2018-09-02, 22:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.

Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut.
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, därefter knäpptyst från MV.

I så fall är MV i sig trovärdig men icke uppgiften som levererats.

Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat.
Också din spekulation är trovärdig.
Citera
2018-09-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förhäv dig inte hobby dektektiv. GW har mycket bra insyn också i vad som skaffas i polishuset Örebro.

Jaha, under strikt förundersökningssekretess levererar han helt felaktiga slutsatser/omdömen dock. Ta Lisa Holm utredningen t.ex. då han en hel sommar gödslade sina kröniker med att sprida skit om Åklagaren och förutspå utredningens misslyckande med en mördare på fri fot.

När FUP väl blev officiell fick GW krypa till korset. FUPet var Exemplarisk, Fördöme, Skolexempel på gott polisarbete mm. överorden var omfattande.

Det var den och gick enhälligt genom TR+HR med dömda livstidsdomar+evig utvisning samt togs aldrig upp av HD. Den dömde sitter på verklig livstid i Litauen.

Du tror fortfarande man på polishuset i Örebro riskerar sitt jobb för att GW skall bli mer förmögen?

Dream on.
Citera
2018-09-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har det framkommit någon faktisk information här i tråden vilket eller vilka av barnen som var hemma hos LW under mordkvällen alt sov hos henne på natten?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den äldste NW är skriven hos UW vilken även ger han alibi. Den yngste (födelsebarnet) bör varit hemma hos LW, troligen även mittenbarnet? Ett barn larmade UW på morgonen.

Eftersom ingen reagerade på min redogörelse över MV:s informationsdroppning och dess härledning här på tråden och ni (vissa) verkar tro att hens inlägg är lag så refererar jag till hen i frågan:

2018-05-20, 21:40
Lenas två barn låg i lägenheten och sov.

2018-07-11, 01:39
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW

Fråga (fetade): Är detta konstaterat, antagande (baserat på vad) eller en trådsanning?
Citera
2018-09-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eftersom ingen reagerade på min redogörelse över MV:s informationsdroppning och dess härledning här på tråden och ni (vissa) verkar tro att hens inlägg är lag så refererar jag till hen i frågan:

UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW

Fråga (fetade): Är detta konstaterat, antagande (baserat på vad) eller en trådsanning?
Då de hade tre barn lär inte NÅGRA ha sovit hos LW och NÅGRA hos UW..
Citera
2018-09-02, 23:13
Medlem
Citat:

Mitt svar var min uppfattning, utan hänvisning till andra.
Citera
2018-09-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Länka gärna till inlägget där MV skriver att polisen antar att det är SD som väntade utanför
Kunde inte se att du fått svar, så här är dom inlägg MV skrivit i frågan:

2018-08-11, 09:21
Ska revidera mitt inlägg tidigt i utredningen om att man ökade ut avspärrningen utanför LW bostad och anledningen skulle vara att man hittat blod.
Man vet idag att mördaren befann sig utanför LW bostad och väntade på att hon skulle komma ut. Avspärrningen gjordes för att leta efter spår som fimpar, snus spott eller liknande spår. Vet inte vad den undersökningen fått fram för spår om det överhuvudtaget fanns några spår som kan leda till en gärningsman

2018-08-12, 00:50
Gärningsmannen hade påkallat LW uppmärksamhet om att träffas och kom till platsen utanför LW bostad och väntade på att hon skulle komma ut. Gemensamt gick dom sedan nerför gatan till bullerplanket. Där finns det vittnesuppgifter om att man samtalade och på andra sidan planket tog GM LW av daga. Det bekräftas tidsmässigt med skrikvittnena på andra sidan motorvägen. Sen gör sig GM nerför grässlänten i riktning öster ut mot gång och cykelbron.

2018-08-12, 00:56
Man misstänker att det var SD som stod utanför bostaden. Det finns mer som talar för att det var han än emot så långt som utredningen kommit hittills. Det var på framsidan som MGM väntade på LW
Man har avsökt området mellan mordplatsen och den sträckan jag beskriver i tråden ända fram till MGM bostad och tidsmässigt håller den bevismässigt. Om man hittat något mordvapen eller annan teknisk bevisning längs sträckan har jag i dagsläget inga uppgifter om.
Citera
2018-09-02, 23:26
Medlem
Citat:
Va?
Inlägget du svarade var:
Har det framkommit någon faktisk information här i tråden vilket eller vilka av barnen som var hemma hos LW under mordkvällen alt sov hos henne på natten?

Vad hänvisar du till andra om att UW har alibi genom sonen?
Finner din text "Den äldste NW är skriven hos UW vilken även ger han alibi", som ett konstaterande att det är den faktiska omständigheten.
Sen förstår jag inte riktigt med att det är ditt svar var din uppfattning, utan hänvisning till andra? Lite motsatsförhållande i den meningen.
Citera
2018-09-02, 23:32
Medlem
Citat:
Va?
Inlägget du svarade var:

Vad hänvisar du till andra om att UW har alibi genom sonen?
Finner din text "Den äldste NW är skriven hos UW vilken även ger han alibi", som ett konstaterande att det är den faktiska omständigheten.
Sen förstår jag inte riktigt med att det är ditt svar var din uppfattning, utan hänvisning till andra? Lite motsatsförhållande i den meningen.

En syftningsfel, menade att UW har eget alibi men styrker även sin sons. Min uppfattning.

Du är fri att ha din. Ingen av dem har varit misstänkta i vart fall, vad jag vet.
Citera
2018-09-03, 00:06
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Den 11 juli i år????
Det datumet är i sammanhanget irrelevant då Lena ej längre var i livet!
Citera
2018-09-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Den 11 juli i år????
Det datumet är i sammanhanget irrelevant då Lena ej längre var i livet!

Öh...
Vad menar du exakt?
Citera
2018-09-03, 00:16
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Öh...
Vad menar du exakt?

Jag tänkte på den här redogörelsen för den 11 juli i år:
"2018-07-11, 01:39
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW"

Du kanske inte avsåg, att det skedde det datumet utan nedtecknades då?
Ofta är det lätt, att misstolka en hel del i dessa forum!
Det står en sak, men en helt annan sak avses.
Citera
2018-09-03, 00:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag tänkte på den här redogörelsen för den 11 juli i år:
"2018-07-11, 01:39
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW"

Du kanske inte avsåg, att det skedde det datumet utan nedtecknades då?
Ofta är det lätt, att misstolka en hel del i dessa forum!
Det står en sak, men en helt annan sak avses.

Fast datumangivelsen refererar till när inlägget om detta postades, inte händelsen som postas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in