2018-09-03, 10:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jo. Osäkerheten är enorm just nu. Det skall bli riktigt spännande att se vem som har rätt till valdagen. Först kommer ju VALU som jag misstänker starkt kommer att likna SIFO.

Sedan får vi helt enkelt vänta tills distrikt börjat räknas färdigt innan vi vet vad som händer. Just det stora intresset för förtidsröstande tror jag är en indikation.

Att man inte kan känna sig säker på att (SD) hamnar inom ett intervall på kanske 5 %-enheter åtminstone är ju ett enormt underbetyg till opinionsundersökningarna faktiskt.
En annan intressant aspekt av det ökande förtidsröstandet är ju att det blir allt mer verkningslöst med "skandaler" som media sparar till sista minuten.
2018-09-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En annan intressant aspekt av det ökande förtidsröstandet är ju att det blir allt mer verkningslöst med "skandaler" som media sparar till sista minuten.
Jag tror inte det blir något stort denna gång, om ens något. Krutet borde ha varit bränt vid detta laget Men vem vet.
2018-09-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
SD bara rasar hos Sifo!

Hur "egna" är dina tankar, kvinna? Bli inte hysterisk när historiskt noterade skojare gör vad skojare gör, de ljuger.
2018-09-03, 10:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag tror inte det blir något stort denna gång, om ens något. Krutet borde ha varit bränt vid detta laget Men vem vet.
Något måste dom väl ändå ha att komma med? Annars blir man nästan besviken.
2018-09-03, 11:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Föreslår ett allmänt upprop för att få svenskarna att rösta på första dagen det är möjligt med förtidsröstningen. Sedan kan vi alla sätta oss ner och titta på när alla politiker åbäkar sig i spurten fram till valdagen.
2018-09-03, 11:03
Medlem
Citat:
Du kan fortfarande ändra din röst om du har förtidsröstat.
2018-09-03, 11:04
Medlem
Citat:
Tror deras grej detta val var Expressens "avslöjande" om valbara kandidater med förflutet inom nazismen.
2018-09-03, 11:07
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Väl bekomme!

För att övergå till mer verklighetsförankrade siffror sitter jag och kollar på MP och tidigare val.
De överskattades av alla, inklusive Sentio och Yougov, med 0,9 i genomsnitt. 7,8 var medel hos instituten, valresultatet blev 6,9.

Deras snitt just nu är 5,5, så om överskattningen består kan de mycket väl åka ut. Tyvärr tänker vädret inte hjälpa till med en rejäl nedkylning, det ska visst komma nån form av bonusvärmebölja under veckan.

Nä, jag fattar inte mycket av Sifos grej. De har ändrat telefon/webb-förhållandet från 90/10 till 70/30 men ligger ändå på 16-17, medan förra valets jumbo Skop säger 20. Känns som att detta kan gå hur som helst mellan 15 och 30...
För att ett skojarinstitut säger 16,9??

Samtidigt som medlemsantalet har fördubblats sen senaste valet, antalet faceboolikes har ökat med 145% från 90 000 till 225 000 sen senaste valet, Spelbolagen tror på ca 24% och de institut som mäter SD bäst ligger på det samma.

Men du tror alltså att en ökning med endast 2,1 % sen senaste valet är möjlig? Eller menar du att sifo och de andra institutens mätningar kan hamna mellan 15-30%, i så fall är jag med dig.
2018-09-03, 11:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Du kan fortfarande ändra din röst om du har förtidsröstat.
Ja det kan man, men det skall nog till en jävligt stor "skandal" för att någon skulle orka det.

"Skandalerna" är till för att tippa över osäkra väljare som står & väger.
2018-09-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ja det kan man, men det skall nog till en jävligt stor "skandal" för att någon skulle orka det.

"Skandalerna" är till för att tippa över osäkra väljare som står & väger.
Ja (kvinnor)
2018-09-03, 11:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Skulle inte förvåna mig ett skvatt om man riktigt drar till med "Fake news", om man inte har något med substans.

Kanske ett uns av sanning.., som man sedan kokar en stooor soppa på.
2018-09-03, 11:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skulle inte förvåna mig ett skvatt om man riktigt drar till med "Fake news", om man inte har något med substans.

Kanske ett uns av sanning.., som man sedan kokar en stooor soppa på.
Ja, man vet aldrig vad desperationen kan skapa för påhitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Hanna Wigh säger: -"Jimmie Åkesson tog mig på rumpan, kanske"-

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in