Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 04:53
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Många av likesen, är anti-AfS typer som måste lajka för att kunna kommentera. Svårt att säga hur stor andel av likesen denna grupp är (jag har inte inte direkt kollat hur många negativa till positiva kommentarer de har fått, men noterade lite snabbt att det fanns en del som kommenterat negativt om AfS), men det betyder i alla fall att det inte är 53 tusen AfS-väljare av dessa likes.

Angående om det blir 0.5% eller 2% osv, så går det att diskutera i all evighet baserat på opinionsundersökningarna. Om YouGov är mest representativ, ja då kan AfS mycket väl få 2%. Om Facebook likesen är representativ, då kan AfS mycket väl få 4%. Däremot säger den totala statistiken av opinionsundersökningarna, att övriga partier exklusive F! ligger på runt 2%, och det är ganska orealistisk fanboylogik att tro att AfS kommer få 90% av dessa 2%. Bara Piratpartiet kommer få 0.5 till 1%, sen kommer Enhet och alla partier mindre än Enhet få runt 0.5% de också. Så 0.5% till 1% för AfS är fullt rimligt.

Kommer AfS in i riksdagen redan i år så är det hur som helst mycket imponerande, och man får gratulera Kasslern och company för att ha lyckats med deras mål. Oavsett hur det går med procenten bör nog AfS I alla fall klara av att bli det största icke-SD nationalistpartiet i modern tid (alltså fler röster än ND:s bästa valrörelse, vilket låg på runt 10,000 röster om jag inte missminner).

Edit:

Stryk delen om måste lajka för att kunna kommentera. Såg precis att man faktiskt kan kommentera utan att lajka. Vissa Fagbookgrupper har det inställt att man måste gilla för att kommentera, men så var det inte här, dock var det lite otydligt från mobilen i alla fall, men dubbelkollade precis och det verkar gå. Får också skylla lite på att jag är nyvaken

Tror inte man kan dra några större slutsatser av något institut, likes eller sociala medier i övrigt. Man får se helheten och ha allt i åtanke.

AfS är precis som SD och Trump, partiet är alltså väldigt svårt att mäta.

Personligen tycker jag luften känns lika het och ser samma tendenser som när Trump valdes till president. Ett bra exempel är likheten mellan hur det känns här på flashback och hur det kändes på Reddit under deras valkampanj där borta.

Det finns även likheter med SD 2010.

Den stora skillnaden mot nu och 2010 är väl att istället för att MSM pumpar ut hat-artiklar mot partiet är att man gör allt man kan för att ignorera. Men det tror jag balanseras lite mot att alternativ media är väldigt mycket starkare nu än då.

Hur som helst tror jag att man garanterat hamnar på minst 2,5% och ett riksdags inträde är långt från omöjligt. Vågar inte sia om hur högt tak man har men det kan lika gärna vara mycket högre än vad vi alla tror.

Aja, tycker iallafall att det ser mycket positivt ut om man lägger ihop twitter, facebook, google trends, flashback och hur det känns ute i samhället. Folk är sjukt jävla trötta. Att man ens syns i OU är väl även det en bra indikator då vi vet att väljarna som kan tänkas rösta AfS är extremt svåra att fånga upp.

Inte långt kvar tills vi får facit!
Citera
2018-09-03, 05:21
Medlem
S0LD13R777s avatar
Missade ifall någon lade in den här kolumnen från Fria Tider som behandlar AfS och valet:
Valet är inte "sista chansen" för Sverige – men det knakar i fogarna
http://www.friatider.se/valet-r-inte-sista-chansen-f-r-sverige-men-det-knakar-i-fogarna

Citat:
Ursprungligen postat av Oskorei
Sammantaget blir min slutsats alltså att Alternativ för Sverige är det långsiktigt mest lovande partiet. Det finns både företrädare och inslag i andra partier, från Medborgerlig Samling och Sverigedemokraterna till Miljöpartiet och Moderaternas yngre garde, jag uppskattar men AFS blir ändå rekommendationen. De lyfter morgondagens centrala frågor redan nu, och de gör det på ett effektivt sätt.
Citera
2018-09-03, 05:56
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Det visar på att återvandring är ett måste, dessa avskrap till människor tror att Sverige inte klarar sig utan dessa. Vi klarade oss alldeles utmärkt utan dessa avskrap innan de var här, vi kommer klara oss alldeles utmärkt utan samtliga dessa.

Sen för att kontra det där klippet så kan man titta på detta:
Motdemonstranter, Alternativ för Sverige i Malmö och Lund (2/9-2018)
https://www.youtube.com/watch?v=2Bctuz8XS48

vi skulle alltså inte klara oss utan dessa psykfall?
Det vore en välsignelse att bli av med dessa. Vänsterblivna och blattar.
Totalt onödiga i Sverige. Åk och bygg ert superrike i Afghanistan hela högen...
motbevisa oss att ni skulle bygga ett fantastiskt samhälle tillsammans, så bygger vi ett Sverige av lite mer Old School snitt, hård arbete och uppfinningar. Så kan vi se vilka som lyckas bäst.

Yes you can som Obama säger... åk nu. Återvandra frivilligt och ta med er era vänsterblivna partners.

Ja jösses. Psykfall är rätt benämning. Betänk de psykosociala faktorer som strömmat genom dessa individers huvuden så att de till slut står där och gapar, kör fuckfinger i luften i stort sett oavbrutet i över en timme. Helt uppfyllda av en rättfärdig känsla, att de gör rätt sak och har hela samhället bakom sig. Det är vad de tror. De är helt desillusionerade, hjärntvättade. Tror dock det gått för långt för dessa, de kan inte avprogrammeras. När sanningen går upp för dem kommer de bara bli trasigt gods, slutar som mycket bittra människor.
Citera
2018-09-03, 06:15
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Bara Piratpartiet kommer få 0.5 till 1%, sen kommer Enhet och alla partier mindre än Enhet få runt 0.5% de också. Så 0.5% till 1% för AfS är fullt rimligt.

Varför tror folk att Piratpartiet gör ett kanonval det här året och behåller eller till och med nära dubblerar sitt senaste resultat? Snarare talar väl allt för att man backar ytterliggare? Tror MED blir större än piratpartiet.
Citera
2018-09-03, 06:33
Medlem
TonyBergmans avatar
Hur kan folk dra sambandet x antal likes på facebook= x antal röster??? Jag har alla riksdagspartier på min like lista.
Jag har försökt prata om afs med folk de senaste månaderna och ingen har vetat vilka dom är innan jag fått upplysa dom.
Dom börja försent blir nog ingen 4% tyvärr, hade vart kul om dom kom in.
Kanske 2022 om dom ej lägger ner.
Citera
2018-09-03, 06:43
Medlem
Då har man lagt lite pengar på att AfS kommer in, 3.25 ggr pengarna kändes ändå okej.
Citera
2018-09-03, 07:11
Medlem
Citat:
Ska bli intressant att se hur representativa Facebooklikesen är, och vilken opinionsundersökning som var bäst/närmast i det här valet.

Parallellen till SD kan jag köpa, men inte Trump. Trump fyllde varje dag en massa fotbollsarenor, krossade hans motståndare i primärvalen osv, plus att Trump är lite larger than life osv. AfS är ett gäng ungdomar.

Detta val har Piratpartiet inte någon flata som har kapat partiet för att bedriva hennes särintressen mer än Piratpartiets hjärtefrågor (alltså piratkopiering, säkerhet och mindre övervakning på internetz osv), plus att i de två val som Piratpartiet ställde upp i före Anna Troberg, alltså före HBTQ-tramset, så ökade PP stadigt, och sedan backade PP med henne vid rodret (inklusive EU-valet 2014). Så bara på den punkten känns det som att det kommer gå bättre för PP i år. Utöver det så har vi nu under fyra år fått det inbankat i huvudet på oss hela grejen med Snowden, NSA/PRISM, Assange osv. Sedan sist men inte minst, faktiskt långt viktigare än precis allt annat (inklusive invandringsfrågan, och ja, jag är helt seriös): Piratpartiet är det enda svenska partiet som vill legalisera cannabis. Tyvärr förstår inte mainstreamtänkare vikten av cannabislegalisering; det är av monumental vikt och akut att cannabis legaliseras ASAP och att industrihampa börjar rocka loss, så i en logiskt tänkande värld hade Piratpartiet fått 100% av rösterna bara på den frågan. Hur som helst har faktiskt PP fått kring 1% i vissa opinionsundersökningar, och med tanke på att de har legat kring 0.38 till 0.63% i tidigare val så känns det ju inte helt osannolikt att de kommer få 1% i år, eller nära 1%. Jag hade i vanliga fall röstat PP i år också, men cannabislegalisering är som tur är på väg att bli en global verklighet snart hur som helst tack vare Kanada och USA, så för min del blir det istället en röst på SD i år.

Det är i alla fall en stor förlust för både SD och AfS att de inte tar upp cannabislegalisering. Detta innebär att SD/AfS antingen inte är upplysta i cannabisfrågan, eller helt enkelt intellektuellt oärliga. Eller så är det andra, "konservativa" intressen som styr deras nej till cannabis.

Blir Piratpartiet större än AfS, ja då får nationalister tänka om i cannabisfrågan och börja stödja den mest nationalistiska och ariska växten på planeten liksom?

Du kan hålla din drogliberala föreläsning i tråd avsedd för det eller i en PP tråd, det finns också. Finns mycket viktigare brinnande frågor för Sd och AfS att ta tag i.
Citera
2018-09-03, 07:20
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ska bli intressant att se hur representativa Facebooklikesen är, och vilken opinionsundersökning som var bäst/närmast i det här valet.

Parallellen till SD kan jag köpa, men inte Trump. Trump fyllde varje dag en massa fotbollsarenor, krossade hans motståndare i primärvalen osv, plus att Trump är lite larger than life osv. AfS är ett gäng ungdomar.

Detta val har Piratpartiet inte någon flata som har kapat partiet för att bedriva hennes särintressen mer än Piratpartiets hjärtefrågor (alltså piratkopiering, säkerhet och mindre övervakning på internetz osv), plus att i de två val som Piratpartiet ställde upp i före Anna Troberg, alltså före HBTQ-tramset, så ökade PP stadigt, och sedan backade PP med henne vid rodret (inklusive EU-valet 2014). Så bara på den punkten känns det som att det kommer gå bättre för PP i år. Utöver det så har vi nu under fyra år fått det inbankat i huvudet på oss hela grejen med Snowden, NSA/PRISM, Assange osv. Sedan sist men inte minst, faktiskt långt viktigare än precis allt annat (inklusive invandringsfrågan, och ja, jag är helt seriös): Piratpartiet är det enda svenska partiet som vill legalisera cannabis. Tyvärr förstår inte mainstreamtänkare vikten av cannabislegalisering; det är av monumental vikt och akut att cannabis legaliseras ASAP och att industrihampa börjar rocka loss, så i en logiskt tänkande värld hade Piratpartiet fått 100% av rösterna bara på den frågan. Hur som helst har faktiskt PP fått kring 1% i vissa opinionsundersökningar, och med tanke på att de har legat kring 0.38 till 0.63% i tidigare val så känns det ju inte helt osannolikt att de kommer få 1% i år, eller nära 1%. Jag hade i vanliga fall röstat PP i år också, men cannabislegalisering är som tur är på väg att bli en global verklighet snart hur som helst tack vare Kanada och USA, så för min del blir det istället en röst på SD i år.

Det är i alla fall en stor förlust för både SD och AfS att de inte tar upp cannabislegalisering. Detta innebär att SD/AfS antingen inte är upplysta i cannabisfrågan, eller helt enkelt intellektuellt oärliga. Eller så är det andra, "konservativa" intressen som styr deras nej till cannabis.

Blir Piratpartiet större än AfS, ja då får nationalister tänka om i cannabisfrågan och börja stödja den mest nationalistiska och ariska växten på planeten liksom?

Att PP gör ett kanonval trots att de backade från 0.65 till 0.44 i valet 2014 tycker du är helt rimligt men att AfS skulle få över 2% är att vara verklighetsfrånvänd? Vem bryr sig om piratkopiering idag förutom snorungar?

Dina geniala analyser kan ju bero på att du har huvudet i molnen mest hela dagarna.
Citera
2018-09-03, 08:11
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
I mitt fall handlar det om 400 vänner. Mest folk under 30 som är storstadsbor, läst universitet och har karriärer att tänka på, så liknande situation. Jag tror på ett av följande scenarier:

1. Alla likes är legit. Trots stigmatisering i stora delar av landet, finns det ju förstås 50K potentiella väljare som skulle kunna ställa sig bakom en AfS-like i Sverige 2018. Dock, just med tanke på stigmatiseringen inom övriga grupper, tror jag långt under 20% av AfS-röstare kommer lajka AfS' FB-sida. Detta scenario skulle alltså innebära ett valresultat en behaglig bit över riksdagsspärren.

2. Alla likes är legit, MEN: Populära AfS-klipp som det om bilbränder (vilket visades hundratusentals ggr) genererar tusentals likes av folk som inte känner till AfS och bara tror att det är ännu en FB-sida med lite "underhållande" klipp. Lägg på ett gäng SD-väljare som kanske gillar innehåll från AfS men ännu inte kommer rösta på dem. Detta skulle spräcka bubblan på valnatten och generera ordentlig besvikelse.

3. Likes är fejk. Antingen ett korkat beslut från nån medieperson inom AfS eller rentav en vänsteroperation för att sedan vid passande tillfälle göra ett komprometterande avslöjande om hur AfS bot-fuskar.

Blir spännande att se utkomsten om en vecka.

Klockren sammanfattning.
Men, du glömmer att väga in att nåt riktigt facit kommer inte att kunna fås, då du glömmer alternativ 4:

Undrar om det världsförbättrande, landsförrädande och mentalsjuka vänster/globalist/liberal/SJW-drägget som hanterar rösträkningen den 9 sept kommer att justera ner AFS (och SDs) siffror med 10 eller 90 procent?
Citera
2018-09-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Jag menade att man inte vet vad man får rent valresultatmässigt.
Jag hoppas självklart att AfS kommer in, vore det ultimata samtidigt som SD blir störst.
Och jag kan inte förneka att jag är smygkär i AfS, och AfS ligger nog närmare "riktiga" nationalister i V4-länderna.
Däremot tror jag inte att de ska snöa in för mycket på blond och blåögd-snacket, då lär de få svårt att "umgås" med en hel del tjecker och ungrare till exempel.

Sinnesbilden för Sverige förr i världen var Bullerbyn. Röda hus med vita knutar och blonda blåögda barn som lekte vid dessa. Nu är det bilbränder med arabiska ungdomar som kastar brandbomber mot polisen och slöjbeklädda kvinnor på väg mot moskéen som får definiera Sverige. Vilket bild ska definiera Sverige utomlands?

Min egen mor är mörkhårig och brunögd. Jag har gröna ögon. Oavsett det så är det viktigt att stå upp för Bullerbyn, som förut definierar svenskarna utomlands - Bullerbyn som Jimmie Åkesson menade var oviktig. De som inte förstår vad jag menade med det jag sa kommer antagligen aldrig rösta på oss ändå. Vi ska spränga åsiktskorridoren, inte ängslas över den. Ingen av mina juggepolare från barndomen blev ledsna i ögat över talet, de kommer rösta AfS. Snarare blev de glada, för de slåss själva för att Bullerbyn ska definiera Sverige igen.
Citera
2018-09-03, 09:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Återvandringsturnén fortsätter och idag är det: Landskrona, Helsingborg och Kristianstad som står på schemat. Spontant känns det som att mest störningar kommer ske i Helsingborg, de andra två städerna är mindre och ganska starka SD-fästen...
Citera
2018-09-03, 09:23
Medlem
Kommer man in i riksdagen på säg 4.2 % så är media tvingade att skriva om partiet och ge publicitet, vid ett eventuellt omval kommer man sno många röster från både m och s, det är jag övertygad om. För många är nu partiet rätt okänt och är folk som inte äns vet att de finns. Ser gärna att afs plockar röster från moderaterna, Ulf Kristersson som statsminister eller Annie kan inte gå annat än utför
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in