2018-09-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
"Har inte styrt in eller gett något svar om sig själv eller någon annan som skulle leda detta framåt"? är du seriös på riktigt? jag börjar nästan undra om du har alla hästar hermna eller om du själv är insyltad på något sätt när du uttalar dig på det här sättet?? Jag tror inte att det finvs någon här som håller med dig (förutom "teamet").

PK anklagade ju PU för att ha dykt upp på morgontimmarna i han och sambons lägenhet, sönderriven och blodig och med en trasig läpp vilket ska ha resulterat i ett ärr som Ugglan har tjatat om och ältat till leda senast förra veckan.
Vidare anklagar PK denne P*er Ul*berg för att ha bönat och bett om ett alibii när han kom på mordnatten/ morgonen. Samt att PU skulle ha tvättat bilen med klorin efter försvinnandet och att vittnen dessutom skulle ha sett detta med egna ögon.

Om någon då kommer in i tråden för att försvara sig mot PKs synnerligen grova anklagelser och den här personen som kommer in, Atervandrsgrand4 INTE ENS ÄR P*R UL*BERG, då kanske även du Hardbeck förstår vilken vidd och vilken oerhört stor betydelse och inverkan det här bluff-kontot har haft på tråden?

Det är ju denna påstådda händelse som ska ha utspelat sig i PKs lägenhet, bönandet om att få ett alibi mm som har dominerat tråden sedan 2012 + skrönan om att PU skulle haft en minnesförlust den aktuella kvällen/ natten precis som "pilot" och KM.

Det är ju allt det här som är grunden till att PU än idag är en av det 3 mest misstänkta personerna att vara inblandad i HAs försvinnande, PU misstänkts även p.g.a av alla dessa lögner att vara GM.

Sen har vi allt som PU själv påstås ha "erkänt" och berättat "helt frivilligt", dvs. viktiga förhör som han påstår sig ha varit på -96, -98 och 2001 vilket endast har ÖKAT misstankarna mot honom. Tror du själv på att PU skulle vara så urbota korkad IRL så han frivilligt reggade sig här på Flashback för att avslöja säker om sig själv som sedan skulle vara till hans egen nackdel och istället ÖKA misstankarna mot honom själv och t o.m göra honom till huvudmisstänkt? Nej givetvis inte, inte ens en dåre skulle göra något sådant.
Hur jäkla dum får man vara egentligen för att tro på en sån här sak? Vad har ni att säga till ert försvar Ugglan, Hardbeck? m.fl.

Och du Hardbeck komner in här nu och påstår att "Atervandsgrand4" inte har styrt tråden i någon riktning! att han inte har "gett några svar om sig själv eller andra som skulle kunna leda fallet framåt"??

Men hela avsikten med "planterandet" av P*r Ul,*bergs personliga närvaro här i tråden via nicket "Atervandsgrand4" har ju varit att just kunnan styra tråden, att flytta fokus från den riktiga GM, att sprida lögner och annan desinformation om PU genom att använda hans namn som ett verktyg för att kunna ha full kontroll. Så vad fan menar du Hardbeck med att typ "ingen olycka är skedd", är du tappad bakom en vagn eller vad?

Sen är Ugglan den som har tagit stafettpinnen och som driver och sprider lögnerna och desinformationen om PU som kommer från det kapade kontot "Atervandsgrand4". Ugglan driver dessutom detta som en besatt och styr allt dom har med PU att göra med järnhand, det känns som att anklagelserna mot PU har blivit till en livsuppgift för Ugglan som givetvis har PU som huvudmisstänkt tack vare alla lögner som medvetet har spridits från det kapade "Atervandsgrand4"-kontot.

Ugglan verkar ha en stor central roll i hela den här härvan medtanke på att hen är den som ständigt hänvisar till allt det här som PU påstås ha sagt, Uggan har dessutom byggt alla sina grandiosa teorioer som pekar ut PU på desinformationen och lögnerna som har kommit ut via det falska "Atervandsgrad4"- kontot.

Hela tråden är infekterad/ påverkad och har tagit STOR SKADA av detta. Samtliga användare har påtvigats felaktiga uppgifter och därmed skapat sig en negativ bild av PU p.g.a alla lögner som har spridits om honom, vilket givetvis även har varit baktanken med "Atervandsgrand4"-kontot, dvs någon har medvetet haft för avsikt att flytta bort fokus från den RIKTIGA gärningsmannen genom sprida alla dessa lögner och all desinformation om P*r Ul*berg.

Han (PU) har bara skrivit (vad jag hittar) att han varit på förhör 92 och 01.....
Citera
2018-09-04, 09:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Helt rätt tänkt. VARFÖR skulle någon ha "nytta" av att kapa ett konto - när det är lika lätt att skapa ett nytt. Varför skulle inte den riktiga P*r reagera- nu gick du för långt Igen P.

Med "kapa" ett konto menar jag givetvis att någon har stulit P*r Ul*Bergs identitet och att "X" sen medvetet och med avsikt att sprida lögner och desinformation har startat upp ett konto här på Flashback i PUs namn så att säga (även om nu nicket är "Atervandsgran4").

Sluta spela dum nu Hardbeck innan det blir riktigt pinsamt för din del, du gör bara dig själv till stort åtlöje.

Din trovärdighet riskerar att snart vara nere på noll efter den här härvans uppdagande om du fortsätter med ditt beteende, där du låtsas spela Allan och raljerar över att avslöjandet inte harr någonsin helst betydelse - för det HAR DET.

Du är verkligen pinsam Hardbeck och det blir fullständigt uppenbart för alla som läser här att det är oerhört viktigt för dig att det här med PUs bluff-konto slätas över och glöms bort så fort som möjligt

Case Closed!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 10:12.
Citera
2018-09-04, 10:11
Medlem
Citat:
Med "kapa" ett konto menar jag givetvis även att någon har stulit P*r Ul*Bergs identitet och sen medvetet och med avsikt att sprida lögner och desinformation har startat upp ett konto här på Flashback i PUs namn så att säga (även om nu nicket är "Atervandsgran4".

Vad har du för bevis för att kontot är kapat? Du har bara talat om någon slags "A-källa". Behövs mycket mer än så för dina påstående ska vara trovärdiga.
Citera
2018-09-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Vad har du för bevis för att kontot är kapat? Du har bara talat om någon slags "A-källa". Behövs mycket mer än så för dina påstående ska vara trovärdiga.

Äsch, det där är alldeles för långsökt och bara skitsnack enligt mig..
Citera
2018-09-04, 10:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Kan absolut inte tänka mig att Atervandsgrands konto är kapat ? Rednecksvedala ( stavningen ?) och Aterv. hade ju livliga disskutioner här på Fb , munhuggning och pajkastning . En som kapat isåfall kontot hade aldrig kunnat svara och och ” käfta tillbaka som denne gjorde. Vissa frågor som bollades emellan de två ? hade bara de ” riktiga personerna kunnat svara på .

Nej, sluta upp med dom här bisarra överdrifterna, det är som 'divadnil' sa igår, att det räcker med någon som har viss kännedom om personerna för att kunna ställa till med det kaos som nu har uppstått i tråden.
Det är bara att börja om från noll nu, inga uppgifter från dessa två konton går att lita på eller ta för givna. PK är dessutom en vida känd lögnhals av stora mått, detta är det många i Mariestad som kan vittna om.

Jag tar gärna ett snack med 'Rednecksvedala' också om han vågar? jag har genom Källa A även fått tips om hur den som "påstår sig vara" PK på ett mycket enkelt sätt kan kollas upp.

Anropar 'Rednecksvedala'!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 10:58.
Citera
2018-09-04, 11:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Du är säker ang KM som skyldig som du tidigare delgett.
Önskar att du.berättar mer. Du är en tillgång som vän till Helena och BW mfl...tror att du kan komma med mer utan att avslöja din id.

Den namngivne personen på statt är inte bara känd av polis, PW, MÖ och familj, inte glömma de viktigaste, vittnespersonerna inne på statt.
Kan undra hur alla de kan hålla tyst, även övriga som i och med detta förstått vid senare tillfälle vem som menas?
Blunda dessa inför uppgifterna under den långa period PR var misstänkt. Återigen hur gick snacket då. Han syntes inte på statt osv...

Verkar mkt osäkert med pilot, inte ens konstaterat att det var samme man på bron...

För egen del har jag fått konstaterat att den som påstod sej veta vad som hänt..killen på fyllan....var vid 95/96.

Min gissning angående varför det är så tyst om "pilot" är att jag tror att han är en mycket omtyckt person med många vänner, han ingick i den tighta närmsta vänkretsen kring Helena och han har därför aldrig setts som en kandidat av sin närmsta omgivning.

KM passar inte in på den här beskrivningen.

Jag tog för ett tag sedan även upp en möjlig orsak till varför "pilots" klängande på Helena och det faktum att han sågs i henbes närhet under större delen av kvällen inte väckte några misstankar hos vittnena/ vännerna på stadt. Det här tror jag beror på att i stort sett alla som såg dom den här kvällen visste att dom var nära vänner och att dom trivdes i varandras sällskap.
Hade det varit KM eller någon annan person som inte stod Helena särskillt nära t.ex. en helt okänd man så hade flera av vittnena / vännerna inne på stadt reagerat över personens beteende men nu gjorde man inte det, man upplevde och bedömde att det som pågick mellan HA och "pilot" inte var något konstigt utan att det snarare var något som betraktades som helt normalt mellan dom.

Den här killen som runt 95/96 påstod sej veta vad som hänt..killen på fyllan....
Vet du vart festen hölls någonstans? det var väl inte i Mariestad eller hur?
Citera
2018-09-04, 11:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Badboyrider är en av dem som hårdast har påvisat att PU och BW mycket väl visste om varandra och var på gemensamma fester, trots att PU in absurdum har försökt att förneka detta.

Nej du har helt fel, P*r Ul*berg har inte "försökt att förneka detta in absurdum", han aldrig ens skrivit i den här tråden! Det är numera bevisat att en okänd person som utger sig för att vara PU skriver under nicket "Atervandsgrand4".

Så sluta nu med att fortsätta sprida NNs lögner och desinformation som om inget hade hänt.
Vad fan är det med dig Ugglan, har du ingen skam i kroppen som bara kör på?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 11:57.
Citera
2018-09-04, 12:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Polisen har mannen på bron som misstänkt medan GW säger "glöm honom".

Ja, det var det jag menade. GW tror inte att mmpg har med detta att göra.
Citera
2018-09-04, 12:15
Medlem
Citat:
Nej du har helt fel, P*r Ul*berg har inte "försökt att förneka detta in absurdum", han aldrig ens skrivit i den här tråden! Det är numera bevisat att en okänd person som utger sig för att vara PU skriver under nicket "Atervandsgrand4".

Så sluta nu med att fortsätta sprida NNs lögner och desinformation som om inget hade hänt.
Vad fan är det med dig Ugglan, har du ingen skam i kroppen som bara kör på?
Att du påstår detta är inget bevis. Du försöker skapa trådsanningar genom att bekräfta dig själv
Citera
2018-09-04, 12:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm

Ja men herregud jag har ju själv pratat med Atervandsgrand4 "live" i PM i går kväll och då fått det bevisat för mig och därmed är det bekräftat att personen ifråga inte är P*r Ul*berg.
Citera
2018-09-04, 12:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Att du påstår detta är inget bevis. Du försöker skapa trådsanningar genom att bekräfta dig själv

Att den som påstår sig vara P*er Ul*berg men TOTALVÄGRAR att svara på 'kontrollfrågor" för att reda ut ev. misstag är givetvis beviset för att vederbörande är en bluff, så är det bara. Jag vet efter gårdagens samtal att "Atervandsgrand4" valde att ge upp så fort han insåg att spelet var över.
Men, om Atervandsgrand4 ändrar sig och vill reda ut oklarheterna så ger jag honom gärna en chans till att bevisa att han är PU, vi kan ta det "live" i PM precis när som helst.
Jag är redo och har min A källas frågor som hen föreslog att jag skulle ställa till Atervandsgrand4 här bredvid mig.
Tråkigt nog så vet jag redan nu att Atervandsgrand4 inte kommer att våga ställa upp, jag märkte det på ett tidigt stadium i vår PM-konversation då NN började backa för att till slut dra sig ur helt när det började att brännas.

Du tonfisken! det börjar faktiskt att bli ganska tröttsamt när en hel armé sluter upp i vanlig ordning för att förkasta det jag har att delge tråden, det är jävligt tråkigt på ren svenska att man aldrig kan få gehör för något.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 13:19.
Citera
2018-09-04, 12:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja men herregud jag har ju själv pratat med Atervandsgrand4 "live" i PM i går kväll och då fått det bevisat för mig och därmed är det bekräftat att personen ifråga inte är P*r Ul*berg.

Menar du att det är bevisat att PU inte är Atervandsgrand4 för att han inte svarar på dina "kontrollfrågor"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in