Citat:
Ursprungligen postat av
Jasonlives
Samma diskussion, samma tankar och samma velande som inför 2014. Vissa är självsäkra och vissa börjar bli osäkra. Folk kan lugnt sitta i båten och invänta röstresultatet.
En sak är dock säker, SD kommer gå kraftigt framåt.
Men som jag ibland postat i tråden så har SD aldrig legat nära 30%, vad än några enskilda opinioner har visat. Allt över 18% är ett kanonresultat. Men vissa kommer försöka vrida det till att SD tappat enormt jämfört med hur man legat tidigare.
Och alla dessa opinioner som dyker upp nu, var och vart annan dag, de är inte seriösa. Bara där för att införskaffa klick.
Exakt. Plötsligt dyker det upp nya shakaler/postare som osar katastrof, oftast för att man är röd eller AfS och ser ett misslyckande för SD som ett succé för sina egna partipreferenser. Och visst, själv är jag också biassed. Men Åkesson har alltid varit ganska usel, glöm inte det. Frågan är bara om hans uselhet i debatterna spelar någon roll överhuvudtaget. Inte röstar jag på Jimpan, jag röstar på på storsmockan till etablissemanget som hatar sitt eget folk. Det här bara en ny vinkel av den gamla klass-konflikten. Jimpan kan stå och lalla hela den här veckan, och ändå få långt över 20% - SD är mest sannolikt precis lika underskattade som de varit varje val. Att den påverkansoperation som pågår börjar få normalt sansade debattörer att osa katastrof, säger mer om hur skicklig detta valets mer subtila påverkansoperation är, snarare än SDs potentiella kris i verkligheten.