2018-09-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
JG och HD bortser jag ifrån helt med det vi vet idag.

Men varför? Du vet ju lika lite om de andra som du rabblar upp.

Jag tycket att du gör SD en ogärning när du spekulerar Hej vilt om att han är oskyldig. Du spär bara på läsarnas tro att han är den skyldige.

KAN DU SVARA PÅ MIN TIDIGARE FRÅGA?
HAR DU TRÄFFAT LW?
Senast redigerad av bergabo 2018-09-04 kl. 12:48.
Citera
2018-09-04, 12:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
När LWs försvinnande blev känt kollade jag faktiskt upp mörkret dagarna efter. Det var verkligen kolararsle mellan 23 och några timmar framåt.
På vänster sida vägen ner mot FP finns det inga fönster i bostäderna och på höger sida ytterst få som inte skyms av träd och buskar. Det är med andra ord ytterst få som kan ha sett om någon gick längs vägen. Sker detta runt midnatt så sover också normalt arbetande.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Du har alldeles rätt. Kolsvart ute vid den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej det var inte kolsvart ute.
Har diskuterats tidigare i tråden.

Jo, det var kolsvart. Jag vet att det har diskuterats i tråden mycket därav att att jag vet att det var kolsvart eftersom många kom fram till just det. Ovan är bara två av inläggen som jag vaskade fram nu i hast.
Citera
2018-09-04, 12:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo, det var kolsvart. Jag vet att det har diskuterats i tråden mycket därav att att jag vet att det var kolsvart eftersom många kom fram till just det. Ovan är bara två av inläggen som jag vaskade fram nu i hast.
Solen gick ner 21:23 så två timmar efter det lär det ha varit bra mörkt ja
Citera
2018-09-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det jag inte får ihop är din snabba svängningar. Ena minuten ser du SD som mest trolig gärningsman för att i nästa inte se honom som trolig alls.
Du är inte konsekvent utan fladdrar osammanhängande runt kors och tvärs.
Sätter man in dom olika tänkbara GM på plats utanför LW, så ser jag bara en tänkbar, ML.

Sätter man in dom olika tänkbara GM vid planket, viktar jag bara mest JH och random.

O.s.v. jag resonerar kring fakta, vissa spekulationer, olika händelseförlopp och olika GM i denna smet.
Jag har inte låst mig. Men just NU känns ML het. Han hade möjlighet, förmåga och motiv (känns det igen).
Sen kan han ha kontrollerats (tveksam) och ha 100% alibi. Samma med JH.
Men tills nya fakta kommer in så fortsätter jag spekulera och se över händelserna.

Annars skulle jag inte hitta LW:s logg med ML på deras tågresa som indikerar att dom inte haft ett förhållande innan ML skiljde sig.
Citera
2018-09-04, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har förstås rätt i princip.
Men SD var inte (fetat i spoiler) 19 höstar.

SD vill förmodligen ha båda kvar, men ser sig förlora båda. Han fattar i så fall inte en av vitsarna med varför månggifte är förbjudet: det ger halva uppriktigheter och därmed halva människor. A.k.a. livegenskap.

Nä, haha.
SD är en HELT annan person än Billy. Men om han är gm, tror jag att det inte är deras ålder som är den gemensamma komponenten, utan deras kontrollbehov.

Menade mest att gm kan ha ett eget motiv, ett motiv som utifrån samhällets normer är så väsensskilt så "vi" inte förstår gm motiv på ett vettigt sätt.

Det är därför jag är här i den här tråden bl a.
Försöker göra det obegripliga begripligt. På något sätt...

Citera
2018-09-04, 12:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har det dementerats att polisen gjorde en anmälan till särskilda åklagarkammaren angående ett misstänkt lagbrott, eller svamlar du bara?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Men du kan väl inte veta att det skulle ha att göra med beslagen i sommarstugan att göra?
Citera
2018-09-04, 13:00
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fyra dagar tidigare, den 10/5 har LW loggat Bara en sista bild på den magiskt ljusa vårkvällen. Efter kl 21.
Själv spelar jag golf och man kan spela på vit boll fram till 21 i slutet av maj. Om man inte slår mer än 250m Sedan får man gå över till gul. Att det skulle vara beckmörk kl 22.30 i slutet av maj kan bara en utlänning påstå.
Citera
2018-09-04, 13:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Varför?
Citera
2018-09-04, 13:01
Medlem
Citat:
Vad vet Du om JG och HD som gör att dom går bort...
Ska vi spekulera (och det är väl det vi gör i tråden) är vad jag ser de som också lika trovärdiga (förutom MGM) som de Du räknar upp.
Citera
2018-09-04, 13:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Det var definitivt inte kolsvart som på vintern. Vet detta då jag var på bröllop några dagar efter mordet. Och kom hem en bit efter midnatt och det var definitivt inte becksvart ute.
Citera
2018-09-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Men varför? Du vet ju lika lite om de andra som du rabblar upp.

Jag tycket att du gör SD en ogärning när du spekulerar Hej vilt om att han är oskyldig. Du spär bara på läsarnas tro att han är den skyldige.

KAN DU SVARA PÅ MIN TIDIGARE FRÅGA?
HAR DU TRÄFFAT LW?
Har svarat tidigare på frågan om LW, därför inte prioriterades inte den.

Vi har träffat LW flyktigt. Inget direkt intryck. Verkar glad och uppmärksam...

HD: hon har ett motiv helt klart. Med nä... säger min magkänsla nu. Varför denna tidpunkt, varför denna dag....
JG: långskott som jag bara skummat vad som skrivits, ser ingen konkret motivbild byggd på fakta, bara spekulationer

Jag spekulerar i andra GM, som gör honom oskyldig.
Men om du litar på MV och uppgiften stämmer om att GM stått utanför. Betyder inte det sannolikt en visuellt vittne? Borde inte det leda till ett utpekande av SD om det var han?
Citera
2018-09-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Fyra dagar tidigare, den 10/5 har LW loggat Bara en sista bild på den magiskt ljusa vårkvällen. Efter kl 21.
Själv spelar jag golf och man kan spela på vit boll fram till 21 i slutet av maj. Om man inte slår mer än 250m Sedan får man gå över till gul. Att det skulle vara beckmörk kl 22.30 i slutet av maj kan bara en utlänning påstå.
23:30....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in