Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Det är psykologiskt. Dessa aktörer är vana med uppgång och att kunna manipulera desperata människor som vill vara med i berg-och dalbanans stigning. Nu i branten så känner dom sig nervösa inför vad som komma skall.
Håll ut bara. Du sitter på stålarna och dom sitter på ett osålt objekt. När inkomsten sinar så blir det desperata tider. Då är det köparnas tur att manipulera. Utbud och efterfrågan, det är inte svårare än så. Då gäller för säljarna och mäklartuggarna att acceptera läget.
Adapt or die.
Japp alla jag känner säger så. Vet inte riktigt hur Svenne-i-Banan tänker.. På sätt och viss kan jag hålla med honom, har ju inte varit ett ordentligt ras sedan 1991, men tror det aldrig någonsin har varit en sådan sjukt överproduktion på lägenheter heller. Marknaden är så sjukt mättad att det inte är sant.
Nu har jag till och med sett lägenheter gå tillbaka till byggbolagen.
Alla jag känner som var i desperat behov av en lägenhet köpte ny prod. för 1-3 år sedan, nu är det andra tider. Lånefesten är slut och folk får inte låna längre. Polaren ville låna 30% där han skulle casha in 70%, inte ens det fick han.