2018-09-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När man inte kan hitta ett endaste dugg som talar för att SD har med brottet att göra så ger man sig efter hans fru HD och hans kompis JG, som då skall ha agerat "medhjälpare" åt SD. Samma sak med polisen, som till slut inte drog sig för att själva begå brott i den här desperata SD-jakten, när man olovligen gick in i SD:s svärföräldrars sommarstuga för att beslagta saker i jakt på "bevis". Naturligtvis måste SD:s barn också dras in i det här sjuka skådespelet.
Det här är vad jag kommenterade ang gå in i sommarstuga... (ifall Du skulle fråga om var jag fått det ifrån)
Citera
2018-09-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det fattas som jag ser det... JG och HD... är det dessa Du får in som troliga GM?
JG och HD bortser jag ifrån helt med det vi vet idag.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att dra sig ner mot planket kanske berodde mer på att det där fanns ett område som var lite mer avskiljt från hus och ändå väldigt nära LWs hem? Om man nu var något oense om något och rösterna höjts?

https://www.google.com/maps/@59.2890776,15.1858651,3a,75y,141.38h,83.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4FlxweLE6lmY3Vik_-U_WQ!2e0!7i13312!8i6656

Det, mer än att de skulle vara på väg hem till någon?
Ska vi vara noga med vittnesuppgifterna undertill så bör "upprörda röster, grälande" ha ringa värde att läggas till tråden ens som spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns vittne som hört en "manlig och kvinnlig röst samtala" på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Men då såg du väl att det inte behövs klättring?

Det var ju tidigare på våren (om nu EGT varit på plats senare på sommaren för att kolla) så det kanske inte var så mycket uppvuxet runt om?

Men min tanke är ändå, att bor man inte i området och har gått in via återvändsgatan och ängen framför planket, kan du inte veta, gissa att där kan man gömma en kropp. Knappast ens råka hitta stället, även om det inte är helt omöjligt.

https://www.google.com/maps/@59.2890776,15.1858651,3a,75y,141.38h,83.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4FlxweLE6lmY3Vik_-U_WQ!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/maps/@59.2890672,15.186019,3a,75y,164.95h,84.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1srSAulHFgYypqKP2f8wuyZQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Min tanke är att gm har gått med LW neråt gatan, dispyt har urartat i handgemäng nära eller vid gatans slut, återvändsgränden.

Kanske tog gm grepp över LWs mun för att tysta ett skrik, kanske tog han struptag direkt.
Sedan skedde resten bakom skranklet.

Därför har inte skrik hörts så tydligt ut på LWs sida av motorvägen och kroppen inte upptäcktes.
Citera
2018-09-04, 12:37
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men skulle alltså alla vänner och bekanta vara införstådda med komplotten eftersom det inte skrivs så mycket från dom?
Inte vet jag, men jag vidhåller att reaktionerna är onormalt snåla. Det stackars ensamma original som blev halshugget i Karl-Johan parken fick mer blommor och kort vid BP/FP, förklara det så ska jag börja grunna. LW's FP borde likna Dianas.
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-09-04 kl. 12:38. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-04, 12:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Även in i skogen och över stock och sten utan att veta hur det ser ut... om han överhuvudtaget kommer fram där? Nej jag tror att han isf tagit gångvägarna. Dessutom var det sen kväll och lite skumt ute.

Det var kolsvart ute aktuell kväll vid 23.30 tiden tydligen. Det var några skribenter som kollade upp detta, minns jag.
Det är nog svårt att navigera sig som ny i området då, håller jag med om.
Citera
2018-09-04, 12:40
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Att SD är misstänkt beror som jag ser det endast och allenast på att han är på polisanmäld för misshandel av BO. Det föranleder väl också den okritiska målstyrningen mot honom. (2)
De brott som den första utredningsledningen kan ha begått, tror jag har något att göra med ett fejkat 112-samtal. (1)
Två gånger upp i TR har jag skrivit om förut, och jag tror att det handlar om att försvaret smulade sönder motivbilden under den andra förhandlingen. (3).

Jag gillar strukturen med numrerad lista
Du glömde att SD haft kontakt med Lena på mordkvällen, också grund för misstanke
Citera
2018-09-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Förhoppningsvis har hon öppnat sig inför sina närmaste anhöriga och vänner. Hade hon känt sig hotad eller trakasserad på något sätt så bör hon inte ha hållit helt tyst heller.

Jag hoppas hon hade några äkta vänner och att inte alla bekanta baktalade henne. Det kan inte ha varit lätt att odla vänskap som ensamstående mamma, med jobb och beroendeframkallande hobby.
Citera
2018-09-04, 12:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var kolsvart ute aktuell kväll vid 23.30 tiden tydligen. Det var några skribenter som kollade upp detta, minns jag.
Det är nog svårt att navigera sig som ny i området då, håller jag med om.

Nej det var inte kolsvart ute.
Har diskuterats tidigare i tråden.
Citera
2018-09-04, 12:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag hoppas hon hade några äkta vänner och att inte alla bekanta baktalade henne. Det kan inte ha varit lätt att odla vänskap som ensamstående mamma, med jobb och beroendeframkallande hobby.

Hon hade nära vänner utanför geocachgänget.
Citera
2018-09-04, 12:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det var nog SD som blev mest irriterad på Läcköeventet, HD hade gått vidare med skilsmässoansökan och LW ville inte längre veta av honom. Dessutom tänkte hon åka iväg, upprörande tanke, på geocach event med denna Beholder X.

Ja, SD var säkert också irriterad om han fortfarande var intresserad av LW.
Då har vi två svartsjuka män, utifrån dessa uppgifter.
Citera
2018-09-04, 12:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
En Anmälan är gjord, så mycket är klart men vidhåller att det inte har med husrannsakan att göra, utan troligtvis har det att göra med att utredningen lades på is medan Spr*ngare pös iväg på semester och eventuellt också att man gjort något allvarligt fel inledningsvis i samband med utredningsarbetet. Vill helst inte spekulera mer i detta innan/om mer fakta tillkommer
Att utredningen skulle ha lagts på is för att Springare tog semester är nog bara en skröna. Men som du säger, det kan mycket väl handla om att man gjorde något allvarligt fel inledningsvis i utredningen. Vad detta skulle vara har jag inte riktigt klart för mig. Visst var det en hel massa saker som gick snett i början, men det måste väl vara något alldeles speciellt då eftersom det rubriceras som tjänstefel. Tunnelseende rent generellt är nog inte straffbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in