Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ja, men i det här fallet gäller det även den ogifta tycker jag eftersom hon var pastor och vigde det gifta paret samt att hon är mamma och ska föregå med gott exempel och lära sina barn korrekta moraliska värderingar.
Förstår inte den här mentaliteten som finns i den här tråden att det är okej för en människa att dejta en gift person, så länge hen är ogift själv? Båda parter gör ju fel. I synnerhet när man är otrogen mot sin tro, tjänst och barn som i detta fall.
Det borde vara lätt som singel att välja vilket annan singel som helst och lämna gifta därhän. Hade ingen dejtat gifta så hade de inte kunnat vara otrogna heller. Det är moraliskt fel att vara medskyldig till att människor kan vara otrogna.
Precis som det finns medgärningspersoner till olika brott, så ser jag de som träffar gifta som skyldiga också.
Blir så förvånad, och nästan upprörd, när jag läser att LW som pastor och mamma får hårdast kritik - HON borde föregå med gott exempel skrivs det ofta...
Jag tänker att SD som gift/man och pappa har samma ansvar...
Att som ogift dejta en gift, att det skulle vara lika illa som för den som är gift.. Att båda parter gör fel. Nej, där gör ju faktiskt den som lovat sin trohet och är gift störst fel... Den ogifta har ju inget lovat... Utan kanske tror på att det finns en tid framåt, med den som är gift...
Det är ju helt otroligt att läsa att du skriver att
- Om ingen dejtat gifta så hade dom gifta inte kunnat vara otrogna...
Jag tänker - Om den som är gift håller sig till sin partner, så kan heller ingen otrohet uppstå!!!
Eller att du skriver att som singel borde det vara enkelt att välja en som är singel och lämna gifta därhän...
Jag tänker - Eller så väljer den som är gift helt enkelt den som den är gift med och lämnar andra därhän!!!
Säger bara
- Inte konstigt det finns otrogna, när det finns dom med åsikter som din, som lastar motparten för det och lägger ansvaret på "den andre" och försöker förminska sitt eget ansvar för sin otrohet...
Istället för att tänka att om en singel inte väljer en upptagen, så borde en upptagen tänka att -
Jag är gift/upptagen så det går inte...
Då hade det heller inte funnits otrohet! Det kan ju inte bottna i att en singel ska tänka, H -N är upptagen, det borde vara så att den som är upptagen tänker - JAG är upptagen, detta funkar inte...
Eller hur!?