2018-09-04, 20:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skiter fullständigt i vad du ägnar dig åt nu för tiden eller vad fan du tänder på

Jag skrev snarare att kärleken går dit den vill snarare än den bör.
Nerdekade personer som dig fick hugg och då är du ändå inte finslipad och slug som en psykopat.
Get a grip.

Lol, en del psykopater är slipade men lååångt ifrån alla.

Det fetade, jo det är uppenbart. Du skiter i allt som inte passar i din alternativa verklighet där alla psykopater är intelligenta och lyckas få vem som helst förälskade i dem..

Men keep up the good work. Dina och fragilicas inlägg i tråden det senaste dygnet är bland det mest underhållande jag sett på flashback på länge. Ett gott skratt då och då är för all del hälsosamt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-09-04 kl. 20:13.
Citera
2018-09-04, 20:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vill man så kan man blockera ett telefonnummer.. Och vill man så kan man även byta nummer.

Lottas arbetsgivare erbjöd också sin hjälp - men hon avböjde om vanligt.
Kunde jag så skulle jag blocka dig.
Jag har tydligt klargjort för dig i två trådar att jag inte finner nån mening att ha en dialog med dig som kvinnohatare samt att du aldrig ge dig. Tillägg har skapats vid inlägg om kvinnors riskbeteende.
Du har nu citerat mig i evinnerligt många inlägg trots detta.
Senast redigerad av develi 2018-09-04 kl. 20:20.
Citera
2018-09-04, 20:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lol, en del psykopater är slipade men lååångt ifrån alla.

Det fetade, jo det är uppenbart. Du skiter i allt som inte passar i din alternativa verklighet där alla psykopater är intelligenta och lyckas få vem som helst förälskade i dem..

Men keep up the good work. Dina och fragilicas inlägg i tråden det senaste dygnet är bland det mest underhållande jag sett på flashback på länge. Ett gott skratt då och då är för all del hälsosamt.
Nej - jag skiter snarare i dig som gick helt off topic och började varva upp med Mitt livs novell.
Jag skrev att du var en oattraktiv knarkare enligt egen utsago och ändå drogs tydligen folk till dig.
Det var en jämförelse med att även psykopaten Martin, den manipulative, lyckas attrahera.
Kärleken går dit den vill och inte dit den bör var sensmoralen.

Självklart fortsätter jag, jag har ju precis läst FUP. Oerhört intressant med tanke på all dynga som finns i denna tråd.
Citera
2018-09-04, 20:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
No brain no pain.
Från lite över 1000 uppkopplingar mot hennes telefon till över 4700 i maj.

Under samtalet med hennes chef ringer han var 30:e sekund när hon är på jobbet. JA, det är stalkning.

Som sagt - vid två tillfällen till olika professioner säger Martin själv att hon gjort slut.
Därför mördar han henne. Han är ursinnig och tror att han äger henne.

Ja han stalkade henne och hon fick visa live med mobilen så ingen var hemma hos henne.
Han ville kontrollera Lottas varje steg. Lotta antecknade och planerade att sakta men säkert dra sig ur det här sjuka förhållandet. Det är inte lätt att komma ifrån en psykopat. Det är tydligt att dom slår ihjäl offret som är på väg att lämna. Lagrådsremissen angående att stoppa villkorlig frigivning tar upp just det här med då kvinnor separerar är risken sky high för att dom dödas. Otäckt att vi har såna män i samhället och det börjar bli dags att utrota skiten. Bittra, kränkta män som ingen vill ha och som måste slå och ha makt över sin partner, och får inte jag henne ska ingen annan få henne heller.
Psykfallet skulle lobotomeras så han aldrig kunde göra någon illa igen. Obotlig våldspsykopat.
Citera
2018-09-04, 20:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja han stalkade henne och hon fick visa live med mobilen så ingen var hemma hos henne.
Han ville kontrollera Lottas varje steg. Lotta antecknade och planerade att sakta men säkert dra sig ur det här sjuka förhållandet. Det är inte lätt att komma ifrån en psykopat. Det är tydligt att dom slår ihjäl offret som är på väg att lämna. Lagrådsremissen angående att stoppa villkorlig frigivning tar upp just det här med då kvinnor separerar är risken sky high för att dom dödas. Otäckt att vi har såna män i samhället och det börjar bli dags att utrota skiten. Bittra, kränkta män som ingen vill ha och som måste slå och ha makt över sin partner, och får inte jag henne ska ingen annan få henne heller.
Psykfallet skulle lobotomeras så han aldrig kunde göra någon illa igen. Obotlig våldspsykopat.
Han krävde hennes mobil, hennes login och koder. Han tvingade henne att skriva inlägg han dikterade på fb och han tvingade henne att skriva sms på samma sätt.
Han tvingade henne att ringa upp vänner och dikterade vad hon skulle säga.
Han ringde hennes chef och förtalade henne och han hotade att åka till hennes släkt norröver och plocka dem.

Hans lista - bortom det fysiska våldet - kan göras oändligt lång gällande maktutövande, hot och sjuklig kontroll.

Minsta grej gällande återfall i anabola och droger och alkohol, minsta jävla paranoia, minsta hot så borde han ha åkt rätt in tillbaka. Hotar personal och lever rövare.
Vart är reprissalierna?
Citera
2018-09-04, 20:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Han krävde hennes mobil, hennes login och koder. Han tvingade henne att skriva inlägg han dikterade på fb och han tvingade henne att skriva sms på samma sätt.
Han tvingade henne att ringa upp vänner och dikterade vad hon skulle säga.
Han ringde hennes chef och förtalade henne och han hotade att åka till hennes släkt norröver och plocka dem.

Hans lista - bortom det fysiska våldet - kan göras oändligt lång gällande maktutövande, hot och sjuklig kontroll.

Minsta grej gällande återfall i anabola och droger och alkohol, minsta jävla paranoia, minsta hot så borde han ha åkt rätt in tillbaka. Hotar personal och lever rövare.
Vart är reprissalierna?

Ja, han skulle se till att ta livet av henne, och sätta henne i rullstol. Hennes anhöriga skulle också få smaka på våld. Det är allt han kan våld, hot, hat och krokodiltårar. Totalt känslokall och vid ett misshandelsprogram i Kriminalvården regi säger han jag skiter i det här det är deras fel att jag slår.
Han kommer ut en dag och då kommer någon annan att dö. Rättssäkerheten är låg måste jag säga, och samhällsskyddet verkar vara bortblåst när det gäller återfallsbrottslingar och psykopater.
Bara 18 år och det är stötande.
Citera
2018-09-04, 20:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej - jag skiter snarare i dig som gick helt off topic och började varva upp med Mitt livs novell.
Jag skrev att du var en oattraktiv knarkare enligt egen utsago och ändå drogs tydligen folk till dig.
Det var en jämförelse med att även psykopaten Martin, den manipulative, lyckas attrahera.
Kärleken går dit den vill och inte dit den bör var sensmoralen.

Självklart fortsätter jag, jag har ju precis läst FUP. Oerhört intressant med tanke på all dynga som finns i denna tråd.

Var har jag skrivit att jag var en oattraktiv knarkare? Det var du som drog upp mitt tidigare LVU, och det är rätt länge sedan men även då var det inte så att jag direkt skyltade med det. Men riskbeteende är väl också tämligen varierande mellan individer såväl till vad riskbeteendet består av som till graden av det kanske. Mitt riskbeteende bestod i att jag uppskattadeattvarapåtänd, Lottas i att vara involverad med bad boys. Men jag lyckades ändå begrava mitt riskbeteende, till stor del av att KBT hjärntvätten fungerade eftersom den utgick från en adekvat verklighet med rella mekanismer. Trist att inte Lotta fick samma chans då (uppriktigt menat). Eller man kanske ska beklaga att Martins morsa inte skaffade en styvfar av samma kaliber som Äikilä (om jag inte minns namnet fel) skaffade åt Bobby?
Citera
2018-09-04, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, han skulle se till att ta livet av henne, och sätta henne i rullstol. Hennes anhöriga skulle också få smaka på våld. Det är allt han kan våld, hot, hat och krokodiltårar. Totalt känslokall och vid ett misshandelsprogram i Kriminalvården regi säger han jag skiter i det här det är deras fel att jag slår.
Han kommer ut en dag och då kommer någon annan att dö. Rättssäkerheten är låg måste jag säga, och samhällsskyddet verkar vara bortblåst när det gäller återfallsbrottslingar och psykopater.
Bara 18 år och det är stötande.
Ja, jag läste detta med IDAP och hans patetiska närvaro. För övrigt begriper jag inte vad en psykopat ens har i programmet att göra som hopplöst fall.
Det enda som vore fördel är väldokumenterade påståenden i klass med det som kontaktpersonen på Hall återger i FUP dvs hur dessa avarter resonerar och ta med det i en kommande riskbedömning.
Jag skrev ner meningar av denna samt tog med vad sista tjejen innan mordet beskrev. Blev rent av fundersam om han faktiskt var less på drogtillvaron och såg Lotta som en biljett in igen. Kanske inte som mördad men grovt misshandlad som tidigare offer...
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda
Citera
2018-09-04, 21:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja, jag läste detta med IDAP och hans patetiska närvaro. För övrigt begriper jag inte vad en psykopat ens har i programmet att göra som hopplöst fall.
Det enda som vore fördel är väldokumenterade påståenden i klass med det som kontaktpersonen på Hall återger i FUP dvs hur dessa avarter resonerar och ta med det i en kommande riskbedömning.
Jag skrev ner meningar av denna samt tog med vad sista tjejen innan mordet beskrev. Blev rent av fundersam om han faktiskt var less på drogtillvaron och såg Lotta som en biljett in igen. Kanske inte som mördad men grovt misshandlad som tidigare offer...
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda

Det har varit uppe har jag för mig om vad han sade angående det här med rättspsyk istället för fängelse.
Och om jag inte missminner mig tar åklagaren upp det. Martin trodde kanske att han skulle lura någon. Men icke utan fängelse gäller men han har vistats på psyk ett tag efter han dömdes för mordet på Lotta, men dom har väl skickat tillbaka krokodilen till fängelset. Han kommer försöka hamna på psyk igen för där är det bättre.
Han försökte säkert manipulera även den här tjejen som han talar med innan han åker till Lotta för att döda henne.
Lite det här med tyck synd om mig mitt liv är kört och jag vet ju inget annat än fängelse.
Men visst kan han ha tyckt att Lotta var en biljett ur drogerna emellanåt, men samtidigt så är han iskall efteråt i domstol osv som om hon inte funnits knappt. Skräp som förtjänade att dö, och nu är det han själv som gäller som det alltid har varit. Han har ju också i vissa stunder ansett att Lotta var fin och kanske för fin för honom vilket möjligen kan vara så att han såg hennes som mer skötsam och då en bättre tillvaro. Har du inte läst den här snälla som han samtalar med och som är lika sjuk i skallen som Martin själv. En som håller med och uppmuntrar den sjuka jävelns beteende.
Kriminalvården har inget lagstöd att hålla dom så det är utsläpp som gällde oavsett riskbedömning. Det kommer att ändras så småningom på den punkten.
Citera
2018-09-04, 22:09
Medlem
Citat:
Kunde jag så skulle jag blocka dig.
Jag har tydligt klargjort för dig i två trådar att jag inte finner nån mening att ha en dialog med dig som kvinnohatare samt att du aldrig ge dig. Tillägg har skapats vid inlägg om kvinnors riskbeteende.
Du har nu citerat mig i evinnerligt många inlägg trots detta.

Den här tråden är en allmän diskussion - inte en dialog mellan mig och dig oavett om man citerar ditt inlägg för att påpeka vilket påstående jag svarar på.

Jag förstår inte varför jag skulle "ge mig" när du och dina likasinnade kommer med det ena påståendet efter det andra och att dessa påståendet helt uppenbart inte stämmer med verkligheten.

INGEN kan tvångsringa till någon som inte vill ta emot samtal. Men Lotta låtsades ju gentemot sin arbetsgivare att så var fallet. Å andra sidan var det ju inte första gången hon ljög för sin arbetsgivare..
Citera
2018-09-04, 22:22
Medlem
Citat:

Nej, så var det INTE. Det är bara så ni ”på den andra sidan” VILL att det skulle ha varit, för då skulle ju er teori stämma. Nu stämmer den inte, men ni försöker med våld vrida verkligheten så att ni fortfarande skulle få rätt. Det får ni inte.

Martin var paranoid – troligtvis pga missbruket. Skillnaden med andra män som VERKLIGEN stalkar sitt offer var att han GJORDE SLUT!

Så fort han misstänkte att Lotta hade en annan så ville han inte ha med henne att göra. Och då kontaktade Angelica eller gick ut med på en raggningsrunda.

Och Lotta grät och vädjade och försäkrade honom om att det inte fanns någon annan i hans liv. För hon ville ju inget annat än att han honom. Punkt. Hon ville INTE att han skulle lämna henne.

Men detta vill varken ni eller släktingarna erkänna, eftersom det tycks vara lite ”pinsamt” att en ”helt vanlig ekonomiassistent” skulle föredra en kåkfararmördare istället för en vanlig svensson-kille.
Citera
2018-09-04, 22:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har varit uppe har jag för mig om vad han sade angående det här med rättspsyk istället för fängelse.
Och om jag inte missminner mig tar åklagaren upp det. Martin trodde kanske att han skulle lura någon. Men icke utan fängelse gäller men han har vistats på psyk ett tag efter han dömdes för mordet på Lotta, men dom har väl skickat tillbaka krokodilen till fängelset. Han kommer försöka hamna på psyk igen för där är det bättre.
Han försökte säkert manipulera även den här tjejen som han talar med innan han åker till Lotta för att döda henne.
Lite det här med tyck synd om mig mitt liv är kört och jag vet ju inget annat än fängelse.
Men visst kan han ha tyckt att Lotta var en biljett ur drogerna emellanåt, men samtidigt så är han iskall efteråt i domstol osv som om hon inte funnits knappt. Skräp som förtjänade att dö, och nu är det han själv som gäller som det alltid har varit. Han har ju också i vissa stunder ansett att Lotta var fin och kanske för fin för honom vilket möjligen kan vara så att han såg hennes som mer skötsam och då en bättre tillvaro. Har du inte läst den här snälla som han samtalar med och som är lika sjuk i skallen som Martin själv. En som håller med och uppmuntrar den sjuka jävelns beteende.
Kriminalvården har inget lagstöd att hålla dom så det är utsläpp som gällde oavsett riskbedömning. Det kommer att ändras så småningom på den punkten.
Jo, manipulativt är det men jag hade snarare påföljdsfrågan i åtanke. Reser han dit med detta i åtanke så är det ju planering med i bilden vilket är ännu värre vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in