2018-09-03, 20:26
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Beställt valsedlar för typ en vecka sedan men har inte fått några än och idag är det sista dagen det går att beställa från hemsidan skriver AfS på Facebook idag. Borde jag beställa igen eller vänta och se om de dyker upp i veckan? I "värsta" blir det att handskriva.

Citat:
Ursprungligen postat av trolski
Förra söndagen beställde jag hem valsedlar ifrån tre olika partier, bla AfS. Först idag kom det från ett av partierna, ej AfS.

Lugn bara lugn, de kommer.
Citera
2018-09-03, 20:31
Medlem
RealMcGoys avatar
För bövelen, aldrig trodde jag AfS skulle gå om Centerpartiet på facebook innan valdagen.

Nu har vi gått om Centern i följare, och snart i "Gillamarkeringar" också!
Citera
2018-09-03, 20:34
Medlem
Citat:
Beställt valsedlar för typ en vecka sedan men har inte fått några än och idag är det sista dagen det går att beställa från hemsidan skriver AfS på Facebook idag. Borde jag beställa igen eller vänta och se om de dyker upp i veckan? I "värsta" blir det att handskriva.
Alla som röstat, inklusive undertecknad, säger att det finns valsedlar i vallokalen. Är nog bara på ytterst få ställen som det saknas.

Har du sådan otur så får du köra med handskriven. Tänk då på att skriva ut hela partinamnet. AfS duger inte.
Citera
2018-09-03, 20:39
Medlem
Tercios avatar
Citat:

besök några olika vallokaler om du kan, det bör finnas valsedlar i någon i vart fall.
Citera
2018-09-03, 20:39
Medlem
Har varit iväg och inte läst allt i tråden under kvällen. De har alltså inte rätt att inta scenen på kungsan som då ägs av Stockholm stad? Om man ändå gör det så har polisen rätt att gripa folk på plats? Om man skippar scenen och bara står mitt på kungsan och kanske typ har en megafon (om ljud anläggninginte får användas? ) Eller hur kommer de nå ut sina budskap?

ALLA TILL KUNGSAN
Citera
2018-09-03, 20:40
Medlem
Nu är det bara timmar kvar innan AfS drar om Centern på fb, kommer iaf ha dragit om imorgon. Sedan är det Mp på 67k som blir nästa mål, kommer nog ha dragit om dom innan valdagen.
Citera
2018-09-03, 20:42
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumin020203
Har varit iväg och inte läst allt i tråden under kvällen. De har alltså inte rätt att inta scenen på kungsan som då ägs av Stockholm stad? Om man ändå gör det så har polisen rätt att gripa folk på plats? Om man skippar scenen och bara står mitt på kungsan och kanske typ har en megafon (om ljud anläggninginte får användas? ) Eller hur kommer de nå ut sina budskap?

ALLA TILL KUNGSAN

Ingenting förändrades förutom att de inte får stå på scenen, polisen har redan gett dem tillstånd.
Citera
2018-09-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Fruktansvärt! Man blir nästan mållös faktiskt.

Hög tid för mången SD-anhängare att omvärdera sin röst på söndag! En röst på AfS blir nu en röst för demokrati och för yttrande- och mötesfrihet.
Verkligen. Och även alla som inte röstar på AfS men bryr sig om yttrandefriheten bör infinna sig i Kungsträdgården på fredag om de har möjlighet. Mötes- och yttrandefriheten är en principfråga som är mycket större än partipolitik. Utan dessa friheter är demokratin död.
Citera
2018-09-03, 20:47
Medlem
var ska de stå? vänsteraktivister kommer ockupera stället, Afs måste hitta bättre ställe nu!
Citera
2018-09-03, 20:50
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
var ska de stå? vänsteraktivister kommer ockupera stället, Afs måste hitta bättre ställe nu!
Våldtäktsvänstern kan försöka hålla sina positioner när tusentals AfS:are drar in i Kungsträdgården ledda av kung Gustav. Bättre om våldtäktsaktivisterna hittar ett bättre ställe.
Citera
2018-09-03, 20:52
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93

Kan du bara dra istället? Dina fjanterier om det här är tröttsamma.

Precis som sossarna så kan heller inte extremvänstern bestämma vart vi får och inte får vara.

Dom får helt enkelt flytta på sig när vi intar Fort Kungsan och gräver skyttegravar på den första frontlinjen i kriget att ta tillbaka det som är vårt.

Har dom problem med det flyttar vi på dom helt enkelt. Inget mer med det. Och om dom har problem med det så kan ju betacucksen försöka stoppa oss
Citera
2018-09-03, 20:53
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Med det sagt så har RonJeremyClarks en poäng i att det kan bli svårt för AfS att driva igenom deras olika samhällsidéer med kraftigt sänkt skatt. Detta är ju faktiskt något som autistliberalerna inte förstår, att upprätthålla ett seriöst, funktionellt, välfungerande modernt i-land med välfärd osv, faktiskt kostar pengar. Skatt är på ett ungefär som "hyra". Alternativet är liksom Zoomalia.
Jag menar inte att det som du beskriver blir svårt för dem. Det finns hur mycket onödigt som helst som staten lägger pengar på som man kan ta av. Bara avskaffandet av invandringen, de parasiterande invandrarna som redan befinner sig i landet, biståndet, EU och alla andra helt och hållet meningslösa kulturmarxistiska projekt skulle frigöra enorma summor. Det jag menar är att det blir svårt att genomföra skattesänkningar utan att öka landets frihetsindex. Enda sättet det ens vore möjligt är genom helt verklighetsfrämmande åtgärder som att införa en massa onödiga förbud och regleringar, eller att göra enorma nedskärningar i allting och använda pengarna som blir över till corporate welfare, och något sådant står inte att finna i partiets program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in