Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Det AKB sa var väl att Moderaterna kunde tänka sig att förhandla med Sverigedemokraterna angående oviktiga områden som buller och trafik, dock inte migrationspolitiken. Vad gäller Kristdemokraterna så upprepar jag att Ebba Busch Thor inte ville avskaffa decemberöverenskommelsen då hon vände sig emot Skyttedal-falangen. Som du vet så gäller ju dock decemberöverenskommelsen fortfarande då avskaffandet enbart skedde på papperet. Men fortsätt för all del att hylla partier som förstört Sverige och anstiftat mord, gruppvåldtäkter, rån och terrorism.
Jag hyllar ingenting, jag försöker se politik för det den är och möjligheter till förändring inom den.
För övrigt så har du inte svarat på något som tråden ifrågasätter, nämligen AfS strategiska mål för att påverka SD och Politiken, hur och när.
Citat:
Ursprungligen postat av
StatligaTeleverket
Jag tänker aldrig rösta på ett parti som inte tydligt säger nej till NATO. SD röstade inte ner värdlandsavtalet, därför får de inte min röst i riksdagsvalet.Dock får de min röst i kommunvalet. Landstinget har jag inte bestämt än.
Denna tråd handlar inte om vilka du ska rösta på. Det finns redan en tråd om det. Denna tråd handlar om hur AfS kommer att förändra politiken, och deras mål med att dränera SD från förstaplatsen. Vilka för och nackdelar har det och vad är AfS framtid inom ca de kommande 4-8 åren i detta läge.
Vad olika enskilda SD politiker har sagt inom en intern debatt kan ni ta i andra trådar. Jag kan garantera dig att AfS inte kommer att bli förskonade från interna debatter och åsikter.