Citat:
Ursprungligen postat av
Artacus
Tänker AFA ta bilder på AfS-supportrar för att lägga ut och försöka spåra dem som de gör med NMR? Jag var på torgmötet i Göteborg och när jag gick hem var det nån jävel som stod och tog bilder på mig när jag väntade vid ett övergångsställe.
Om ja, var tänker de lägga upp denna informationen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Om man går på offentliga tillställningar så får man räkna med att hamna på bilder som eventuellt kan användas av fienden. Jag har sett mig själv på film från tre olika torgmöten. Nu har vi dock börjat nå en kritisk massa så att det inte spelar så stor roll längre. Visst, en del kommer kanske hamna i trubbel med arbetsgivare eller sitt sociala nätverk, men nu måste vi köra på ändå. Det får gå som det går. Vi kan inte vänta längre!
Vem bryr sig om töntiga AFA står och fotar folk som är och lyssna på vad AFS har och säga? Jag ser massa komplikationer med att denna metod skulle göra nytta.
1) Hur ska de finna din identitet? Det är en extremt liten del av svenskarna som läser Antifas hemsida. Möjligen något större del nu inför valet. Men AFA är en organisation som faller bort totalt utanför vänsterkretsar.
2) Hur ska de hitta vem din arbetsgivare är och vart du jobbar? Skatteregistret? Give me a break. Oftast står det inte vart eller för vem man ens arbeter hos i offentliga register. Det kan till och med stå ett utländskt företag om din arbetsgivare är uppköpt av utländska intressen.
3) Hur ska de bevisa vem du sympatiserar med? Du kan ha varit på väg hem från ICA men fastnat på torget och lyssnat?
AFA är töntar. Om någon fotar en efter ett torgmöte så konfrontera betahannen. AFA inriktar sig främst på NMR och att pressa enskilda NMR medlemmar till att lämna organisationen. Pressa deras arbetsgivare osv. Det fungerar säkerligen mot NMR men knappast mot ett politiskt parti som AFS.
De lägger oftast ut informationen på sin hemsida. Jag tänker inte skriva den här, men om du googlar antifa så är det första sökresultatet. Ingenting om AFS har kommit upp på ett bra tag, så för att undvika att ge de visningar på sin sida - öppna inte den. Sök inte ens efter pajaserna på google.