2018-09-02, 17:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack LimeTime Jag förundras över hur raska och hjälpsamma många är i forumet. Det låter mer sannolikt att poliserna ”visiterat” stugan före 19 juni, då artikeln publicerades, tycker jag. Undrar varför sommarstugan (vad det verkar) sågs som intressant? Vems stuga är det egentligen som inspekterats?

Vems sommarstuga som inspekterats skulle onekligen vara intressant att få fram.
Citera
2018-09-02, 17:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ordet finkammat kom från annan postare så ursäkta mitt ordval i frågan till dig.
Att du tolkar mina frågor som psykologiskt tugg får stå för dig. Mitt intresse var att utröna om du hade mer information angående beslagen från sommarstugan som inte framkommit i media.

Istället för att utgå ifrån att jag missförstår dig eller spelar ett spel så vore det mer respektfullt att svara på mina frågor som ställdes med aktuellt fall i åtanke.

Ditt dravel och din hånfulla hållning till andra postare stör de sakliga diskussionerna i tråden.

Jaha okej, då har jag missförstått dig. Nej alltså jag menade mig själv och att jag ska börja med mitt tugg innan jag skrev sista stycket bara för att jag kände att du medvetet försökte underminera mig som ett par andra i tråden. Har nog taggarna utåt idag. Ber om ursäkt.

Nej jag vet inte mer än vad som står i artikeln, och jag har antagit att sommarstugan var JG:s fram till att Sh.Holmes skrev häromdagen att det inte var hans. Då började jag tänka om och funderar nu på om det kan vara SD svärföräldrarna stuga? Det skulle ju isf passa bra med uttrycket "två anhöriga" i artikeln.
Citera
2018-09-02, 17:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det närmast totala ointresset kring henne kan därmed rimligen ev förklaras av att hon har intyg från arb.givaren att hon bevisligen var i tjänst vid aktuell tidpunkt. Styrkt alibi i vart fall.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet någon om hon brukar jobba natt?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns det någon sjuksyrra som inte gör det? Dessutom arbetade hon väl på intensiven? Nattskift har nämnts i tråden, ja.

Citat:
Fast de skulle ju åka till USA på tisdagen
så det är väl mycket tveksamt att hon jobbade
den natten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ifall hon inte har alibi blir det för mig oförståeligt varför polisen inte visat större intresse för henne?

Det är därför jag tror att hon troligtvis har ett alibi, men du har en poäng att det låter orimligt att jobba natt när man ska resa dagen efter.

Lite olika inlägg om HD:s eventuella alibi som skulle kunna vara eventuellt nattarbete.

Det här med att hon skulle åka till USA på tisdagen är väl egentligen ingen anledning till att hon inte kan jobba natt när LW mördas.

Om jag tänker rätt så är ju resan veckan därpå...

Däremot vore det intressant att veta:
Har HD ett alibi?

Eller är det ett ”UW-alibi”? Det bygger på teorin att eftersom han inte är misstänkt så har han alibi (fast vi inte VET det utan helt enkelt får dra den slutsatsen - vilket en del av oss inte så gärna vill. Jag till exempel.)
Citera
2018-09-02, 17:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lite olika inlägg om HD:s eventuella alibi som skulle kunna vara eventuellt nattarbete.

Det här med att hon skulle åka till USA på tisdagen är väl egentligen ingen anledning till att hon inte kan jobba natt när LW mördas.

Om jag tänker rätt så är ju resan veckan därpå...

Däremot vore det intressant att veta:
Har HD ett alibi?

Eller är det ett ”UW-alibi”? Det bygger på teorin att eftersom han inte är misstänkt så har han alibi (fast vi inte VET det utan helt enkelt får dra den slutsatsen - vilket en del av oss inte så gärna vill. Jag till exempel.)

De åkte till USA dagen efter att LW mördades.
Citera
2018-09-02, 17:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
De åkte till USA dagen efter att LW mördades.

Öh?

Hon mördas 14/5 och hittas 19/5
SD på förhör efter att hon hittats.

Därefter åker HD och SD.

Eller har jag helt tappat det?
Citera
2018-09-02, 17:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Öh?

Därefter åker HD och SD.

Han togs in för förhör den 15/5
Citera
2018-09-02, 17:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Öh?

Därefter åker HD och SD.

SD var på förhör redan dagen efter LW:s försvinnande, tror jag. Sedan åkte de till USA den 15/5 eller 16/5?
Citera
2018-09-02, 17:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han togs in för förhör den 15/5

Ok, innan hon hittades alltså. Ja, då är jag åter på banan... 🤓🤓🤓
Citera
2018-09-02, 17:57
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ordet finkammat kom från annan postare så ursäkta mitt ordval i frågan till dig.
Att du tolkar mina frågor som psykologiskt tugg får stå för dig. Mitt intresse var att utröna om du hade mer information angående beslagen från sommarstugan som inte framkommit i media.

Istället för att utgå ifrån att jag missförstår dig eller spelar ett spel så vore det mer respektfullt att svara på mina frågor som ställdes med aktuellt fall i åtanke.

Ditt dravel och din hånfulla hållning till andra postare stör de sakliga diskussionerna i tråden.

Det fetade: Japp, erkänner på momangen, det var jag som skrev ”finkammat” angående polisinsatsen i sommarstugan. Tog för givet (det ska man inte unna sig) att utredarna i det närmaste kröp omkring och sniffade i varje vrå
Citera
2018-09-02, 18:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Bra att flera här snabbt kunde rätta mej, så att jag inte skapar oreda i tråden! Tack!
(Blandade ihop förhör och häktning...)

Resten av mitt inlägg är ändå (tycker jag) relevant.

HAR HD alibi?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-09-02 kl. 18:06.
Citera
2018-09-02, 18:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det fetade: Japp, erkänner på momangen, det var jag som skrev ”finkammat” angående polisinsatsen i sommarstugan. Tog för givet (det ska man inte unna sig) att utredarna i det närmaste kröp omkring och sniffade i varje vrå

Jag undrar om man ens får finkamma utan en "search warrant"? Och den får man väl bara när det finns misstanke om att ägaren till egendomen begått brottet?
Citera
2018-09-02, 18:17
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag undrar om man ens får finkamma utan en "search warrant"? Och den får man väl bara när det finns misstanke om att ägaren till egendomen begått brottet?

Så är det säkert, tack. Jag får läsa på, det märker jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in