Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Trevlig och respektfull till skillnad från Trump säger du. Jag tycker den största skillnaden, och den är gigantisk är att hon kan utveckla sina åsikter verbalt och kan tänka. Det kan ju inte Trump. Så jag förstår inte vad det är för likheter du ser?
Jag vet att "jag förstår inte" är ditt favoritargument. Du drar det nu, trots att jag listade några likheter i inlägget du citerade. Du är bara jobbig.
Trumps åsikter kan de flesta av hans väljare redogöra för. Att du "inte förstår" är väldigt vanligt, Terge.
Jag tycker Trump tänker väldigt väl. Finns inget politiskt beslut som jag inte håller med om. T.o.m. när han bombade Syrien var han genial nog att ringa och förvarna Ryssland. En fantastisk president. en av de största genom tiderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Hon är 37 år gammal. Det kan nog vara för ungt. Men världen ska väl fortgå så att det blir ju ett val 2024 också. Då är hon 43. Kan bli spännande att följa.
Väldigt spännande. Jag tror hon kan locka en hel del republikanska väljare, trots att hon är anti-gun. Detta med tanke på att SC kontrolleras av sunda republikaner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Den här Avenatti har så vitt jag vet inte torgfört sina åsikter än och visat upp sig för en publik med tal. Om han ska ha ett rally i Texas så får vi väl veta lite mer.
Intressant att du väljer en politiker utan att känna till hans åsikter. Är du förälskad eller bara lite dum?
Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Republikanerna som ska väl också ha några intressanta namn. Tyckte att Omarosa sa att Pence förbereder sig för att satsa på att bli president. Hur Trump ska tackla det kan man ju fundera över. Tycker att han låter både skenhelig och falsk men om han tar sig lös från Trump kanske något annat kommer fram.
Det enda som GOP egentligen har är Trump. Jag ser inte att Pence skulle ha någon chans. Han är för träig och verkar sakna utstrålning. Jag tror Trump dröm är att föra fram sin son

(till 2024, alltså), men det skulle nog bli för mycket för GOP.
Nej, jag tror faktiskt att Trump, om han inte blir sjuk eller nåt, kommer ställa upp 2020 och vinna en till land slide victory igen.
Det finns en del egenskaper som en presidentkandidat som ska utmana Trump måste ha:
Rapp i käften, orädd, smart som tusan, ärlig men slug. Trump kommer ta reda på precis allt om denne person, så det måste vara någon som är renare än nyfallen snö. Dessutom kommer Trump se och attackera varenda svaghet hos motståndaren och exponera dessa svagheter för hela världen. Jag skulle inte bli förvånad som DNC sparar på de bästa till 2024. Jag tror därför de kommer försöka ställa upp med Joe Biden som presidentkandidat. Han är väldigt kompetent och kan knappas ställa upp 2024 p.g.a. ålder. Därför kan han förbrukas vid en förlust mot Trump. Men även Biden vet att han kommer kallas för creepy-Biden över hela internet. Massor av bilder där han tar på småflickor kommer flöda. Jag vet inte om han kommer våga.
Så DNC lär inte få fram någon stark presidentkandidat till 2020. Ingen kommer våga. Efter en förlust mot Trump är nog karriären körd.
Vad Omarosa tycker och tänker är det inte många som bryr sig om. Man ta det i din egen lilla tråd om boken, Terge. Jag har inte läst den och bryr mig inte om henne alls.