2018-09-04, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och vad skulle JH ha för motiv?
Hade det inte varit bättre att vänta tills de var i Norge
och fått det att se ut som en geocacholycka?
Skrev tidigare att det finns vissa tecken i att JH har en förskjutning på en dag dessa dagar runt mordet. Min tanke var att JH fort till LW på måndagskvällen för att dom båda skulle till Norge. När JH var där hemma så KANSKE han såg nått på hennes datorskärm som fick honom att inse att han inte var den enda spelaren på LW:s spelplan och gick därifrån i vredesmod. Resan hade ju i alla fall förskjutits en dag, till onsdag.

Han är den som har en naturlig anledning att gå förbi planket och gena mot centrum och kommunikation hem till Stockholm. LW följer efter och vill prata om situationen... (hörvittnena)

Att vänta till Norge? Det var inte ett planerat mord, utan i affekt.
Citera
2018-09-04, 07:09
Medlem
flixa81s avatar
Det sorgliga är att Lena är borta och inte får berätta sin historia.
Sliskige SD kommer lägga fram sin ”sanning” och säga att Lena ville ha honom och vägrade ge sig.
Hoppas polisen säkrat sms och annan digital kontakt som kommer visa på den verkliga sanningen.
Vet att många förhör hållits i kretsen kring SD, hoppas det är likadant i kretsen av Lena. Att de som känner henne får berätta.
Senast redigerad av flixa81 2018-09-04 kl. 07:09. Anledning: SF
Citera
2018-09-04, 07:27
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Citerar mig själv.
Jag ser däremot inget logisk förklaring varför ML och LW går mot planket (sammas som att jag inte ser någon logik i det vad gäller SD).
Dom ende två logiska händelseförloppet som jag ser det är med JH (går mot stationen) eller ett random par (som jag inte släpper).

Jag har varit vid planket där mordet skedde. Det är så ologiskt att runda buskaget, klättra över stängslet för att prata.
Om mördaren släpade LW dit, så skedde mordet innan stängslet och då skulle inte skrikvittnet höra det. Det ligger villor 20-30 meter från den platsen i sä fall.

Så LW och mördaren gick över stängslet och mordet skedde, det är jag nästan helt säker på.
Varken ML eller SD borde se någon fördel att runda allt detta.
Det är bara en random och JH som skulle göra detta, logiskt sett.

Lenas kropp hittas ”framför” stängslet. Varken hon eller GM har alltså klättrat över det.

Din tanke om att JH gått den vägen för att komma till tågstationen verkar ologisk. Varför skulle han klättra över staketet, springa över motorvägen och uppför slänten på andra sidan när det finns en gångväg över en kort bit därifrån?
Citera
2018-09-04, 07:28
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur vet du att SD hade känslor för LW?
Du har tidigare sagt att SD berättat för dig personligen att han varit otrogen med LW för att få sex.

Kanske SD lyckades tjata till sig sex vid något enstaka tillfälle, men att LW ångrade sig och ville inte mer?

Kanske SD blev besatt och trakasserade LW med meddelanden?

Kanske LW hellre ville prata ut över en kopp kaffe inomhus istället för att få sitt huvud knogat och kanske nedtvingat mot hans skrev i bilen?

Kanske LW tyckte om SD när han inte betedde sig galet och kontrollerande?

Kanske SD kände att han förlorade kontrollen över de viktigaste kvinnorna i hans liv när HD ville skiljas och LW umgicks nära med andra män?

Kanske LW hade det väldigt jobbigt med att värja sig från SD, men kämpade med att hålla skenet uppe?

Kanske SD blev galen av svartsjuka när han inser att JH har övertagit hans plats som LW:s bästa geocachekompis och han utgår ifrån att de även har en intim relation?

Kanske SD ville finna bevis för en relation, får kortslutning i huvudet, tar sig till LW och snor en av hennes mobiler?

Kanske LW upprört följer efter SD mot planket och de tar vägen bakom planket för LW vill inte att grannar ska se/höra?

Kanske situationen eskalerar och SD blir så galen att han inte vet vad han gör när han slår undan benen på henne och fäller henne till marken? LW skriker och kämpar för sitt liv, men förlorar kampen och SD har ett mord på halsen?

SD är fortfarande den Skälige huvudmisstänkte och det är han inte utan anledningar. Är han den skyldige eller är det HD som blev galen?

Vägen till planket känns inte ologisk eftersom platsen bakom inte syns.

Kloka funderingar och frågeställningar!
Citera
2018-09-04, 07:53
Medlem
Citat:
Skrev tidigare att det finns vissa tecken i att JH har en förskjutning på en dag dessa dagar runt mordet. Min tanke var att JH fort till LW på måndagskvällen för att dom båda skulle till Norge. När JH var där hemma så KANSKE han såg nått på hennes datorskärm som fick honom att inse att han inte var den enda spelaren på LW:s spelplan och gick därifrån i vredesmod. Resan hade ju i alla fall förskjutits en dag, till onsdag.

Han är den som har en naturlig anledning att gå förbi planket och gena mot centrum och kommunikation hem till Stockholm. LW följer efter och vill prata om situationen... (hörvittnena)

Att vänta till Norge? Det var inte ett planerat mord, utan i affekt.

Vet du det?
"Det var inte ett planerat mord, utan i affekt."
Citera
2018-09-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur vet du att SD hade känslor för LW?
Du har tidigare sagt att SD berättat för dig personligen att han varit otrogen med LW för att få sex.

Kanske SD lyckades tjata till sig sex vid något enstaka tillfälle, men att LW ångrade sig och ville inte mer?

Kanske SD blev besatt och trakasserade LW med meddelanden?

Kanske LW hellre ville prata ut över en kopp kaffe inomhus istället för att få sitt huvud knogat och kanske nedtvingat mot hans skrev i bilen?

Kanske LW tyckte om SD när han inte betedde sig galet och kontrollerande?

Kanske SD kände att han förlorade kontrollen över de viktigaste kvinnorna i hans liv när HD ville skiljas och LW umgicks nära med andra män?

Kanske LW hade det väldigt jobbigt med att värja sig från SD, men kämpade med att hålla skenet uppe?

Kanske SD blev galen av svartsjuka när han inser att JH har övertagit hans plats som LW:s bästa geocachekompis och han utgår ifrån att de även har en intim relation?

Kanske SD ville finna bevis för en relation, får kortslutning i huvudet, tar sig till LW och snor en av hennes mobiler?

Kanske LW upprört följer efter SD mot planket och de tar vägen bakom planket för LW vill inte att grannar ska se/höra?

Kanske situationen eskalerar och SD blir så galen att han inte vet vad han gör när han slår undan benen på henne och fäller henne till marken? LW skriker och kämpar för sitt liv, men förlorar kampen och SD har ett mord på halsen?

SD är fortfarande den Skälige huvudmisstänkte och det är han inte utan anledningar. Är han den skyldige eller är det HD som blev galen?

Vägen till planket känns inte ologisk eftersom platsen bakom inte syns.

Jag är nog född skeptisk men det till trots så tänker jag köpa dina punkter rakt av. Kan bero på att de stämmer överens med mina med någon detaljs skillnad.
Citera
2018-09-04, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det sorgliga är att Lena är borta och inte får berätta sin historia.
Sliskige SD kommer lägga fram sin ”sanning” och säga att Lena ville ha honom och vägrade ge sig.
Hoppas polisen säkrat sms och annan digital kontakt som kommer visa på den verkliga sanningen.
Vet att många förhör hållits i kretsen kring SD, hoppas det är likadant i kretsen av Lena. Att de som känner henne får berätta.

Förhoppningsvis har hon öppnat sig inför sina närmaste anhöriga och vänner. Hade hon känt sig hotad eller trakasserad på något sätt så bör hon inte ha hållit helt tyst heller.
Citera
2018-09-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Har HD en historia av att vara våldsam mot kvinnor?
Om du lever i föreställningen i att det anamnestiskt krävs en eller flera belagda våldsamheter mot kvinnor för att en kvinna skall bli en förstagångsmördare, så tror jag du har fel. Labilitet, ja. Hög grad av irritabilitet, ja, Aggressivitet, ja. Men tidigare visat fysiskt våld? Nej, det krävs inte.

För att vara extra tydlig (den här tråden har ett extremt stort behov av att matas med tydlighet):
Jag har INTE utpekat HD som den som dödade LW!
Jag har inte heller, likt sign 'gloriouslife' upekat HD som en person som på mord-/fyndplasen skulle ha saboterat spår eller bevis.
Jag ägnar mig INTE åt den sortens smutsiga, spekulativa utpekande verksamheter.
Citera
2018-09-04, 08:45
Medlem
Citat:
Har ingen aning egentligen, bara spekulationer.
För mig ganska ointressant. Vi vet att dom varit intima, men inte när, var, hur. Det är den motivbilden som SD har, och det räcker för mig. Han hade känslor för henne, men inte efter bilen. Därefter var det bara sex (oavsett vad Sh.Holms säger).

"Efter bilen" bör det inte ha varit några känslor alls? Har inte fått uppfattningen att BO var självdestruktiv.
Citera
2018-09-04, 08:55
Medlem
Citat:
Har ingen aning egentligen, bara spekulationer.
För mig ganska ointressant. Vi vet att dom varit intima, men inte när, var, hur. Det är den motivbilden som SD har, och det räcker för mig. Han hade känslor för henne, men inte efter bilen. Därefter var det bara sex (oavsett vad Sh.Holms säger).

Mitt fetade. Så underbart det låter att kunna trycka på en känsloknapp när det passar.
Antingen var han kär/hade känslor i LW både före och efter incidenten eller var han inte kär/hade känslor för henne varken före eller efter.
Är detta vad han slagit i er är ni ett lättlurat gäng må jag säga. Jisses!

Hade det varit så enkelt hade mord och misshandel sänkts rejält i världen. Tryck på känsloknappen och gå vidare!
Citera
2018-09-04, 09:00
Medlem
Citat:
Citerar mig själv.
Jag ser däremot inget logisk förklaring varför ML och LW går mot planket (sammas som att jag inte ser någon logik i det vad gäller SD).
Dom ende två logiska händelseförloppet som jag ser det är med JH (går mot stationen) eller ett random par (som jag inte släpper).

Jag har varit vid planket där mordet skedde. Det är så ologiskt att runda buskaget, klättra över stängslet för att prata.
Om mördaren släpade LW dit, så skedde mordet innan stängslet och då skulle inte skrikvittnet höra det. Det ligger villor 20-30 meter från den platsen i sä fall.

Så LW och mördaren gick över stängslet och mordet skedde, det är jag nästan helt säker på.
Varken ML eller SD borde se någon fördel att runda allt detta.
Det är bara en random och JH som skulle göra detta, logiskt sett.

Det fanns väl en öppning i planket? Som de boende i området kände till.
Citera
2018-09-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Mitt fetade. Så underbart det låter att kunna trycka på en känsloknapp när det passar.
Antingen var han kär/hade känslor i LW både före och efter incidenten eller var han inte kär/hade känslor för henne varken före eller efter.
Är detta vad han slagit i er är ni ett lättlurat gäng må jag säga. Jisses!

Hade det varit så enkelt hade mord och misshandel sänkts rejält i världen. Tryck på känsloknappen och gå vidare!
Mina känslor tvärdog när exet var otrogen. Klart att känslorna, tron och tilliten till en person kan mer eller mindre tvärdö.

Jag tror inte att det slogs av helt för SD direkt, men falnade. Är det ett bättre uttryck för dig att ta till dig utan att anmärka på detaljer och förstå helheten med spydiga kommentarer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in