Citat:
Frågan är dock om inte Jimmie har varit ännu mer usel än vanligt den senaste tiden. Samtidigt som SD av någon outgrundlig anledning lägger allt fokus på Jimme. "Jimmie kommer till stan", "Kom till stora torg för att se Jimmie tala" är vad de pumpar ut i social media. 2014 var det ,som jag minns det, en större bredd som visades upp. Det var mer Mattias Karlsson och Jomshof. Det var en bitsk Kent Ekeroth som visserligen var vild men visade välbehövlig energi och stake. Och framförallt fanns det ett välfungerande ungdomsförbund med Kasselstrand i spetsen. Exakt. Plötsligt dyker det upp nya shakaler/postare som osar katastrof, oftast för att man är röd eller AfS och ser ett misslyckande för SD som ett succé för sina egna partipreferenser. Och visst, själv är jag också biassed. Men Åkesson har alltid varit ganska usel, glöm inte det. Frågan är bara om hans uselhet i debatterna spelar någon roll överhuvudtaget. Inte röstar jag på Jimpan, jag röstar på på storsmockan till etablissemanget som hatar sitt eget folk. Det här bara en ny vinkel av den gamla klass-konflikten. Jimpan kan stå och lalla hela den här veckan, och ändå få långt över 20% - SD är mest sannolikt precis lika underskattade som de varit varje val. Att den påverkansoperation som pågår börjar få normalt sansade debattörer att osa katastrof, säger mer om hur skicklig detta valets mer subtila påverkansoperation är, snarare än SDs potentiella kris i verkligheten.
I år påminner det mer om ett amerikansk presidentval, och Jimmie är sannerligen ingen Trump som kan ta kampen själv.

) som tycker att det är konstigt när OI visar olika trender under enstaka tillfällen, som t.ex. idag Sifo vs Ipsos