelse med andra, totalt 3-4 år dagligt missbruk, men vid 2014 när jag blev tvungen att flytta till min mor och mina småsyskon (Som för övrigt inte visste om hur pass nergången jag va i opiater, samt att mina småsyskon ser mig som en förebild) så blev jag tvungen att lägga ner med skiten och påbörja självmedicinering med hjälp av Buprenorfin. Det va otroligt tufft i början, men sakta o säkert så blev de lättare och min vardag va som vanlig igen.. så länge jag hade råd med suben och fick tag i de.

Det längsta jag va utan va strax över en vecka och då va jag otroligt dålig och sjuk, men så fort jag fick tag i det igen så va livet en fröjd utan några större bekymmer. Detta gjorde att jag sumpade många praktiker, min PTSD-Behandling och min kontakt med familj o vänner, då jag varannan vecka låg utan i 2-3 dagar. Va många undanflykter, bortförklaringar och sjukanmälningar.

Wow!

Efter många omgångar med uppsamlat mod - kalla fötter, så svalde jag den oroande känslan av att bli straffad istället för att bli erbjuden vård, och begav mig iväg med tunga fötter mot kommunens Laro-enhet. Första gången i mitt liv så öppnade jag mig helt och berättade ärligt för en vanlig person (utanför min missbrukar-bekantskap).

Jag blev tillsagd att dom ska ha ett torsdagsmöte med Laro-teamet och Beroende, men att jag mest troligen kommer hamna på Beroende med nertrappning då jag inte hade testat på en nertrappning innanför den svenska vårdens ramar. (Fick även reda på att nertrappningen och medicinutdelningen först skulle påbörjas 5-6 veckor efter det mötet)

Jag gick därifrån med tårfyllda ögon och tunga axlar då jag visste att jag inte skulle klara av detta innan jag får min PTSD behandlad på riktigt (och slipper den medföljande ångesten som ville bli kvävd av droger) vilket jag inte kunde få gjort då jag ständigt är på jakt efter min medicin och låg sjuk varannan vecka. Detta hade kvinnan på Laro sett och märkt på mig, att det va lite mer akut, så senare samma tisdags eftermiddag så ringde telefonen:

"Hej!
Jag ville bara meddela till dig att jag tog Laro-teamet åt sidan, direkt efter vårat möte, och berättade om den jobbiga sitsen som du sitter i och jag kände mig manad att ringa dig direkt så du slipper gå och vara orolig samt nervös. Laro-teamet hälsade och sa att du uppfyller alla kriterier för att få börja på Laro, så nu vill vi bara ha rena prover i 2 veckor och sen blir du inskriven. Se nu till att ta den här chansen seriöst och gå all-in, då detta är ett väldigt ovanligt tillfälle som väldigt få blir erbjudna."

Jag tackade så otroligt mycket, från djupet av hjärtat och själen, sprang hem och lutade mig tillbaka. Nu kunde jag äntligen se en framtid, jag kunde se mig själv lämna min snart 8år långa sjukskrivning och skaffa jobb med fast inkomst eller ta upp studierna, jag kunde för första gången på 10 år börja våga drömma om en framtid med familj, villa och volvo (Vovve har jag redan).

Meningen och poängen med min historia är; Om du sitter i samma sits som jag har suttit i de senaste många åren, att du lever med ett dolt missbruk, att du inte vågar ta kontakt med vården för att få den hjälp du behöver, att allt i ditt liv saknar mening då ditt liv går ut på att få ihop cash till ditt missbruk/självmedicinering.. Det finns hopp, det finns ärligt talat en väldigt simpel lösning till grunden av dina problem.. Våga ta dig mod, Våga se din ljusare framtid, och våga drömma om något bättre. Våga känna Lättnad.

Tank för du dela dina tankar jag är i samma sits som du.. Jag ska skriva ner några punkter från ditt inlägg till mitt nästa med en så kallad "Reab- Coach"! Hoppas du mår bra eller bättre iallafall. <3
Citera
2018-09-04, 19:20
Medlem
Flusons avatar
Vilken drog förutom de som tillhör klassen opiater och opioider rekommenderas om man vill maskera sin Buprenorfin avtändning? Med andra ord, vilken drog lindrar avtändningen bäst i erat tycke? Ska nämligen klippa några veckors Buprenorfin missbruk och vill åtminstone lindra den på bästa sätt då jag har ett jobb att sköta och vill helst inte gå till jobbet lite sjuk på opiater. Usch.

Tack på förhand!
Citera
2018-09-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Tank för du dela dina tankar jag är i samma sits som du.. Jag ska skriva ner några punkter från ditt inlägg till mitt nästa med en så kallad "Reab- Coach"! Hoppas du mår bra eller bättre iallafall. <3

Tack för ditt tack, hör av dig på pm ifall du vill veta mer, va rätt mkt av min sits som jag kortade ner i inlägget då jag inte kände mig bekväm att spilla ut allt så öppet här i forumet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in