Citat:
Vadå hintar om samarbete? Inte ens på 20 år säger hon. Hon upprepar det i varje intervju och varje debatt. Hon viftade med en regnbågsflagga att hon inte skall samarbeta med SD! http://www.gp.se/nyheter/sverige/inget-sd-samarbete-ens-p%C3%A5-sikt-1.7966933
Jag håller med om att SD inte borde stödja en M+KD regering med nuvarande partiledningar i de partierna. De skall endast stödja dem om de förnyas och öppet förhandlar med SD i sakfrågor. Att hjälpa någon som säger att de hatar SD är inte bra. Bättre de fortsätter att sänka sig själva tills de byter ut ledarskap och börjar förhandla med SD.
Jag håller med om att SD inte borde stödja en M+KD regering med nuvarande partiledningar i de partierna. De skall endast stödja dem om de förnyas och öppet förhandlar med SD i sakfrågor. Att hjälpa någon som säger att de hatar SD är inte bra. Bättre de fortsätter att sänka sig själva tills de byter ut ledarskap och börjar förhandla med SD.
Jag vet vad hon har sagt. Det är inte konstigt att hon under press säger såhär en vecka innan valet. Hon uttrycker sig väldigt försiktigt åt båda håll. "Vi kan ge SD en smula". "Vi kan inte samarbeta med SD som det ser ut just nu.." (underförstått: "Vi kan samarbeta med SD om de städar upp". Kan räcka med en presskonferans där Jimmie säger "Nu får alla rassar lämna vårat parti, vi är trötta på det här!" så är det klart. Eller så kan man peka på att Kent Ekeroth togs bort från riksdagslistan.. Osvosv.
Sen är det faktum att flera KD-representanter helt öppet säger att man kan samarbeta med SD. Och 75% av deras väljare verkar vilja det.(lär snarare bli 85-90% efter ett starkt valresultat) Därav är det ganska ointressant vad Ebba vill. Hon kan inte köra över sitt parti och sina väljares vilja när det finns ersättare i form av Skyttedal exempelvis.