2018-09-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det fanns väl en öppning i planket? Som de boende i området kände till.
Jaså? Inte vad vi såg någonstans.
Citera
2018-09-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
"Efter bilen" bör det inte ha varit några känslor alls? Har inte fått uppfattningen att BO var självdestruktiv.
Från SD:s sida pratar jag om, i generella ordalag. Om LW hade känslor eller inte för SD kan jag inte uttala mig om.
Citera
2018-09-04, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vet du det?
"Det var inte ett planerat mord, utan i affekt."
Det är väl en icke fråga egentligen. Det finns absolut inget som talar för att planerat mord.
Citera
2018-09-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Lenas kropp hittas ”framför” stängslet. Varken hon eller GM har alltså klättrat över det.

Din tanke om att JH gått den vägen för att komma till tågstationen verkar ologisk. Varför skulle han klättra över staketet, springa över motorvägen och uppför slänten på andra sidan när det finns en gångväg över en kort bit därifrån?
Som jag såg det på plats är det bakom stängslet. Men visst polisen kanske gjorde nått annat där vid stegen. Bilderna kan vara svårtolkade...

JH kände inte till området, han gick i ilska, han ville bort snarast, hon var efter. Han såg bara rakaste vägen.
OBS: spekulationer om man sätter in JH i ekvationen. Men väldigt myket passar in då i händelseförloppet.
Citera
2018-09-04, 09:47
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samma här!
Lärt mig mycket och fortsätter att lära mig!
Hoppas innerligt att du inte viker dig för några "kontoinnehavare".

Du tillför tråden mycket, och förutom fakta och spekulationer är du en av dom som gör att tråden är trevlig och att fler använde en diskuterande ton i tråden!

Redan nu har flera användare försvunnit från tråden pga av hot och otrevligt bemötande!
Väldigt tråkigt då de som är insatta i fallet försvinner och många med ny input inte vågar komma in.

Tack. Detta är mycket generöst, ödmjukt och välvilligt skrivit av dig, notknapparen! Ett inlägg som ger hopp om medmänsklighet till oss alla Jag har försökt bidra med det jag kan erbjuda i tråden. Nu har en ny vecka vevats igång och tyvärr känns det som om det finns risk för att vi inte kommer att vara klokare (gällande LW:s öde) när vardag möter helgdag snart igen. Hoppas jag har fel.
Citera
2018-09-04, 09:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Som jag såg det på plats är det bakom stängslet. Men visst polisen kanske gjorde nått annat där vid stegen. Bilderna kan vara svårtolkade...

JH kände inte till området, han gick i ilska, han ville bort snarast, hon var efter. Han såg bara rakaste vägen.
OBS: spekulationer om man sätter in JH i ekvationen. Men väldigt myket passar in då i händelseförloppet.

Vad skulle JH:s motiv vara? Honom har jag svårt att se som GM. De skulle ju till Norge tillsammans m.m. Det mesta talar väl för att det var ML och SD som blev bortvalda?
Citera
2018-09-04, 09:54
Medlem
Citat:

Den vägen kan även stämma in på SD om det är som det skrivits i tråden, att han hade barnen i sitt hem. Självklart vill han inte då dra med sig LW hem om de grälade..
Citera
2018-09-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad skulle JH:s motiv vara? Honom har jag svårt att se som GM. De skulle ju till Norge tillsammans m.m. Det mesta talar väl för att det var ML och SD som blev bortvalda?
Som jag skrev, om JH såg nått på datorn medan hon slog in paket. Han kanske satt och valde ut cacher och resrutt i Norge och ett meddelande kom upp som gjorde att han insåg att han inte var ensam på spelplanen.
Just en sådan händelse, som dessutom inte är för långsökt, skulle ge det händelseförlopp som vi vet. Lämnade i hast, LW efter och dörren glöms, samtal nedför gatan som inte är i samtalston, planket.
Citera
2018-09-04, 10:07
Medlem
Citat:

Men den här JH är väl inte ens från området... gick han i ilska borde han ha tagit samma väg tillbaka som han kom ifrån... svårt att tänka mig att han "tog närmsta vägen" där han inte ens vet om det finns staket eller ej.
Däremot är nog SD väl bekant i sin omgivning och vet hur det ser ut.
Citera
2018-09-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Den vägen kan även stämma in på SD om det är som det skrivits i tråden, att han hade barnen i sitt hem. Självklart vill han inte då dra med sig LW hem om de grälade..
Om SD lämnar i vredesmod så går han nog hemåt, han kan inte utgå ifrån att LW följer efter.
Gör hon det direkt och han vänder och går längs gatan mot planket (eller väljer den vägen för att inte gå förbi/i närheten av HD) så skulle han svänga vänster längs gatan och inte runda buskage och stängsel.
Går man i vredesmod så går man inte där man stoppas upp av terrängen.
Citera
2018-09-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har det skrivits i tråden att SD hade barnen hemma?
Jag frågade EGT häromdagen om hen visste var dessa barn befann sig... inte fått något svar.
Citera
2018-09-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men den här JH är väl inte ens från området... gick han i ilska borde han ha tagit samma väg tillbaka som han kom ifrån... svårt att tänka mig att han "tog närmsta vägen" där han inte ens vet om det finns staket eller ej.
Däremot är nog SD väl bekant i sin omgivning och vet hur det ser ut.
JH borde ha blivit skjutsad av sin geocacharkompis eller hämtad av LW i Västerås är min tes. Därav går han ju inte bilvägarna.
Han vet i vilken riktning centrum är och går rakaste vägen dit. Så skulle jag göra om jag sätter mig in i hans situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in