2018-09-04, 02:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är svårt att få mord att se ut som olycka. De är duktiga på rättsmedicin med obduktion m.m.

I Norge blir det svårt att få t.ex. SD (och HD) som syndabock till mordet. De kommer ju automatiskt ha alibi iom att de är i Sverige.

I USA
Citera
2018-09-04, 02:08
Medlem
Citat:
Jag tog bort den delen om vital skillnad i förundersökning, nu är bara frågan till dig kvar
Men jag personligen tror att det inte verkar gå så bra i denna utredning till skillnad från Holm-fallet, därför ska man inte anta att det blir samma goda resultat.
Känns inte bra att de inte ens kan häkta den misstänkte här ju. Tycker du det indikerar på ett positivt förundersökningsläge?

Varför plockar du, mer eller mindre systematiskt bort, vitala delar efter att jag framförallt svarat på just dessa?

Det är min fråga till dig.
Senast redigerad av Remark 2018-09-04 kl. 02:10.
Citera
2018-09-04, 02:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför plockar du, mer eller mindre systematiskt bort, vitala delar efter att jag framförallt svarat på just dessa?

Det är min fråga till dig.

För att jag insåg att jag förhastade mig när jag skrivit efter jag läst det efteråt. Så himla stor skillnad är det nog inte, jag insåg att jag överdrev.

Det är troligtvis liknande anledningar de andra gångerna jag redigerat mina inlägg.
Citera
2018-09-04, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har ingen aning egentligen, bara spekulationer.
För mig ganska ointressant. Vi vet att dom varit intima, men inte när, var, hur. Det är den motivbilden som SD har, och det räcker för mig. Han hade känslor för henne, men inte efter bilen. Därefter var det bara sex (oavsett vad Sh.Holms säger).

Verkar vara en uppgiftslämnare om ATT dom varit intima, resten (var, när, hur) är lämnat åt rykten och vilda fantasier hos godtyckligt andra män/ev kvinnor?
Citera
2018-09-04, 02:29
Medlem
Citat:
För att jag insåg att jag förhastade mig när jag skrivit efter jag läst det efteråt. Så himla stor skillnad är det nog inte, jag insåg att jag överdrev.

Det är troligtvis liknande anledningar de andra gångerna jag redigerat mina inlägg.

OK. Då vet jag det. Meningslöst att svara alltså.
Citera
2018-09-04, 03:10
Medlem
Citat:
Jag tog bort den delen om vital skillnad i förundersökning, nu är bara frågan till dig kvar
Men jag personligen tror att det inte verkar gå så bra i denna utredning till skillnad från Holm-fallet, därför ska man inte anta att det blir samma goda resultat.
Känns inte bra att de inte ens kan häkta den misstänkte här ju. Tycker du det indikerar på ett positivt förundersökningsläge?

Håller med dig där, det känns inte alls bra.
Sitta å ha förhoppningar om NFC i det här läget, som vissa har
känns som en jävligt osäker livlina, tycker jag.
Citera
2018-09-04, 03:46
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Fanns det med i planerna att barnen är hemma och kanske inte sover 23:10?
(Angående om det var planerat)
Bara en frågeställning kring logik och sannolikhet....

Nje.. tror inte det är en vattentät spekulation. Men tanken slog mig då hon försvann så sent på kvällen (att barnen troligtvis sov), och enligt ursprungsplan skulle åka redan kl 05 morgonen därpå. Hade ju potentiellt varit en smart lucka för GM att agera i, om planerna inte hade ändrats.
Citera
2018-09-04, 03:52
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
JA. Har nämnt det flera ggr i tråden tidigare och avresan var planerad att starta redan 05.00 på tisdag morgon. Ändringen rörde endast de i den aktuella gruppen och var knappast publikt på geocache forumet.

GM hade kort om tid på sig. Återstod bara sent måndag kväll/midnatt.

Ja, detta skaver faktiskt lite i min övertygelse om impulsmord. Har hela tiden känt att mordet var oplanerat men medvetet. Slumpen känns bara väl påtaglig ibland.
Citera
2018-09-04, 05:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Har ingen aning egentligen, bara spekulationer.
För mig ganska ointressant. Vi vet att dom varit intima, men inte när, var, hur. Det är den motivbilden som SD har, och det räcker för mig. Han hade känslor för henne, men inte efter bilen. Därefter var det bara sex (oavsett vad Sh.Holms säger).

Hur vet du att SD hade känslor för LW?
Du har tidigare sagt att SD berättat för dig personligen att han varit otrogen med LW för att få sex.

Kanske SD lyckades tjata till sig sex vid något enstaka tillfälle, men att LW ångrade sig och ville inte mer?

Kanske SD blev besatt och trakasserade LW med meddelanden?

Kanske LW hellre ville prata ut över en kopp kaffe inomhus istället för att få sitt huvud knogat och kanske nedtvingat mot hans skrev i bilen?

Kanske LW tyckte om SD när han inte betedde sig galet och kontrollerande?

Kanske SD kände att han förlorade kontrollen över de viktigaste kvinnorna i hans liv när HD ville skiljas och LW umgicks nära med andra män?

Kanske LW hade det väldigt jobbigt med att värja sig från SD, men kämpade med att hålla skenet uppe?

Kanske SD blev galen av svartsjuka när han inser att JH har övertagit hans plats som LW:s bästa geocachekompis och han utgår ifrån att de även har en intim relation?

Kanske SD ville finna bevis för en relation, får kortslutning i huvudet, tar sig till LW och snor en av hennes mobiler?

Kanske LW upprört följer efter SD mot planket och de tar vägen bakom planket för LW vill inte att grannar ska se/höra?

Kanske situationen eskalerar och SD blir så galen att han inte vet vad han gör när han slår undan benen på henne och fäller henne till marken? LW skriker och kämpar för sitt liv, men förlorar kampen och SD har ett mord på halsen?

SD är fortfarande den Skälige huvudmisstänkte och det är han inte utan anledningar. Är han den skyldige eller är det HD som blev galen?

Vägen till planket känns inte ologisk eftersom platsen bakom inte syns.
Citera
2018-09-04, 06:07
Medlem
Citat:
Verkar vara en uppgiftslämnare om ATT dom varit intima, resten (var, när, hur) är lämnat åt rykten och vilda fantasier hos godtyckligt andra män/ev kvinnor?
Var det en fråga till mig detta? Förstår den inte.
Citera
2018-09-04, 06:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja, detta skaver faktiskt lite i min övertygelse om impulsmord. Har hela tiden känt att mordet var oplanerat men medvetet. Slumpen känns bara väl påtaglig ibland.

”Kort tid” för möte är troligare (snarare än kort tid för mord) — ssk då personen med troligast anledning (för premediterat mord), dvs SD, inte borde kunna räkna med att kroppen inte hittades där. Vilket skulle förstöra resan.

Resan är troligare skälet till varför mötet blev mord i stundens hetta.

Alltså om man ska klassa efter vad som känns troligt.
Citera
2018-09-04, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur vet du att SD hade känslor för LW?
Du har tidigare sagt att SD berättat för dig personligen att han varit otrogen med LW för att få sex.

Kanske SD lyckades tjata till sig sex vid något enstaka tillfälle, men att LW ångrade sig och ville inte mer?
KANSKE det var LW som tjatade....

Kanske SD blev besatt och trakasserade LW med meddelanden?
KANSKE det var LW?

Kanske LW hellre ville prata ut över en kopp kaffe inomhus istället för att få sitt huvud knogat och kanske nedtvingat mot hans skrev i bilen?
KANSKE detta var den dummaste kanske punkten...

Kanske LW tyckte om SD när han inte betedde sig galet och kontrollerande?
KANSKE Kanske SD tyckte om LW när hon inte betedde sig galet och kontrollerande?

Kanske SD kände att han förlorade kontrollen över de viktigaste kvinnorna i hans liv när HD ville skiljas och LW umgicks nära med andra män?
KANSKE SD kände att hon fått kontrollen över sin situation när HD ville försöka hitta tillbaka och var glad när LW umgicks nära med andra män?

Kanske LW hade det väldigt jobbigt med att värja sig från SD, men kämpade med att hålla skenet uppe?
KANSKE detta talar mot SD som GM...

Kanske SD blev galen av svartsjuka när han inser att JH har övertagit hans plats som LW:s bästa geocachekompis och han utgår ifrån att de även har en intim relation?
KANSKE inte detta var någon nyhet och pågått i 1,5år. Så KANSKE han kunde hålla känslorna i styr.

Kanske SD ville finna bevis för en relation, får kortslutning i huvudet, tar sig till LW och snor en av hennes mobiler? KANSKE inte kanske finns och det kanske är ett UFO. KANSKE detta måste till för att få ihop er bild på hur händelseförloppet var.

Kanske LW upprört följer efter SD mot planket och de tar vägen bakom planket för LW vill inte att grannar ska se/höra? KANSKE detta är helt sant. Men du har förbrukat alla KANSKE redan. M.a.o lika långsökt som han snott hennes mobil.

Kanske situationen eskalerar och SD blir så galen att han inte vet vad han gör när han slår undan benen på henne och fäller henne till marken? LW skriker och kämpar för sitt liv, men förlorar kampen och SD har ett mord på halsen?
KANSKE HD dök upp och hjälpte till att hålla hennes arm och lilltå.

SD är fortfarande den Skälige huvudmisstänkte och det är han inte utan anledningar. Är han den skyldige eller är det HD som blev galen?
KANSKE det detta avhandlas varför han både vart skäligen och varför han fortfarande är det....

Vägen till planket känns inte ologisk eftersom platsen bakom inte syns.
KANSKE en en liten bit till är bättre att stå och prata...
Som någon skrev om slumpen... så blir alla dessa KANSKE kontraproduktivt i er misstanke mot SD. Massa KANSKE för att få honom till GM och då slutar det med "SD är fortfarande den Skälige huvudmisstänkte" (bra att förstärka misstankarna och skriva huvudmisstänkta, låter som att det finns grader på att vara skäligen....)

Men du började din kanske hypotes med en direkt fråga.
Ja, det har yttrats att han hade känslor innan. TROR att det kanske det var detta HD hade svårast att hantera och gick till skilsmässa av den anledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in