2018-09-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Som skrivits innan så kan det funnits digital kontakt som innehöll konversation där de bestämde träff utanför Lenas bostad eller att GM skrivit att han väntar utanför.
Behöver inte vara ett vittne som sett någon stå utanför.

.................... Skulle väl vara patetiskt om inte den personen satt i häktet nu..........???
Citera
2018-09-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja många frågor vad gäller HD som Du skriver... hon har motiv...också...
Vad gäller JG... har Du någon konkret "motivbild byggd på fakta" som gör att han är mindre misstänkt än de andra i Din lista?

Var det något visuellt vittne att någon stod utanför dörren behöver inte betyda att vittnet kan säkert säga vem det var... bara att var någon... och ev se om det var en kvinna/man.
SD:s blonda kalufs och kroppsbyggnad känner man igen. Men visst, så kan det vara. Men jag känner instinktivt att nått inte stämmer med den uppgiften.

JG har jag inget på, just därför bortser jag från honom.
Citera
2018-09-04, 13:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har svarat tidigare på frågan om LW, därför inte prioriterades inte den.

Vi har träffat LW flyktigt. Inget direkt intryck. Verkar glad och uppmärksam...

HD: hon har ett motiv helt klart. Med nä... säger min magkänsla nu. Varför denna tidpunkt, varför denna dag....
JG: långskott som jag bara skummat vad som skrivits, ser ingen konkret motivbild byggd på fakta, bara spekulationer

Jag spekulerar i andra GM, som gör honom oskyldig.
Men om du litar på MV och uppgiften stämmer om att GM stått utanför. Betyder inte det sannolikt en visuellt vittne? Borde inte det leda till ett utpekande av SD om det var han?

Huvtröja?

SD och HD har väl ungefär samma kroppsbyggnad / längd?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-04 kl. 13:27.
Citera
2018-09-04, 13:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Sett han klättra, gå raskt och verkar i övrigt vara i väldigt god vigör. Sett bilder före och efter mordet och loggtexter den dagen som beskrev en man i farten. Tror inte han satt i rullstol eller liknande. M.a.o. han hade den fysiska förmågan att utföra mordet.

Ja, men hade han den psyksika förmågan?
Citera
2018-09-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad vet Du om JG och HD som gör att dom går bort...
Ska vi spekulera (och det är väl det vi gör i tråden) är vad jag ser de som också lika trovärdiga (förutom MGM) som de Du räknar upp.
Absolut! Men jag ägnar inte energi på nått jag inte tror alls på. Visst finns det en chans att någon av dom eller helt annan är GM. Men utan mer fakta s lägger jag dom åt sidan. Andra får spekulera fritt, kanske går in med något inlägg om resonemangen går emot kända fakta.
Citera
2018-09-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, men hade han den psyksika förmågan?
Det kan ingen svara på i dagsläget för någon av dom nämnda GM i tråden (förutom en som har faktiskt dödat i tjänsten tidigare (nej, inte en av "mina" tänkbara GM och nej, kommer inte skriva vem det är), men det är inte samma sak som i det civila).
Citera
2018-09-04, 13:29
Medlem
Citat:
SD:s blonda kalufs och kroppsbyggnad känner man igen. Men visst, så kan det vara. Men jag känner instinktivt att nått inte stämmer med den uppgiften.

JG har jag inget på, just därför bortser jag från honom.
Dom som känner SD känner säkert igen honom... men finns det ett vittne som inte gör det så är det inte lika säkert...
JG "har jag inget på" hur kan Du då utesluta honom som var bekant med både SD och LW?

Du glömde HD som uppenbarligen har motiv...
Citera
2018-09-04, 13:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men du kan väl inte veta att det skulle ha att göra med beslagen i sommarstugan att göra?
Det är sant, vi vet inte säkert vilket brott polismyndigheten själv misstänker att man har begått. Jag tycker bara att artiklarna lätt kan tolkas som att det har med sommarstugan att göra:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Samtidigt är jag öppen för t.ex. 'Fleudhestens' idé om att det i själva verket kan handla om något allvarligt fel inledningsvis i utredningen:

'tjackarismyg' tror t.ex. att det kan ha något med larmsamtalet till SOS att göra:

Har du själv någon idé om vad det kan handla om?
Citera
Medlem
Citat:
Sett han klättra, gå raskt och verkar i övrigt vara i väldigt god vigör. Sett bilder före och efter mordet och loggtexter den dagen som beskrev en man i farten. Tror inte han satt i rullstol eller liknande. M.a.o. han hade den fysiska förmågan att utföra mordet.
Detta skriver Du om ML... vad har han som inte SD har i ovanstående...?
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det kan ingen svara på i dagsläget för någon av dom nämnda GM i tråden (förutom en som har faktiskt dödat i tjänsten tidigare (nej, inte en av "mina" tänkbara GM och nej, kommer inte skriva vem det är), men det är inte samma sak som i det civila).

Eftersom du inte vill skriva vem det är
så antar jag att det är SD?
Citera
2018-09-04, 13:40
Medlem
Citat:
Varför tar Du upp någon som "faktiskt dödat i tjänsten" men inte är någon av Dina misstänkta?
Citera
2018-09-04, 13:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
.................... Skulle väl vara patetiskt om inte den personen satt i häktet nu..........???

Kanske där åklagarens och TR:s åsikt skiljde sig åt?
TR tyckte inte det räckte med digital kontakt som bekräftar ett bestämt möte utanför Lena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in