2018-10-19, 20:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Ja, han tycks ju gilla sådana metoder:
https://www.theguardian.com/us-news/2018/oct/19/trump-greg-gianforte-guardian-reporter-assault
Ja, det där uttalandet tyckte jag mycket om. Sån är jag. Vi styr världen. Vad ska du göra? Gnälla över att Warren inte blir kallad för indian?
2018-10-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, det där uttalandet tyckte jag mycket om. Sån är jag. Vi styr världen.
Gör dig inte löjlig, du är inte med och styr världen. Du må sympatisera med våld, men tro inte att du är immun mot att själv bli offer den dag de som styr finner att det istället är du som är obekväm om sådana här fascistfasoner får mer fotfäste. Se dig istället som nyttig idiot.
2018-10-19, 21:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Gör dig inte löjlig, du är inte med och styr världen. Du må sympatisera med våld, men tro inte att du är immun mot att själv bli offer den dag de som styr finner att det istället är du som är obekväm om sådana här fascistfasoner får mer fotfäste. Se dig istället som nyttig idiot.
En nyttig idiot för friheten och mot socialfascisternas förtryck. Jag tackar!
2018-10-19, 21:13
Medlem
DaEzzs avatar
Jag misstänker att i det skick som Demokraterna är i just nu så kanske man lägger sig i presidentvalet. Om inte så är det dags att utkristallisera en kandidat som inte tillhör pensionärsgänget, och det innan årsskiftet.

2024 är bara sex år bort och då är det dags för Tulsi Gabbard att kliva fram (hon kommer att vara 45 år då).

Möjligen bidar man sin tid, låter smällen från den förmodade kommande lågkonjunkturen absorberas av Trump/GOP, hoppas på majoriteter och ordförandeposter i Kongress/utskott för att kunna isolera Trump politiskt under en andra presidentperiod och på det sättet bädda för att Tulsi sveper 40+ delstater om sex år.
Senast redigerad av DaEzz 2018-10-19 kl. 21:29.
2018-10-20, 08:43
Medlem
Citat:
En nyttig idiot för friheten och mot socialfascisternas förtryck. Jag tackar!
Friheten att angripa journalister?
2018-10-20, 08:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ibland är anfall bästa försvar. Detta är politik och väljarna verkar backa honom. Demokratin har segrat!
2018-10-20, 08:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag misstänker att i det skick som Demokraterna är i just nu så kanske man lägger sig i presidentvalet. Om inte så är det dags att utkristallisera en kandidat som inte tillhör pensionärsgänget, och det innan årsskiftet.

2024 är bara sex år bort och då är det dags för Tulsi Gabbard att kliva fram (hon kommer att vara 45 år då).

Möjligen bidar man sin tid, låter smällen från den förmodade kommande lågkonjunkturen absorberas av Trump/GOP, hoppas på majoriteter och ordförandeposter i Kongress/utskott för att kunna isolera Trump politiskt under en andra presidentperiod och på det sättet bädda för att Tulsi sveper 40+ delstater om sex år.
Ja, Tulsi är ju den man hoppas på. Men hennes åsikter passar nog inte in i dagens DNC. Hon är för gränser, vapen, låga skatter med mera. Lite av en kvinnlig Trump.
2018-10-20, 09:17
Medlem
Citat:

Journalister drar sig inte för att trakassera människor och publicera falska uppgifter. En snyting är ingenting och på tiden någon reagerar.
2018-10-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ibland är anfall bästa försvar. Detta är politik och väljarna verkar backa honom. Demokratin har segrat!
Du är verkligen en riktigt obehaglig typ som inte har en aning om vad demokrati är, med andra ord typexempel på en Trumpsupporter.
2018-10-20, 09:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du är verkligen en riktigt obehaglig typ som inte har en aning om vad demokrati är, med andra ord typexempel på en Trumpsupporter.
Forskning visar att människor som tror att Warren är en indian har en tendens att betrakta vänsterjournalister som heliga kor. Vi andra, ser på journalister som äckliga och påträngande typer som borde veta hut.

Jag är väl bekant med din variant av demokrati. Den innefattar åsiktsförtryck i form av hetslagar, fredade journalister, massinvandring, låga straff, vapenförbud, avstängning av oliktänkande från sociala medier och gärna krig mot Ryssland.

Du kan ha din demokrati för dig sjäv, hemma i din mammas källare.
2018-10-20, 09:52
Medlem
Citat:
Forskning visar att människor som tror att Warren är en indian har en tendens att betrakta vänsterjournalister som heliga kor. Vi andra, ser på journalister som äckliga och påträngande typer som borde veta hut.
Ja, det räcker väl med att läsa den store ledarens tweets för att veta Sanningen
Citat:
Du kan ha din demokrati för dig sjäv, hemma i din mammas källare.
Du kan väl ta och resa till Nordkorea om du hatar demokrati så mycket. Här i Sverige hör du i alla fall inte hemma.
2018-10-20, 09:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, det räcker väl med att läsa den store ledarens tweets för att veta Sanningen

Du kan väl ta och resa till Nordkorea om du hatar demokrati så mycket. Här i Sverige hör du i alla fall inte hemma.
Din moraliska indignation är uppfriskande. Jag förstår att du betraktar journalister som upphöjda sanningssägare som förtjänar omsorg och beskydd från dig, Xenonen! Jag känner mest förakt för dessa soroslakejer.

Tack för att du exkluderar mig och anser mig ovärdig att leva i mitt hemland. Det ligger väl i linje med din socialfascism. En fascism som vi ser spira bland "liberala" demokrater i USA. Vi vet ju att ni indiantroende stollar inte kan bete er civiliserat om ni inte får bestämma och förtrycka oliktänkande.

Kanske kan ni skicka oss oanständiga till Clintons Fun-Camps-For-Men.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in