2018-09-03, 20:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trodde detta var en "1 April" nyhet men.., nu rapporterar NRK om det :

O'boy-krise i Sverige - nå tømmes også norske butikkhyller

I Sverige har O'boy-krisen ført til at sjokoladepulveret legges ut til salg for tusenvis av kroner på nett. Nå melder også norske butikker om problemer med leveransen.

https://www.nrk.no/norge/o_boy-krise-i-sverige---na-tommes-ogsa-norske-butikkhyller-1.14192617

Vad skall allt detta leda till : Armagedon, Ragnarök ?

Om även Norge och kanske även Finland och Danmark råkar ut för samma sak är det bäst att gömma sig under sängen. Upplopp är att vänta och Lichtblick får rätt i det han skrev: Det ekonomiska kaoset är här. Hyllorna står tomma, polisen är maktlös och inbördeskriget är snart här!
Citera
2018-09-03, 21:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Om även Norge och kanske även Finland och Danmark råkar ut för samma sak är det bäst att gömma sig under sängen. Upplopp är att vänta och Lichtblick får rätt i det han skrev: Det ekonomiska kaoset är här. Hyllorna står tomma, polisen är maktlös och inbördeskriget är snart här!

Var f-n är statsministern när han behövs ?
(dricker han ens Oboy ?)

Detta är ju en nationell säkerhetsfråga !!
Citera
2018-09-03, 21:17
Medlem
pedrens avatar
Citat:
(dricker han ens Oboy ?)

Han dricker bara stadiga groggar!

OnT, jag hörde på en radiokanal (minns inte vilken) att någon sålt en O'boy-förpackning för 4500 kr.
Citera
2018-09-03, 21:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Räddningstjänsten har gått ut med ett recept på egen chokladdryck vilket jag har missat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6eLnV/raddningstjanstens-svar-pa-oboy-krisen--sa-gor-du-egen
Nu har man gått ut med att O´boy-krisen snart är över lagom till valdagen så att man kan följa valvakan med ett glas O´boy. Rösta rätt för att undvika att detta sker igen uppmanar företaget mellan raderna.

Citat:
Det började redan för ett par veckor sedan. Allt fler upptäckte att O’boy var slutsålt i den lokala butiken. I slutet av förra veckan hade många skafferier tömts, och den nationella bristen var ett faktum.
Under helgen blev bristen så pass påtaglig att O’boy började säljas dyrt på Blocket. Räddningstjänsten gick under söndagen ut med tips till den som lider chokladmjölksabstinens.

Nu ser bristen emellertid ut att klaras upp, även om hyllorna fortsätter att gapa tomma en stund till.
Vi räknar med att skicka ut produkter till våra kunder inom loppet av denna vecka, och att de kommer ut till konsumenter i slutet av veckan, säger Celin Huseby, nordisk kommunikationschef på Mondelez.

Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-09-03 kl. 21:36.
Citera
2018-09-03, 21:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jisses vilka problem. Obåj obåj. Det är nog ryssen.

Blanda eget eller köp pucko istället.
Citera
2018-09-03, 22:01
Medlem
ModerRotas avatar
Ingen fara. Terrordådet är avstyrt!

Produktionen av giftfri Oboy är återställd.

Operationen var en sådan succé att ingen ens förstod att det var terror.
Citera
2018-09-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Exakt. Det borde vara spöstraff på att ge O'boy till barn. Fruktansvärt mycket socker och minimalt med kakao, Onödiga kemikalier. 18% socker (mjölksockret i mjölken ej medräknat).

Att ge detta till ett barn på morgonen är att ge barnet väldigt goda förutsättningar för Diabetes i framtiden. Riktigt rävgift. Bättre då att göra en egen kopp choklad av ren kakao (titta på förpackningen, den skall enbart innehålla kakaopulver inga tillsatser). Då kan man reglera mängden socker och även välja vilken typ av socker man vill ha i.

Hur problemen med tillverkningen har med Sveriges förfall att göra har jag dock svårt att förstå ?
För många invandrare i tillverkningsledet eller transportleden ?

Att icke läskunniga och oärliga fyller postens lokaler och skapar problem det vet jag. Frun har arbetat på posten och man avskedade vita och ersatte dem med Afghaner och negrer då de ville få bidrag för personalen.

Menar TS att något liknande har hänt med O'Boys tillverkning/frakt?

Vilken stel och tråkig glädjedödare du är. Det finns ju ingenting som är så gott som Oboy. Att blanda socker ihop med kakao blir naturligtvis inte samma sak som att faktiskt köra med riktig Oboy. Väldigt naivt att tro något annat.

Dock har du rätt i att babianerna som anställts på posten varit ett enormt sänke.
Citera
2018-09-03, 22:17
Medlem
Jo, det är sant! Alla Ica i min hemstad har slut på det.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nej, det är inte sant. Har varit i flera mataffärer och där har det funnits oboy som vanligt. Vet inte vad det där handlar om eller varför det blivit så stor grej.
Citera
2018-09-03, 22:18
Medlem
Hörde om denna "nyheten" imorse och tänkte att jag måste kolla blocket för det finns garanterat folk som köpt upp all oboy de hittat och nu ska ta ockerpriser på Blocket och se på fan om jag inte hade rätt!

https://www.blocket.se/stockholm?q=oboy&cg=0&w=3&st=s&ca=11&is=1&l=0&md=t h

edit:
t.ex: https://www.blocket.se/stockholm/33_Paket_oboy_81139122.htm?ca=11&w=1
Vad fan är det för nisse? Även om det är slut på Oboy så vem fan köper 33 paket på ett bräde?
Senast redigerad av Mach3 2018-09-03 kl. 22:20.
Citera
2018-09-03, 22:29
Medlem
Citat:
(dricker han ens Oboy ?)

Precis!
Jag skulle vilja säga att det är fullkomligt oacceptabelt att det är slut på Oboy i butikerna!

Edit: Och inte heller har Dan Eliasson på MSB kommit med någon förklaring eller lösning på detta nationella problem!
Citera
2018-09-03, 23:01
Medlem
Fan sånt här skojar man inte om. Både jag och min dotter är beroende av skiten! Blir att blanda riktig chokladdryck av kakao och socker då
Citera
2018-09-03, 23:12
Avslutad
Sverige håller på att gå under.
Politikerna håller på att sänka hela landet.
Kronan faller.
Svensken oroar sig för Oboy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in