2018-09-01, 19:44
Medlem
tjackarismygs avatar
Är det här fortfarande en krimtråd? Eller är det en tråd för kristna?
Ett nick ifrån väster har en förmåga att fylla hela dagar med sida upp och sida ner med ingenting. Nu har morgonrodnaden lyckats igen. Snart ger jag upp, men inte än.
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-09-01 kl. 19:50. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-01, 19:53
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, men i det här fallet gäller det även den ogifta tycker jag eftersom hon var pastor och vigde det gifta paret samt att hon är mamma och ska föregå med gott exempel och lära sina barn korrekta moraliska värderingar.

Förstår inte den här mentaliteten som finns i den här tråden att det är okej för en människa att dejta en gift person, så länge hen är ogift själv? Båda parter gör ju fel. I synnerhet när man är otrogen mot sin tro, tjänst och barn som i detta fall.

Det borde vara lätt som singel att välja vilket annan singel som helst och lämna gifta därhän. Hade ingen dejtat gifta så hade de inte kunnat vara otrogna heller. Det är moraliskt fel att vara medskyldig till att människor kan vara otrogna.

Precis som det finns medgärningspersoner till olika brott, så ser jag de som träffar gifta som skyldiga också.

Blir så förvånad, och nästan upprörd, när jag läser att LW som pastor och mamma får hårdast kritik - HON borde föregå med gott exempel skrivs det ofta...
Jag tänker att SD som gift/man och pappa har samma ansvar...

Att som ogift dejta en gift, att det skulle vara lika illa som för den som är gift.. Att båda parter gör fel. Nej, där gör ju faktiskt den som lovat sin trohet och är gift störst fel... Den ogifta har ju inget lovat... Utan kanske tror på att det finns en tid framåt, med den som är gift...

Det är ju helt otroligt att läsa att du skriver att
- Om ingen dejtat gifta så hade dom gifta inte kunnat vara otrogna...
Jag tänker - Om den som är gift håller sig till sin partner, så kan heller ingen otrohet uppstå!!!
Eller att du skriver att som singel borde det vara enkelt att välja en som är singel och lämna gifta därhän...
Jag tänker - Eller så väljer den som är gift helt enkelt den som den är gift med och lämnar andra därhän!!!

Säger bara
- Inte konstigt det finns otrogna, när det finns dom med åsikter som din, som lastar motparten för det och lägger ansvaret på "den andre" och försöker förminska sitt eget ansvar för sin otrohet...

Istället för att tänka att om en singel inte väljer en upptagen, så borde en upptagen tänka att -
Jag är gift/upptagen så det går inte...
Då hade det heller inte funnits otrohet! Det kan ju inte bottna i att en singel ska tänka, H -N är upptagen, det borde vara så att den som är upptagen tänker - JAG är upptagen, detta funkar inte...
Eller hur!?
Citera
2018-09-01, 19:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Är det här fortfarande en krimtråd? Eller är det en tråd för kristna?
Ett nick ifrån väster har en förmåga att fylla hela dagar med sida upp och sida ner med ingenting. Nu har morgonrodnaden lyckats igen. Snart ger jag upp, men inte än.
Fire and brimstone står högt på dagordningen för närvarande. Antar att det fyller ett vacuum av information, själv är jag som sagt mer intresserad av brottet ifråga även om jag var ett tidigt fan av Genesis.

Skulle vakna till om t. ex. MV slängde till oss lite mer från en utredning som förefaller ligga i träda.
Citera
2018-09-01, 20:06
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fire and brimstone står högt på dagordningen för närvarande. Antar att det fyller ett vacuum av information, själv är jag som sagt mer intresserad av brottet ifråga även om jag var ett tidigt fan av Genesis.

Skulle vakna till om t. ex. MV slängde till oss lite mer från en utredning som förefaller ligga i träda.

Fast jag har känslan av att MV hade insyn i början, med frifräsar-utredarna Springare och Klang. Kanske har MV ingen insyn i dykarklockan där de nuvarande musslorna huserar.
Citera
2018-09-01, 20:47
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Fast jag har känslan av att MV hade insyn i början, med frifräsar-utredarna Springare och Klang. Kanske har MV ingen insyn i dykarklockan där de nuvarande musslorna huserar.
Ungefär så har jag också tolkat det hela. Iallafall så tror jag att hen hade viss insyn i delar av utredningen till en början.
Citera
2018-09-01, 21:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men tänk efter nu.. Redan förutbestämd uppfattning? Är det helt främmande för dig att det finns de som bildat uppfattningen om SD som möjlig GM efter att det kommit fram uppgifter om att han varit i kontakt med henne. Tycker nog det är du som är väldigt tunnelseende och förutfattad i dina framställningar och antaganden..
Det är ju exakt det här jag säger. Åklagaren pekar först ut en misstänkt, och "tråden" tar okritiskt till sig det här och bygger på med uppgifter som passar in. Varifrån tror du att den här uppgiften kommer? Från en polis? Ett rykte på byn?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-01 kl. 21:09.
Citera
2018-09-01, 21:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ju exakt det här jag säger. Åklagaren pekar först ut en misstänkt, och "tråden" tar okritiskt till sig det här och bygger på med uppgifter som passar in. Varifrån tror du att den här uppgiften kommer? Från en polis?
Tydligen tar också TR till sig, om än mer kritiskt, och har utsett MGM till skäligen misstänkt.
Citera
2018-09-01, 21:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tydligen tar också TR till sig, om än mer kritiskt, och har utsett MGM till skäligen misstänkt.
Menar du att den här uppgiften skall ha lagts fram vid häktningsförhandlingarna?
Citera
2018-09-01, 21:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Det är ju exakt det här jag säger. Åklagaren pekar först ut en misstänkt, och "tråden" tar okritiskt till sig det här och bygger på med uppgifter som passar in. Varifrån tror du att den här uppgiften kommer från början? Från en polis?

Okej så efter vad som framkommit i tråden, tex att MGM och Lena hade kontakt på mordkvällen, och enligt uppgift att SD väntat på Lena utanför hennes bostad, så anser du att misstanken har försvagats ang GM?
Citera
2018-09-01, 21:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Menar du att den här uppgiften skall ha lagts fram vid häktningsförhandlingarna?
Det vet varken du eller jag, eller hur?
Och i ena andetaget säger du att du har tilltro till MV... för att sedan återgå till din självpåtagna uppgift att avkräva bevisföring av användare. Utom av dig själv då iofs.
Citera
2018-09-01, 21:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det vet varken du eller jag, eller hur?
Och i ena andetaget säger du att du har tilltro till MV... för att sedan återgå till din självpåtagna uppgift att avkräva bevisföring av användare. Utom av dig själv då iofs.
Ja, fan vet alltså. Själv har jag hela tiden utgått från att MV har talat sanning när han säger att han har en källa med insyn i polisutredningen, men nu börjar ju många tvivla på det här. Har du någon egen uppfattning om MV:s trovärdighet som uppgiftslämnare?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-01 kl. 21:49.
Citera
2018-09-01, 21:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, fan vet alltså. Själv har jag hela tiden utgått från att MV har talat sanning när han säger att han har en källa med insyn i polisutredningen, men nu börjar ju många tvivla på det här. Har du någon egen uppfattning om MV:s trovärdighet som uppgiftslämnare?
Eftersom jag inte har nåt att mäta dennes uppgifter mot är det naturligtvis omöjligt att bedöma trovärdigheten. I brist på annat kan jag acceptera h*n som en av de få intressanta uppgiftslämnarna. Men om MV var knuten till utredningen via källor nära den tidigare spaningsledningen, som påståtts, kan jag förstå att informationen sinar. Jag kan också förstå den kompletta bristen på tydliga framsteg, brukar kunna bli så om man sätter de bästa förmågorna på bänken och låter internt kiv gå före huvuduppgiften
Senast redigerad av DreamTwister 2018-09-01 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in