Citat:
Ni som tror att AfS kommer i i riksdagen måste antingen vara blockmongon, 12 år och/eller psykotiska. Enligt mätningar ligger de som säger sig rösta på andra partier än de etablerade på ~3,5%. Och där finns en hel del partier med, t ex Fi som har en hel del sympatisörer och nästan kom in i riksdagen tidigare som bekant.
Att SD kom in i riksdagen för två mandatperioder sedan berodde till stor del på all medial uppmärksamhet partiet fick. AfS får knappt någon medial uppmärksamhet alls. Vidare är dom för extrema även för svensken som fått nog av invandringskaoset och när ändå SD finns kommer man att rösta på dom om man har invandrarfientliga åsikter. Dom är som bekant numera ett väletablerat parti med en på många punkter seriös politik, och framstår lite som Socialdemokratin på Tage Erlanders tid. Detta är något som lockar svensken, inte något extremhöger-styre.
Kollar man på Flashback kan man tro att AfS är stora eftersom här finns så många sympatisörer, men där ute i stugorna vet folk knappt vilka dom är. Detta är fakta.
Att SD kom in i riksdagen för två mandatperioder sedan berodde till stor del på all medial uppmärksamhet partiet fick. AfS får knappt någon medial uppmärksamhet alls. Vidare är dom för extrema även för svensken som fått nog av invandringskaoset och när ändå SD finns kommer man att rösta på dom om man har invandrarfientliga åsikter. Dom är som bekant numera ett väletablerat parti med en på många punkter seriös politik, och framstår lite som Socialdemokratin på Tage Erlanders tid. Detta är något som lockar svensken, inte något extremhöger-styre.
Kollar man på Flashback kan man tro att AfS är stora eftersom här finns så många sympatisörer, men där ute i stugorna vet folk knappt vilka dom är. Detta är fakta.
Många unga väljare vet vilka AfS är, och även om partiet missar riksdagen 2018 kommer de garanterat in 2022 om alla kort sköts rätt. Vi bygger alltså långsiktigt genom att rösta på AfS 2018.
Resten av riksdagen kommer fortsätta att frysa ut SD. Bara att se vad Carl Bildt precis sade:
Citat:
"– Det är liksom att kasta en röst i sjön. Jag hoppas folk röstar på den regering de vill ha. De kan rösta på de rödgröna om de vill det, eller Alliansen, det är de två alternativen som gäller, säger han till Expressen.".
1991 så var jag nästan inte född så svårt uttala mig hur de såg ut på den tiden med NyD förutom de fick 6.7. Känns som alla bara vill trycka ner afs, inget skrivs i media redovisas knappt i undersökningar, men snart så mina vänner så åker rullgardinen upp för Sverige och svenskarna att vi fram tills om ca 1 vecka när vi med säkerhet vet om afs kommer in eller inte då förstår vi att vi hela tiden blir lurade och förda bakom ljuset . Enda partiet som vill att folket ska vara endel av det land vi existerar är just afs.