Citat:
Många av likesen, är anti-AfS typer som måste lajka för att kunna kommentera. Svårt att säga hur stor andel av likesen denna grupp är (jag har inte inte direkt kollat hur många negativa till positiva kommentarer de har fått, men noterade lite snabbt att det fanns en del som kommenterat negativt om AfS), men det betyder i alla fall att det inte är 53 tusen AfS-väljare av dessa likes.
Angående om det blir 0.5% eller 2% osv, så går det att diskutera i all evighet baserat på opinionsundersökningarna. Om YouGov är mest representativ, ja då kan AfS mycket väl få 2%. Om Facebook likesen är representativ, då kan AfS mycket väl få 4%. Däremot säger den totala statistiken av opinionsundersökningarna, att övriga partier exklusive F! ligger på runt 2%, och det är ganska orealistisk fanboylogik att tro att AfS kommer få 90% av dessa 2%. Bara Piratpartiet kommer få 0.5 till 1%, sen kommer Enhet och alla partier mindre än Enhet få runt 0.5% de också. Så 0.5% till 1% för AfS är fullt rimligt.
Kommer AfS in i riksdagen redan i år så är det hur som helst mycket imponerande, och man får gratulera Kasslern och company för att ha lyckats med deras mål. Oavsett hur det går med procenten bör nog AfS I alla fall klara av att bli det största icke-SD nationalistpartiet i modern tid (alltså fler röster än ND:s bästa valrörelse, vilket låg på runt 10,000 röster om jag inte missminner).
Edit:
Stryk delen om måste lajka för att kunna kommentera. Såg precis att man faktiskt kan kommentera utan att lajka. Vissa Fagbookgrupper har det inställt att man måste gilla för att kommentera, men så var det inte här, dock var det lite otydligt från mobilen i alla fall, men dubbelkollade precis och det verkar gå. Får också skylla lite på att jag är nyvaken
Angående om det blir 0.5% eller 2% osv, så går det att diskutera i all evighet baserat på opinionsundersökningarna. Om YouGov är mest representativ, ja då kan AfS mycket väl få 2%. Om Facebook likesen är representativ, då kan AfS mycket väl få 4%. Däremot säger den totala statistiken av opinionsundersökningarna, att övriga partier exklusive F! ligger på runt 2%, och det är ganska orealistisk fanboylogik att tro att AfS kommer få 90% av dessa 2%. Bara Piratpartiet kommer få 0.5 till 1%, sen kommer Enhet och alla partier mindre än Enhet få runt 0.5% de också. Så 0.5% till 1% för AfS är fullt rimligt.
Kommer AfS in i riksdagen redan i år så är det hur som helst mycket imponerande, och man får gratulera Kasslern och company för att ha lyckats med deras mål. Oavsett hur det går med procenten bör nog AfS I alla fall klara av att bli det största icke-SD nationalistpartiet i modern tid (alltså fler röster än ND:s bästa valrörelse, vilket låg på runt 10,000 röster om jag inte missminner).
Edit:
Stryk delen om måste lajka för att kunna kommentera. Såg precis att man faktiskt kan kommentera utan att lajka. Vissa Fagbookgrupper har det inställt att man måste gilla för att kommentera, men så var det inte här, dock var det lite otydligt från mobilen i alla fall, men dubbelkollade precis och det verkar gå. Får också skylla lite på att jag är nyvaken

Tror inte man kan dra några större slutsatser av något institut, likes eller sociala medier i övrigt. Man får se helheten och ha allt i åtanke.
AfS är precis som SD och Trump, partiet är alltså väldigt svårt att mäta.
Personligen tycker jag luften känns lika het och ser samma tendenser som när Trump valdes till president. Ett bra exempel är likheten mellan hur det känns här på flashback och hur det kändes på Reddit under deras valkampanj där borta.
Det finns även likheter med SD 2010.
Den stora skillnaden mot nu och 2010 är väl att istället för att MSM pumpar ut hat-artiklar mot partiet är att man gör allt man kan för att ignorera. Men det tror jag balanseras lite mot att alternativ media är väldigt mycket starkare nu än då.
Hur som helst tror jag att man garanterat hamnar på minst 2,5% och ett riksdags inträde är långt från omöjligt. Vågar inte sia om hur högt tak man har men det kan lika gärna vara mycket högre än vad vi alla tror.
Aja, tycker iallafall att det ser mycket positivt ut om man lägger ihop twitter, facebook, google trends, flashback och hur det känns ute i samhället. Folk är sjukt jävla trötta. Att man ens syns i OU är väl även det en bra indikator då vi vet att väljarna som kan tänkas rösta AfS är extremt svåra att fånga upp.
Inte långt kvar tills vi får facit!