Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 02:02
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Någon länkade till en dokumentärfilm om behandlingen av tyskarna efter kriget. Det har ingenting med revisionism att göra så du kan sänka pulsen.
https://twitter.com/PerSefastsson/status/1026904191871135744

En dokumentär som visades på Svt.
Citera
2018-09-04, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vem skulle historierevisionisten i AfS styrelse vara? Hagwall?

Hagwall har mig veterligen aldrig twittrat. Han jobbar med klistermärken, haha.
Citera
2018-09-04, 02:03
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Någon länkade till en dokumentärfilm om behandlingen av tyskarna efter kriget. Det har ingenting med revisionism att göra så du kan sänka pulsen.

Per Sefastsson och filmen heter Den blodiga freden 1945

https://twitter.com/PerSefastsson/status/1026904191871135744

Jag rekommenderar alla att se den!

EDIT: pucktvåa... och tyvärr ser jag svtplay har tatt bort den nu.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-09-04 kl. 02:06.
Citera
2018-09-04, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
AFS är inte partiet för dig. Pröva C eller MP.
Jag kommer inte rösta på AfS. De måste växa till sig och bygga ett förtroende i vissa frågor om de ska kunna få min röst. Dock kanske du och många andra i tråden misstolkat AfS. Många hoppas på att de ska sträva bakåt, men jag är inte så säker på det.
Citera
2018-09-04, 02:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Källa?

Han skickar ett PM
Citera
2018-09-04, 02:20
Medlem
Jan Olof Bengtsson har skrivit ett blogginlägg för några dagar sedan som jag helt ställer mig bakom. Det kan sammanfattas som ”Nej till Swexit. Vår sida ska ta över Europa och EU”.

Jag tror AfS kommer att inse detta så småningom. Vi regerar nu i Italien, Ungern, Österrike och Polen. Snart har vi makten i hela Europa. Låt oss utnyttja det. Jag lovar att snart är det vänsterliberalerna, Bildt och Wallström som är de mest EU-kritiska. Vi håller på att vinna.

https://janolofbengtsson.com/2018/08/29/sd-afs-och-eu/
Citera
2018-09-04, 02:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Du är inte van att diskutera sakfrågor utan allt handlar om person? Det är sekterismvarning på det.

Visst men efter Bengtssons idiotiska angrepp mot AfS så begriper jag att människor är sura på honom. Hela EU-projektet bygger för övrigt på anti-nationalism och globalism så det är naivt att tro att sunda stater ska kunna "ta över" unionen. Lämna skiten säger jag.
Citera
2018-09-04, 02:34
Medlem
Jag var och förtidsröstade idag. AfS i riks, SD i landsting och blankt i kommunvalet.
AfS valsedlar låg där dom skulle. Av någon anledning hade F!s valsedlar placerats ihop med riksdagspartierna och så skulle det vara sa dom.

Jag tror nog att AfS kommer att få ut valsedlar i nästan alla vallokaler på söndag. Vissa personer får nog åka till flera vallokaler så första timmen kanske valsedlarna inte finns på plats men framåt 9-tiden har nog alla lokaler täckts.
Citera
2018-09-04, 02:37
Medlem
Citat:
Visst men efter Bengtssons idiotiska angrepp mot AfS så begriper jag att människor är sura på honom. Hela EU-projektet bygger för övrigt på anti-nationalism och globalism så det är naivt att tro att sunda stater ska kunna "ta över" unionen. Lämna skiten säger jag.
Håller inte med. Tror EU är den stora hävstången vi behöver för att rädda Europa och oss själva.
Citera
2018-09-04, 02:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Nationalister i Norden brukar ju finna folkdräkter som något fint och hedervärt, där ingår huvudduk. Krösa-Maja i Emil i Lönneberga bar huvudduk t.ex.... Det är bara efterblivna och okunniga som blir provocerade av huvudduk. Bögar, kvinnlig promiskuitet och allmän lössläppthet har inget med verkliga europeiska värderingar att göra.

Det är inte huvudduken i sig som är problemet utan vad den symboliserar. Och vad symboliserar den huvudduk som muslimer har på sig? Jo, nämligen två saker:

1.) Den främmande religionen Islam
2.) Invandrare som är helt inkompatibla med Sverige (och ger oss stora problem)

Skulle någon äldre kristen etnisk svensk kvinna på landsbygden bära huvudduk skulle ju knappast någon AFS:are se henne som ett problem. Inte heller om kronprinsessan har på sig en huvudduk vid någon tillställning.

Däremot punkterna 1 och 2 ovan vill nog ingen AFS:are ha i Sverige i någon större mängd. Den muslimska huvudduken (hijab mm) är en symbol för dessa två saker.
Citera
2018-09-04, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Jag var och förtidsröstade idag. AfS i riks, SD i landsting och blankt i kommunvalet.
AfS valsedlar låg där dom skulle. Av någon anledning hade F!s valsedlar placerats ihop med riksdagspartierna och så skulle det vara sa dom.
Kan vara så att de placerar de valsedlar som trycks och läggs ut av valmyndigheten i en låda och sedan en där andra får lägga sina röstsedlar.
Citera
2018-09-04, 02:56
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Slutligen skulle jag råda dig att sluta dra upp SvP och NMR så fort du känner dig trängd. Det är ett ovärdigt brunsmetande som inte har något stöd bland tongivande företrädare inom AfS.

Sluta själv upp med sekterismen och hetsandet mot partivänner. AfS är ett parti för alla oss som är Sverigevänliga på riktigt. De har en del liberterianska värden och en del konservativa. Då har man inte råd med att kalla fränder 'liberaler' bara för att de förespråkar cannabislegalisering eller inte hatar thailändare i utlandet tillräckligt mycket.

Om du inte vill ha brunsmetande kan du själv lägga av med liberalsmetandet. Det är knappast så att det råkat smyga sig in vänsterpartister i leden utan att ha fattat vad AfS står för.

AfS har profilerat sig hårt mot vikten av total yttrandefrihet och en livlig, rak och ärlig samhällsdebatt. Om du inte klarar av att AfS-sympatisörer inte håller med i diverse småfrågor motverkar du poängen med den delen av deras partiprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in