2018-09-03, 23:45
Medlem
Om det är så att de var/skulle separera så kan familj/släkt vart där för att försöka prata dem tillrätta. Om han hade spelmissbruk och skulder och hon ville separera kan hennes familj kanske vart där och försökt prata med honom om spelet/missbruket och om att hon för familjen skall ge honom en chans till för att man "inte" skiljer sej hursomhelst då man har flera barn mm. Mannen kan ha kännt sej påhoppad och anklagad vilket senare innebär att hans heder som man (inte kulturell eller religös) kränkts. Vilket resulterar i att han blir jättearg på henne för att deras släkt nu ser ner på honom. Bara en tanke då han efter vad som skrivs verkade som en vanlig man/pappa
Citera
2018-09-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Så sent som i år var det en välbeställd familj i Bjärred där hela familjen dog och det avslutades tydligtvis med självmord. Fler frågor eller?

Ett helt annat scnerio, två väldigt sjuka barn i Bjärred. Läs på först.
Citera
2018-09-03, 23:51
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg41
Ett helt annat scnerio, två väldigt sjuka barn i Bjärred. Läs på först.
Jag har läst allt på den tråden. Det är samma scenario. Det är familjer i kris där någon har det extra tungt.
Citera
2018-09-04, 00:11
Medlem
Citat:
Jag har läst allt på den tråden. Det är samma scenario. Det är familjer i kris där någon har det extra tungt.

Det är alldeles för tidigt för att dra paralleller. Självklart föreligger ett dåligt psykiskt mående bakom sådana här händelser, men det är alltid betydligt mer komplicerat än så. Tack och lov mördar de flesta som ”har det extra tungt” inte sin partner samt deras barn.
Citera
2018-09-04, 00:21
Medlem
Om jag skulle gissa så är det än en gång en fråga om en kvinna som vill skiljas och mannen får panik.
Det går till en viss punkt men sen klarar han inte det mer...
Troligen påverkad av ngt, alkohol eller ngt annat så går han till angrepp på dem övriga...
När han sedan inser vad han gjort ringer han polisen...

Om det nu är som jag misstänker så är det hemskt att tänka hur många andra kvinnor som inte vågar bryta upp ett förhållande då de vet vad som kan hända...

Som sagt, det är vad jag tror, vi får vänta på dokument som påvisar verkligheten..
Citera
2018-09-04, 00:29
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Vem är MT? När jag kikade på detta igår var S*rgon MGM.

Samma.
Citera
2018-09-04, 00:46
Medlem
För min del så spelar det inte nån roll; hur han mått, missbruk, etnicitet, kultur etc.

Han har dödat sina barn! Små barn! Sina egna barn!

Finns inget förmildrande, hoppas han får ett hårt straff och sen ett liv i lidande och ett utdragen och plågsam död!
Citera
2018-09-04, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2044
För min del så spelar det inte nån roll; hur han mått, missbruk, etnicitet, kultur etc.

Han har dödat sina barn! Små barn! Sina egna barn!

Finns inget förmildrande, hoppas han får ett hårt straff och sen ett liv i lidande och ett utdragen och plågsam död!

I Sverige har vi inget annat än att ge ett "straff", så blir han dömd så är det livstid... Han kommer ut tillslut igen. Livstid i Sverige är inte vad ordet betyder... Inte idag i alla fall...
Citera
2018-09-04, 01:08
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Om det är så att de var/skulle separera så kan familj/släkt vart där för att försöka prata dem tillrätta. Om han hade spelmissbruk och skulder och hon ville separera kan hennes familj kanske vart där och försökt prata med honom om spelet/missbruket och om att hon för familjen skall ge honom en chans till för att man "inte" skiljer sej hursomhelst då man har flera barn mm. Mannen kan ha kännt sej påhoppad och anklagad vilket senare innebär att hans heder som man (inte kulturell eller religös) kränkts. Vilket resulterar i att han blir jättearg på henne för att deras släkt nu ser ner på honom. Bara en tanke då han efter vad som skrivs verkade som en vanlig man/pappa

Precis, som i Carla Saado fallet där mannen inte kan acceptera att kvinnan har träffat en muslim och dödar henne med ~25 hugg framför deras två barn. Han kände väl att hans heder var i botten när frun väljer en muslim som ska ta hand om hans barn istället för han.
Citera
2018-09-04, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Livstid i Sverige är inte vad ordet betyder... Inte idag i alla fall...

Livstid är livstid tills dess att en nådansökan eventuellt beviljas.
Citera
2018-09-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orbert
Livstid är livstid tills dess att en nådansökan eventuellt beviljas.

Nåväl, men i snitt ligger det runt 16år, efter att det tidsbestämts och avdrag görs för gott uppförande ect.. Hur mkt hjälper det dem som inte längre finns i livet?
"O jo, jag brutalt mördade hela min familj men jag mår nu bra så jag borde få vara ute i samhället igen!!"
Senast redigerad av Sine-metu 2018-09-04 kl. 01:18.
Citera
2018-09-04, 01:29
Medlem
Citat:

Det är inte samma scenario. Pappan i Bjärred tog livet av sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in