2018-09-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nu har du förklarat allt så ingående, perfekt och pedagogiskt så allt borda vara klart som korvspad även för t.o.m den dumme fan här samt de andra två som njuter av att spotta på Lottas grav.
Som mår gott när de får förtala, kränka och skuldbelägga en ihjälslagen kvinna.
Men, av trion bör man nog inte förvänta sig ett välkomnande av sanning och logik. När nu allt får ett logiskt och verklighetstroget sammanhang och du har föklarat igen hur psykopaten kidnappar sin partners hjärna och strimlar den med manipulation, vilket ger honom kontroll och makt och till sist möjligheten att misshandla henne så grovt att hon dog, finns det fortfarande de som förnekar sanningen och istället fortsätter att sticka knivar i ryggen på offret?

Ja, fanns verkligen signaler från alla jävla håll, en tickande bomb, en dödsbringande katastrof.
Endast ett mutat blindstyre med tunnelseende har kunnat missa detta.
Den mycket instabile, extremt våldsbenägne psykopaten som eldar på sin farlighet med anabola och droger, redo att brisera ut i en förödande våldsexplosion - hur i helvete kan samhället tillåta att ett opålitligt, instabilt våldsamt äckel som han får vara ute i samhället? Som är en stor fara för vilket levande väsen som helst, när han väl tappar humöret och ursinnet kommer.

Vilket ansvariga VET kan ske när som helst, med hans historia och hans störda personlighet.
JA, rättsamhället, kriminalvård och sjukvård måste ha mandat för att ha stenkoll på en sån avart som han är. De bör kunna suga in äcklet vid minsta lilla felsteg som t.ex att han drogar och tar anabola, vilket jag anser inte är speciellt små snedsteg. Givetvis har samhället mer ansvar här. Han borde ha kontrollerats mycket mer noggrannt, då hade man snabbt haft koll på vad han sysslat med och naturligtvis ska allmänheten skyddas mot en sånt odjur. Fan vad det brustit i ansvar och insatser här.

Han tilläts härja fritt, droga sig och förstärka aggressiviteten med anabola och mitt i allt detta fanns en kvinna, helt utlämnad åt hans våldsamma utbrott. En riskanalys av honom ute (vilket borde vara en självklarhet) skulle visat maximala risker för våld m.m. Ett samhälle ska inte låta en sån galning vara lös, folk ska skyddas.
Skandal att samhället gav Martin möjlighet att slå ihjäl Lotta.
En instabil, våldsbenägen psykopat.
Obegripligt och oförsvarligt.
Mycket bra beskrivning - av dig och develi - av händelseloppet/personlighetstypen.
Det förekommer att dessa missfoster tillåts även byta identitet - namn - för att göra det svårare för nästa kvinna att söka efter historik. Obegripligt även det.
Citera
2018-09-04, 11:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Ja, fanns verkligen signaler från alla jävla håll, en tickande bomb, en dödsbringande katastrof.
Endast ett mutat blindstyre med tunnelseende har kunnat missa detta
.

Hårda ord om Lotta.
Citera
2018-09-04, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
När nu allt får ett logiskt och verklighetstroget sammanhang och du har föklarat igen hur psykopaten kidnappar sin partners hjärna och strimlar den med manipulation, vilket ger honom kontroll och makt och till sist möjligheten att misshandla henne så grovt att hon dog, finns det fortfarande de som förnekar sanningen och istället fortsätter att sticka knivar i ryggen på offret?
Från smekmånad till svekmånad:

Lotta var sjukskriven för en livskris/krisreaktion då det uppdagats att hennes mångåriga partner varit otrogen i flera år.
I läkarant. då hon misshandlats den 3 april finns Florence Nightingale .. f'låt, jag menar Marin Jonsson med:

" Har haft kontakt med denne man som varit vän och stöd under den svåra period när patienten misstänkt att hon blev förd bakom ljuset av sin partner och vilket visade sig vara sant i januari."

Den stödjande, tröstande vännen var jättecharmig, snäll och trevlig - sen som en omvänd hand.

Målsägandebiträde:
"De blev bekanta i februari. I början var han jättecharmig och trevlig, sedan blev han som en omvänd hand."

" Först i början var han jättetrevlig, sedan var han fullkomligt kontrollerande, han kunde ringa till jobbet och ställa frågor vem hon var med."

Sjuksköterska psykiatrin om Martin:
"som fanns som ett stöd för henne. Hon hade fått kontakt via nätet. Han hade funnits som ett stöd när hon upptäckte att den mannen som hon var tillsammans med hade fört henne bakom ljuset."

" att han varit en tröst för henne, han var vänlig och snäll men att allt hade ändrats och allt blivit ett helvete för henne."

Martins hot, återgivet via målsägandebiträdet:
"Hon sa att han har en bror som har slagit ihjäl en person och Martin har sagt att om jag går till polisen så slår han ihjäl mig.
Han sa också att om jag döms så kommer han att slå ihjäl henne när han blir släppt och om han inte fick tag i henne så skulle han istället ge sig på hennes anhöriga."

"Hon verkade väldigt rädd."
"Hon såg lugn och sansad ut men när hon tog fram mobilen så skakade hon och såg kuvad ut. Hon var väldigt fåordig.
Jag sa: förstår du inte att han kommer bli fälld för det här. Hon sa att han ändå kommer ut och slår ihjäl mig efter två tredjedelar av straffet."

"Jag sa han kommer bli anhållen och häktad, men då sa hon att han är med i nåt ganstergäng och de skulle slå ihjäl mig istället."

"(..) han har en ny kvinna och har inte hört av sig på ett tag. Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."

"Hon var blå från axlarna och ned till armbågarna. Jag tänkte Gud vad är det här för någonting."
"Jag har aldrig sett nåt liknande. Hon var blåslagen från axlarna ner till armbågarna. Jag tänkte det här är förfärligt, det här kan inte fortgå."
Senast redigerad av develi 2018-09-04 kl. 16:29.
Citera
2018-09-04, 16:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Från smekmånad till svekmånad:

Men förstår du inte att det som Lotta sa - var helt annorlunda än vad hon gjorde?
Det spelar ingen roll hur många gånger du försöker skriva citat om VAD ANDRA PÅSTÅR ATT LOTTA SAGT.

Hon uppgav till polisen och målsägarbiträdet att hon och Martin inte träffades. Samtidigt skickade hon sms där hon tjatade på Martin att ses Hon träffade honom och ville ha en framtid med barn tillsammans med honom - enligt hennes sms så sent som 1/6, tre dygn innan han slog ihjäl henne.

Lotta var helt enkelt inte sanningsenlig i sina berättelser till omgivningen. Det stämde inte, lika lite som det fanns några journalanteckningar på St Göran eller någon annanstans, att Martin skulle misshandlat henne.

Vad hade hänt om åklagare och polis gått vidare mot rättegång i full förvissning om den kärandes uppgifter - som sedan visar sig vara lögn - det fanns ju inga journaler från något läkarbesök?
Det är ju självklart att man inte vinner i rätten då. Lotta blir ju en person som ljuger om viktiga handlingar för polis och åklagare, om journaler som aldrig fanns på riktigt. Klart hennes trovärdighet i rätten blir låg/obefintlig.
Alldeles särskilt som hon dessutom planerade för barn med Martin efter polisanmälan för den misshandel som hon påstod att det fanns läkarundersökning för som skulle bevisa skador . Och dessutom skickar mängder kärleks-sms , inalles 189 sms till Martin på 8 dygn!

Lotta gjorde några flagranta misstag, bl a att inleda en relation med Martin och att ljuga för dem som ville hjälpa henne . Hon tillät ingen att hjälpa henne - för hon drömde om en framtid tillsammans med Martin. Därför ljög hon.

Är man en vuxen och individ med egen beslutanderätt och inte anhållen för något, bestämmer man över sin egen tillvaro. Då kan ju ingen sätta munkavle och handfängsel på Lotta och bestämma att hon inte får göra som hon vill. Så ser samhället och lagen ut.
Mot Lottas vilja kunde ingen myndighet ingripa och fatta några beslut rörande henne

Tråkigt och sorgligt för Lotta idag. Men tryggt för alla anda medborgare i ett fritt demokratiskt samhälle.
Senast redigerad av Solglittret 2018-09-04 kl. 17:36.
Citera
2018-09-04, 17:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men förstår du inte att det som Lotta sa - var helt annorlunda än vad hon gjorde?
Det spelar ingen roll hur många gånger du förskriver skriva citat om VAD ANDRA PÅSTÅR ATT LOTTA SAGT.

Hon uppgav till polisen och målsägarbiträdet att hon och Martin inte träffades. Samtidigt skickade hon sms där hon tjatade på Martin att ses, träffade honom och ville ha en framtid med barn tillsammans med honom.

Lotta var helt enkelt inte sanningsenlig i sina berättelser till omgivningen. Det stämde inte, lika lite som det fanns några journalanteckningar på St Göran från hennes misshandel.

Om åklagare och polis gått vidare mot rättegång i full förvissning om den kärandes uppgifter - som sedan visar sig vara lögn - det fanns inga journaler från något läkarbesök.
Det är ju självklart att man inte vinner i rätten då. Lotta blir ju en person som ljuger om viktiga handlingar för polis och åklagare om journaler som aldrig fanns på riktigt. Klart hennes trovärdighet i rätten blir låg/obefintlig.
Alldeles särskilt som hon planerade för barn med Martin efter polisanmälan och skickar kärleks-sms.

Lotta gjorde några flagranta misstag, bl a att inleda en relation med Martin och att ljuga för dem som ville hjälpa henne. Hon tillät ingen att hjälpa henne - för hon drömde om en framtid tillsammans med Martin. Därför ljög hon.

Är man en vuxen och individ med egen beslutanderätt och inte anhållen för något, över sin egen tillvaro, ja då kan ju ingen sätta munkavle och handfängsel på Lotta och bestämma att hon inte får göra som hon vill. Så ser samhället och lagen ut.
Mot Lottas vilja kunde ingen myndighet ingripa och fatta några beslut rörande henne.

Tråkigt och sorgligt för Lotta idag. Men tryggt för alla anda medborgare i ett fritt demokratiskt samhälle.
Jag fattar helt vad det rör sig om.
Skillnaden är att du lösrycker partier, tolkar bokstavligt SAMT ignorerar andra partier med flit.
De som återger vad som sägs är poliser, målsägandebiträden, hennes dagbok, släkt, vänner, läkare samt sjuksköterska - OCH det är helt överensstämmande.

Det som var sorgligt för Lotta är att hon lyckades duperas av en psykopat och mördas. Det som fortsättningsvis är rent patetiskt är din hatkampanj efter hon är död. Du ljuger som en häst travar i dina vantolkningar.

Citat:
Alldeles särskilt som hon planerade för barn med Martin efter polisanmälan och skickar kärleks-sms.
Det här är ett lysande exempel på bokstavstolkning och ignorans av andra delar. För att du inte läser sammanhang och vad det de facto handlar:
I klorna på en våldsam psykopat.

SSK:
"Då de träffades den 11 maj var den gången då hon berättade att han kunde skicka 24 sms per dygn till henne. Hon ville hålla en låg profil för att minska att han skulle bli så arg."
"om hon höll en låg profil så skulle han hålla sig lugn."

Hon håller med, hon blidkar, hon tonar ner.
Senast redigerad av develi 2018-09-04 kl. 17:51.
Citera
2018-09-04, 17:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag fattar helt vad det rör sig om.
Skillnaden är att du lösrycker partier, tolkar bokstavligt SAMT ignorerar andra partier med flit.
De som återger vad som sägs är poliser, målsägandebiträden, hennes dagbok, släkt, vänner, läkare samt sjuksköterska - OCH det är helt överensstämmande.

Det som var sorgligt för Lotta är att hon lyckades duperas av en psykopat och mördas. Det som fortsättningsvis är rent patetiskt är din hatkampanj efter hon är död.

Men förstår du ens vad du skriver? Det du räknar upp är uppgifter om vad Lotta uppges ha sagt till andra. Vad Lotta i verkligheten gjorde med Martin var något helt annat.

För att någon berättar för en polis, ett målsägarbiträde eller för en läkare om något som vederbörande påstår har hänt - blir det inte sant. Alldeles särskilt inte om vederbörande upprepade gånger ljugit om annat.

Det blir en uppgift, en utsago, om vad någon hört Lotta säga. Det håller helt enkelt inte för ett misshandelsåtal om inga mer bevis finns och Lotta dessutom tar tillbaka uppgifterna till polisen.

De som berättar vad Lottas har uppgett behöver inte ljuga, men Lottas uppgifter behöver inte vara sanna.

Det hjälper inte till hur många personer, myndigheter, poliser, vänner eller läkare du berättar att du är gravid. Du blir inte gravid för det.
Citera
2018-09-04, 17:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Men förstår du ens vad du skriver? Det du räknar upp är uppgifter om vad Lotta uppges ha sagt till andra. Vad Lotta i verkligheten gjorde med Martin var något helt annat.

För att någon berättar för en polis, ett målsägarbiträde eller för en läkare om något som vederbörande påstår har hänt - blir det inte sant. Alldeles särskilt inte om vederbörande upprepade gånger ljugit om annat.

Det blir en uppgift, en utsago, om vad någon hört Lotta säga. Det håller helt enkelt inte för ett misshandelsåtal om inga mer bevis finns och Lotta dessutom tar tillbaka uppgifterna till polisen.

De som berättar vad Lottas har uppgett behöver inte ljuga, men Lottas uppgifter behöver inte vara sanna.

Det hjälper inte till hur många personer, myndigheter, poliser, vänner eller läkare [b]du berättar att du är gravid. Du blir inte gravid för det.
Men för ända in i helvete! Tror du en enda sekund att den rädsla hon uppvisar gör att hon ljuger för alla?
Samtidigt som hon är helt sönderslagen.
Skulle hon samstämmigt ljuga till varenda en?

Jag repeterar:
SSK:
"Då de träffades den 11 maj var den gången då hon berättade att han kunde skicka 24 sms per dygn till henne. Hon ville hålla en låg profil för att minska att han skulle bli så arg."

Hon håller med, hon blidkar, hon tonar ner. I mitten på maj skriver hon vid upprepade tillfällen "att göra slut med Martin."
Sen gör hon slut och mördas. Precis som hon befarade.

Målsägandebiträde 27 maj:
"Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."
Senast redigerad av develi 2018-09-04 kl. 18:04.
Citera
2018-09-04, 18:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men för ända in i helvete! Tror du en enda sekund att den rädsla hon uppvisar gör att hon ljuger för alla?
Samtidigt som hon är helt sönderslagen.
Skulle hon samstämmigt ljuga till varenda en?

Jag repeterar:
SSK:

Hon håller med, hon blidkar, hon tonar ner. I mitten på maj skriver hon vid upprepade tillfällen "att göra slut med Martin."

Men vakna!
Under perioden 26/5-3/6 skickade Lotta 189 sms till Martin. Det är 23,7 sms per dygn.

Det är väl klart att en upprörd försmådd kvinna kan klottra ner att hon vill göra slut med den otrogne karln. Har väl många gjort i ilska. Lotta var dessutom så arg att hon gick till polisen för att sätta dit honom efter hans snedsteg med Angelica och facebook bilder på Angelica.
Men hon ville ha tillbaka Martin - "du finns kvar i mitt hjärta", som hon skrev till honom samma dag hon hade träffat målsägarbiträdet K*rti.

Lotta skrev bl a följande till Martin - efter sin polisanmälan 25/5.

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ [hjärta] hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill. Fokusera på ditt nu. Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58 (Detta är Lottas allra sista sms till Martin, vid 4-5 tiden samma natt skedde dödsmisshandeln hemma hos henne.)

Lottas sa en sak - men gjorde något helt annat. Det är bara att acceptera. Hjälper inte hur många gånger man skriver citat på vad hon uppges ha sagt. Det var inte så hon agerade.
Senast redigerad av Solglittret 2018-09-04 kl. 18:32.
Citera
2018-09-04, 18:27
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Men vakna!
Under perioden 26/5-3/6 skickade Lotta 189 sms till Martin. Det är 23,7 sms per dygn.

Det är väl klart att en upprörd försmådd kvinna kan klottra ner att hon vill göra slut med den otrogne karln. Har väl många gjort i ilska. Lotta var dessutom så arg att hon gick till polisen för att sätta dit honom efter hans snedsteg med Angelica och facebook bilder på Angelica.
Men hon ville ha tillbaka Martin - "du finns kvar i mitt hjärta", som hon skrev till honom samma dag hon hade träffat målsägarbiträdet K*rti.

Lotta skrev bl a följande till Martin:

"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️[hjärta] hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58 (Detta är Lottas allra sista sms till Martin, vid 4-5 tiden samma natt skedde dödsmisshandeln hemma hos henne.)

Lottas sa en sak - men gjorde något helt annat. Det är bara att acceptera. Hjälper inte hur många gånger man skriver citat på vad hon sagt. Det var inte så hon agerade.

Exakt, de som refererar Lotta enbart som ett offer har inte läst FUPen.
Där framgår även att hon nekade plats på skyddat boende för att jycken inte fick komma med.
Citera
2018-09-04, 18:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Men vakna!

Lotta skrev bl a följande till Martin:

"Du har funnits i mitt ❤️[hjärta] hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58 (Detta är Lottas allra sista sms till Martin, vid 4-5 tiden samma natt skedde dödsmisshandeln hemma hos henne.)

Lottas sa en sak - men gjorde något helt annat. Det är bara att acceptera. Hjälper inte hur många gånger man skriver citat på vad hon sagt. Det var inte så hon agerade.
Lotta hade iaf en psykopat efter sig - vad har du att åberopa för din dumhet?

Det Lotta upplever är att absolut ingenting hon erbjuds kommer stoppa Martin. Han kommer plocka hennes anhöriga och vänner om hon drar.
Därav ses via polisförhör, målsägandebiträde att hon ämnar försöka på egen hand att ta sig ur helvetet.

Det du ser är en strategi snarare än en bokstavlig önskan från hennes håll. Du verkar väldigt störd som missar skogen för alla träd dvs gör bokstavlig tolkning lösryckt ur sitt sammanhang.

Att inte väcka den björn som sover.
Hon LÅTSAS för att få lugn. Hon spelar med för att få en tidsfrist. Han har en annan som hon tror dykt upp nyligen och hoppas på att han ska välja henne.

HON GÖR DOCK SLUT MED HONOM OCH MÖRDAS.
Om hon de facto gör slut, om hon berättar att hon vill bli av med honom, om hon är rädd så hon skakar - så planerar hon väl för fan inte barn med honom på slutet.
Är du helt korkad?
Citera
2018-09-04, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Exakt, de som refererar Lotta enbart som ett offer har inte läst FUPen.
Där framgår även att hon nekade plats på skyddat boende för att jycken inte fick komma med.
Japp. Det framgår precis att hon nekade plats för att inte Ecco fick bo där och skulle placeras via jourhem.
Fortsättningsvis vill hon inte vara separerad från hunden. Den är en trofast vän sen många år och hon avgudar den.

Och sen läser man som sagt FUP ännu mer grundligt.

Det framkommer att OM hon drar har Martin sagt att han ska plocka hennes anhöriga.
Citat:
Han sa också att om jag döms så kommer han att slå ihjäl henne när han blir släppt och om han inte fick tag i henne så skulle han istället ge sig på hennes anhöriga."
Senast redigerad av develi 2018-09-04 kl. 18:47.
Citera
2018-09-04, 18:45
Medlem
Citat:
Men vakna!

Det är väl klart att en upprörd försmådd kvinna kan klottra ner att hon vill göra slut med den otrogne karln. Har väl många gjort i ilska. Lotta var dessutom så arg att hon gick till polisen 25/5 för att sätta dit honom efter hans snedsteg med Angelica och facebook bilder på Angelica.

Lotta skrev bl a följande till Martin - efter sin polisanmälan 25/5.

"Du har funnits i mitt ❤️ [hjärta] hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Gör vad du vill. Fokusera på ditt nu. Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58 (Detta är Lottas allra sista sms till Martin, vid 4-5 tiden samma natt skedde dödsmisshandeln hemma hos henne.)

Lottas sa en sak - men gjorde något helt annat. Det är bara att acceptera. Hjälper inte hur många gånger man skriver citat på vad hon uppges ha sagt. Det var inte så hon agerade.

Eftersom du fortfarande vare sig förstår eller ens besitter förmågan att föreställa dig in i en hotad och misshandlad kvinnas situation, så återstår endast ren bokstavstolkning.

Med tanke på att du vid denna tidpunkt kopierat in just det otaliga ggr verkar det vara det enda du kommer ihåg från FUP, givet du läst den?
Senast redigerad av Remark 2018-09-04 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in