Citat:
Ursprungligen postat av
flaskborste
Exakt. Det borde vara spöstraff på att ge O'boy till barn. Fruktansvärt mycket socker och minimalt med kakao, Onödiga kemikalier. 18% socker (mjölksockret i mjölken ej medräknat).
Att ge detta till ett barn på morgonen är att ge barnet väldigt goda förutsättningar för Diabetes i framtiden. Riktigt rävgift. Bättre då att göra en egen kopp choklad av ren kakao (titta på förpackningen, den skall enbart innehålla kakaopulver inga tillsatser). Då kan man reglera mängden socker och även välja vilken typ av socker man vill ha i.
Jag trodde ärligt talat att det var betydligt mer än 18% socker? Minns inte hur mycket socker jag har när jag gör vanlig kakao då det var ett tag sedan (har O'boy) men har för mig att det va kring två teskedar kakao på varje tesked socker.
Varm kakao är gott, men kall? Njae. Då föredrar jag faktiskt ett glas O'boy, Och är det så att ungen faktiskt bara får ett glas kakao på morgonen så känns det rätt lugnt beroende på vad som serveras utöver O'boyen samt hur många teskedar ungen tar. Flingorna och så vidare kan ju även de vara rena sockerbomben.