Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det närmast totala ointresset kring henne kan därmed rimligen ev förklaras av att hon har intyg från arb.givaren att hon bevisligen var i tjänst vid aktuell tidpunkt. Styrkt alibi i vart fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Vet någon om hon brukar jobba natt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Finns det någon sjuksyrra som inte gör det? Dessutom arbetade hon väl på intensiven? Nattskift har nämnts i tråden, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Fast de skulle ju åka till USA på tisdagen
så det är väl mycket tveksamt att hon jobbade
den natten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ifall hon inte har alibi blir det för mig oförståeligt varför polisen inte visat större intresse för henne?
Det är därför jag tror att hon troligtvis har ett alibi, men du har en poäng att det låter orimligt att jobba natt när man ska resa dagen efter.
Lite olika inlägg om HD:s eventuella alibi som skulle kunna vara eventuellt nattarbete.
Det här med att hon skulle åka till USA på tisdagen är väl egentligen ingen anledning till att hon inte kan jobba natt när LW mördas.
Om jag tänker rätt så är ju resan veckan därpå...
Däremot vore det intressant att veta:
Har HD ett alibi?
Eller är det ett ”UW-alibi”? Det bygger på teorin att eftersom han inte är misstänkt så har han alibi (fast vi inte VET det utan helt enkelt får dra den slutsatsen - vilket en del av oss inte så gärna vill. Jag till exempel.)