2018-09-04, 00:10
Medlem
Hoppas på bättre siffror idag än igår. Förstörde stämningen rejält. Har försökt argumentera flera över på rätt sida. Gör samma sak ni! Många som inte läst partiprogrammen och bara utgår från vad de hört. Kan göra stor skillnad om många gör det!

Idag kommer bättre siffror, det hoppas jag verkligen!
2018-09-04, 00:17
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
SD kan få allt mellan 0 och 100% på valdagen, men hur skulle det bevisa din teori att man sitter och skruvar viktningar på typ daglig basis

YogGov:
20 jun 28.5% (all-time-high)
18 jul 25.7%
22 aug 24.2%
Nästa ???

Den troligaste förklaringen:
- den finns systematiska fel, ja.
- ingen sitter och "korrigerar", nej.
- slumpen, slumpen, slumpen, motherfucker!

En liten rättelse bara: Yougov hade SD på 28,8% i januari 2016, vilket är all-time-high hos YG.
2018-09-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Å andra sidan återhämtade sig SD i dagens Sifo, trots att det vara bara webb-intervjuer som byttes ut, telefonintervju är exakt samma så att de spekulerar ganska vilt. Det tyder nog mer på slumpen än något annat. Eller så glömde väljarna drevet efter 2 dagar

Däremot kan jag mycket väl spekulera att sådan effekt finns. Jag vill minnas att samma hände i USA. Under Trump-skandaler minskade benägenhet att svara hos Trump-folket, inte minst kvinnor (när Pussy-tape kom ut).

Dagens Sifo:
SD vinner generellt sett stöd i storstäderna. I Stockholmsområdet når man nu 15,3 procent. När partiet svajar i mätningarna ser vi att det mest är kvinnor som står och väger för partiet. Intervjuerna är gjorda före SVT-intervjun med Jimmy Åkesson. Effekterna av den får vi se i de kommande mätningarna.

USA 2016:
https://today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2016/11/01/beware-phantom-swings-why-dramatic-swings-in-the-p
Beware the phantom swings: why dramatic bounces in the polls aren't always what they seem

Pussy-tape minskade svarsfrekvensen bland Trump-väljare med 6%.
FBI minskade svarsfrekvensen bland Clinton-väljare med 3%.

Men det är bara ytterligare en orsak till att man endast ska kolla på snittet, helst 3 månaders medelvärde.

Med andra ord SD +1 med tanke på kvaliteten av ditt inlägg!

Intressant information faktiskt.

När något negativt händer som får stor uppmärksamhet så minskar inte stödet i verkligheten men det ser ut som det minskar i OU i och med att deltagarfrekvensen bland väljarna till det drabbade partiet minskar.

Så det är helt klart något man får ta med i beräkningen nu när SD attackeras från både media och 7-klövern.
2018-09-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Jag ser dystert på utvecklingen och tror SD är på väg ner. Och varför skulle man förvånas över detta? SD ter sig ju mer och mer som bara ett stödhjul till M och bedriver en valrörelse som i stort går ut på att likna KD.

Under senaste halvåret har JÅ sagt att han är för invandring (Järva), att i stort sett alla svenskar är invandrare och han vill inte skicka hem någon som bor här (med undantaget kriminella). Migranter tycks nu välkomna, bara de lovar att försöka bli svenskar. Vidare har han lagt sig längst åt höger på vänster-högerskalan. Vad blir nästa steg? Att efter valet ”förhandla” med alliansen genom att Annie får hit miljoner MENA-immigranter mot att JÅ får diskutera abortgräns med EBT?

Förvånande nog finns det kärnväljare kvar, som hoppas på att den ”dolda agenda” SD förr antogs ha, faktiskt existerar. Om inte så är fallet, lär de droppa av. Jag tror vi ser början till det nu.

Jag och många med mig röstar givetvis SD ändå, men mest för att valet beskrivs som ett ”val om invandring”.

Efter valet är det gissningsvis slut med framgångarna.

Köttgrytorna frestade tyvärr.

Varför kom inga utspel om MV:s prognos om flera hundratusen nysvenskar kommande år? Varför dessa förslag om språktest mm? Har inte Sverige lärt sig att när gränsen korsats av migranter är det i stort sett hopplöst att få hem dem.

Nej fy fan.

Din typ av defaetistiska och smutskastande inlägg om SD är kontraproduktiva, större risk att folk skiter i att rösta om de anammar din attityd.
2018-09-04, 00:22
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
https://www.youtube.com/watch?v=86EvVbTcGSQ

Kollar man publiken på senaste torgmötena Jimmie haft är det extremt att ge SD 16% i OU, här ligger en hund begraven.

Man får givetvis bortse från skrikvänstern.
Jimmie är ju en rockstjärna!
2018-09-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är det något speciellt du vill säga?

Jag tror att du förstår mycket väl vad jag menar. Jag talar givetvis om de som funderar på att rösta på SD för första gången, och som tycker att det känns läskigt att rösta på ett parti som får så mycket stryk i det etablerade samhället.

Personerna jag talar om har givetvis också anti-SD-vakthundar i sin närhet, folk som är beredda att straffa och hänga ut nya SD-väljare.
2018-09-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Din typ av defaetistiska och smutskastande inlägg om SD är kontraproduktiva, större risk att folk skiter i att rösta om de anammar din attityd.

Du har nog rätt, ursäkta mig. Men ska man, som jag gör, försöka vinna hjärntvättade PK-själar i sin omgivning, vill jag se ett SD, som ger lön för det spott och spe jag möter.
2018-09-04, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
59% av väljarna vill absolut INTE se SD i en regering (enligt Sifo).
41% vill alltså ha SD med.

Hur kom du fram till det? Att 59% absolut inte vill ha en SD regering, betyder inte att resterande vill ha med SD. Nu tror jag iofs väldigt många vill se SD i en regering, och ingen jag har talat med (förutom de på yttre vänsterkanten) har varit emot samtal med SD. Men det finns ju ett mellanting mellan att vilja se SD i regering, och att absolut inte vilja det.
2018-09-04, 01:54
Medlem
Smoothmans avatar
Tror aldrig jag sett fram emot Yougov och Sentio mer än nu.

För närvarande är det förbannat virrigt i mätningarna. Några förfasar sig över att Sifo ligger på 16,3%, eller 18,1% men för bara några dygn sedan var det all-time-high hos samma institut med 19,2%. Andra institut pendlar som aldrig förr... Ju mer man försöker få någon rätsida på det, desto mer förvirrat blir det eftersom nya mätningar tillkommer snabbt och som ändrar hela spelplanen för SD i opinionsundersökningar. Ingen klarhet, bara mer förvirring och spekulationer.

Jag frikopplar mig nu ett tag från dessa berg-och-dalbane mätningar eftersom det är hart när omöjligt att få ut något vettigt ur dessa. Ser, upplever och rent av snubblar då och då över en mängd olika saker ute i verkligheten som tydligt indikerar en sak när det gäller SD - sedan kommer dagliga mätningar, eller andra tätt inpå som visar det rakt motsatta... Instituten och verkligheten går i total otakt. Man kan få personlighetsklyvning för mindre.

Nej, nu avvaktar jag YG och Sentio. Skulle YG och Sentio visa uppgångar då tror jag att Crispy kommer att få rätt i sin teori som han framförde i ett inlägg tidigare idag (åtminstone hoppas jag det). Det är något som inte stämmer med de här satans opinionsinstituten. All-time-high en dag och sedan efter några få timmar 16,3%... något är åt fanders.

Det har gått så långt nu att jag är fullt ut beredd att förkasta samtliga dessa opinionsinstitut inom kort och hellre lita på det som verkligheten visar mig och vad min egen magkänsla säger mig - en magkänsla som tjänat mig alldeles utmärkt i många årtionden nu. Men innan jag tar definitivt ställning, vill jag se vad Yougov och Sentio hittar på. Stora delar av den här opinionsbranschen är ju för tusan rubbad och gravt sjuk. Vem kan ta dessa dagliga svängningar på allvar??? Vem kan ens utläsa någon "trend" ur denna fars?

Med utgångspunkt i vad jag erfarit med mina egna sinnen i verkligheten under de senaste två-tre åren och det stora mörkertal jag är fullständigt övertygad om har tillkommit sedan 2014, med anledning av att SD nu har brutit in i helt nya väljargrupper (med bl a många kvinnor och akademiker) där stigmat är groteskt stort - och där inga skulle få för sig att ens yppa något positivt om SD - hävdar jag med bestämdhet att SD inte kommer att få en enda tiondel under 25% i valet på söndag utan till och med kommer att hamna närmare 30% än 25% - d v s minst 27,6%.

Frustrationen, ilskan och tröttheten med sjuklövern är monumental. M o n u m e n t a l! Aldrig att Sverigedemokraterna kommer att få 16,3% eller 18,1% eller 19,7% eller 24%. Dessa siffror är underskattningar.

Nu har jag skrivit ett långt inlägg som kan komma att bita mig ordentligt i häcken när rösterna är räknade på valnatten - men jag är tämligen säker på att så inte blir fallet. Mörkertalet, stigmat i de nya väljargrupperna och de kvinnliga rösterna kommer att ge mig rätt. En mängd väljare som röstar SD 2018 går ordentligt under radarn i detta val. Deep, deep, deep undercover... inga opinionsinstitut i världen kan fånga upp dessa eller vikta för dem före valet, det kan endast göras när facit är klart.

https://www.youtube.com/watch?v=WDvJyGRpozY
Senast redigerad av Smoothman 2018-09-04 kl. 02:41.
2018-09-04, 02:08
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Hur kom du fram till det? Att 59% absolut inte vill ha en SD regering, betyder inte att resterande vill ha med SD. Nu tror jag iofs väldigt många vill se SD i en regering, och ingen jag har talat med (förutom de på yttre vänsterkanten) har varit emot samtal med SD. Men det finns ju ett mellanting mellan att vilja se SD i regering, och att absolut inte vilja det.
Hur ska man förhandla om man "Kanske" vill ha med SD då? Ska man säga att man vill se Bråkersork som statsminister för att sedan rösta emot sin egen ståndpunkt? :S

På en sådan enkel ja/nej-fråga är det faktiskt inte svårare än att det är svart/vitt, eller så röstar man inte alls...

Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Tror aldrig jag sett fram emot Yougov och Sentio mer än nu.

För närvarande är det förbannat virrigt i mätningarna. Några förfasar sig över att Sifo ligger på 16,3%, eller 18,1% men för bara några dygn sedan var det all-time-high hos samma institut med 19,2%. Andra institut pendlar som aldrig förr... Ju mer man försöker få någon rätsida på det, desto mer förvirrat blir det eftersom nya mätningar tillkommer snabbt och som ändrar hela spelplanen för SD i opinionsundersökningar. Ingen klarhet, bara mer förvirring och spekulationer.

Jag frikopplar mig nu ett tag från dessa berg-och-dalbane mätningar eftersom det är hart när omöjligt att få ut något vettigt ur dessa. Ser, upplever och rent av snubblar då och då över en mängd olika saker ute i verkligheten som tydligt indikerar en sak när det gäller SD - sedan kommer dagliga mätningar, eller andra tätt inpå som visar det rakt motsatta... Instituten och verkligheten går i total otakt. Man kan få personlighetsklyvning för mindre.

Nej, nu avvaktar jag YG och Sentio. Skulle YG och Sentio visa uppgångar då tror jag att Crispy kommer att få rätt i sin teori som han framförde i ett inlägg tidigare idag (åtminstone hoppas jag det). Det är något som inte stämmer med de här satans opinionsinstituten. All-time-high en dag och sedan efter några få timmar 16,3%... något är åt fanders.

Det har gått så långt nu att jag är fullt ut beredd att förkasta samtliga dessa opinionsinstitut inom kort och hellre lita på det som verkligheten visar mig och vad min egen magkänsla säger mig - en magkänsla som tjänat mig alldeles utmärkt i många årtionden nu. Men innan jag tar definitivt ställning, vill jag se vad Yougov och Sentio hittar på. Stora delar av den här opinionsbranschen är ju för tusan rubbad och gravt sjuk. Vem kan ta dessa dagliga svängningar på allvar??? Vem kan ens utläsa någon "trend" ur denna fars?

Med utgångspunkt i vad jag erfarit med mina egna sinnen i verkligheten under de senaste två-tre åren och det stora mörkertal jag är fullständigt övertygad om har tillkommit sedan 2014, med anledning av att SD nu har brutit in i helt nya väljargrupper (med bl a många kvinnor och akademiker) där stigmat är groteskt stort - och där inga skulle få för sig att ens yppa något positivt om SD - hävdar jag med bestämdhet att SD inte kommer att få en enda tiondel under 25% i valet på söndag utan till och med kommer att hamna närmare 30% än 25% - d v s minst 27,6%.

Frustrationen, ilskan och tröttheten med sjuklövern är monumental. Monumental! Aldrig, aldrig, aldrig att Sverigedemokraterna kommer att få 16,3% eller 18,1% eller 19,7% eller 24%. Aldrig! Alla dessa siffror är underskattningar.

Nu har jag skrivit ett långt inlägg som kan komma att bita mig ordentligt i häcken när rösterna är räknade på valnatten - men jag är tämligen säker på att så inte blir fallet. Mörkertalet, stigmat i de nya väljargrupperna och de kvinnliga rösterna kommer att ge mig rätt. En mängd väljare som röstar SD 2018 går ordentligt under radarn i detta val. Deep, deep, deep undercover... inga opinionsinstitut i världen kan fånga upp dessa eller vikta för dem före valet, det kan endast göras när facit är klart.

https://www.youtube.com/watch?v=WDvJyGRpozY
Enligt YokiSuki nedan är det dock bara de allra mest verklighetsfrånvända som "snurrar på" runt 30%... Kände mig väldigt osäker när jag läste detta då jag själv trott på 32-34 procentenheter, och vill verkligen inte stämplas som verklighetsfrånvänd. Dom fortsatte ju bara öka efter 25% spärren var passerad trots allt. Jag tror tveklöst att (S)D får 20 procentenheter om de inte fortsätter skvalpa upp och ner i tsunamin, plus minus någon procent såklart...

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Du får vinner inte folks röster genom att vara extrem. SD fick 12% i förra valet. Att SD kommer få 30% är antagligen uteslutet, min gissning är att de landar någonstans runt 20%. Plus minus ett par procentenheter. Det är bara de mest verklighetsfrånvända som snurrar på om 30%.
Senast redigerad av avc 2018-09-04 kl. 02:20.
2018-09-04, 02:55
Medlem
Vad är det som händer i opinionsundersökningarna? För 2-3 år sedan var det all time high lite då och då och SD var nära 30%. Nu kommer dom inte ens upp i 20% ibland.
Det känns som att SD gör en tröttare valrörelse än tidigare år. Det kommer i och för sig väldigt många och lyssnar på Jimmie men talen är innehållslösa och inte särskilt entusiasmerande.
Dessutom är det alldeles för mycket fokus på Jimmie hela tiden. Herregud, har dom ingen annan som kan avlösa ibland? Ungdomsförbundet, gör dom nåt?

Jag har lämnat SD för AfS så jag är klart inte helt objektiv men det är mycket mer rock'n'roll över AfS valrörelse.

Jag hoppas att SD får riktigt många röster så att dom får mycket inflytande efter valet men nu är jag lite orolig att dom bara får runt 20%.

Sentio litar jag inte på för deras undersökningar beställs av Chang Frick och han är en populist som bara vill ha klick. Men Yougov kanske kommer med nåt bra snart, både för SD och AfS. 30% tillsammans!
2018-09-04, 03:51
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Vad är det som händer i opinionsundersökningarna? För 2-3 år sedan var det all time high lite då och då och SD var nära 30%. Nu kommer dom inte ens upp i 20% ibland.
Det känns som att SD gör en tröttare valrörelse än tidigare år. Det kommer i och för sig väldigt många och lyssnar på Jimmie men talen är innehållslösa och inte särskilt entusiasmerande.
Dessutom är det alldeles för mycket fokus på Jimmie hela tiden. Herregud, har dom ingen annan som kan avlösa ibland? Ungdomsförbundet, gör dom nåt?

Jag har lämnat SD för AfS så jag är klart inte helt objektiv men det är mycket mer rock'n'roll över AfS valrörelse.

Jag hoppas att SD får riktigt många röster så att dom får mycket inflytande efter valet men nu är jag lite orolig att dom bara får runt 20%.

Sentio litar jag inte på för deras undersökningar beställs av Chang Frick och han är en populist som bara vill ha klick. Men Yougov kanske kommer med nåt bra snart, både för SD och AfS. 30% tillsammans!

Vaddå tillsammans??? SD kommer aldrig vilja förena sej med afs. Ser du inte hur SD i flera år försökt tvätta bort rasiststämpeln från partiet.. Du tror på fullaste allvar att SD kommer vilja återuppleva det, när de äntligen blivit ett mer rumsrent parti? Du måste va dum på riktigt. Afs sticker inte under stolen med sina värderingar. Inte fel iofs. Men fatta att deras stackars procent gör ingen skillnad. Kommer aldrig göra det. Däremot gör det skillnad hur många procent sd får. Afs kan sätta käppar i hjulet,eller rättare sagt ni dårar som ger bort er röst till 7-klövern. Helt vansinnigt! Det kanske inte blir nån mer chans. SD kommer snart stämplas som rasistisk grupp och förbjudas. Vad tänker du på???? Idag fick afs sitt tillstånd indraget för demonstration för dom sprider dynga som inte många svenskar accepterar. Glöm din dröm att afs och sd ska gå ihop. Jisses.....
En analytiker på sentio skrev att afs kan förstöra ALLT för SD/Sverige. Varenda procent är viktig för att kunna få nåt att säga till om. Då är dårar som du villiga att vänta kanske 12 år och tro att afs ska etablera sej. Sverige brinner. Vi har inte den tiden. Försök fatta det.
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-09-04 kl. 03:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in