2018-09-02, 16:56
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Här står om beslag gjorda i en sommarstuga. Märk väl att det står "två anhöriga" till SD:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Tackar och bockar Intressant detta. ”Två anhöriga” och ”sommarstuga” då vet vi det.
Citera
2018-09-02, 16:57
Medlem
Citat:
Har precis angett källa. Jag skrev för någon månad sedan, kan då vara 1-2 tänkte jag. Mindes inte tiden men visste att de varit i en sommarstuga.

Kallar du det för angivande av källa? Och du skall forska?

http://www.su.se/polopoly_fs/1.140520.1372667623!/menu/standard/file/Akribi%20vetenskaplig%20noggrannhet.pdf
Citera
2018-09-02, 16:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Så tiden för beslagen var en ren gissning eller hur ska jag tolka det?
Vilken källa har du för att sommarstugan ”finkammats”? Vet du alltså att en fullskalig husrannsakan gjorts och att polisen inte endast inhämtat aktuella föremål?

Nej det var knappast en gissning. Visste ju som sagt att det var inom några månader sedan 🙂 var ju knappast förra året så att jag kan sägas ha gissat.
Vem har sagt att de finkammat, däremot att de genomsökt stugan efter dessa beslag är ju uppenbart. Har skrivit just ordet genomsökt i mina inlägg om du läser dem igen.

Men nu var det ju det här psykologiska "tugget" angående spelet som pågår här att det ska märkas ord, missuppfattas och ditt som datt. Alla knep för att underminera andra skribenters trovärdighet.
Bra, fortsätt att bevisa mig rätt 😁
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-02 kl. 17:07. Anledning: Rättat ett stavfel
Citera
2018-09-02, 17:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kallar du det för angivande av källa? Och du skall forska?

http://www.su.se/polopoly_fs/1.140520.1372667623!/menu/standard/file/Akribi%20vetenskaplig%20noggrannhet.pdf

Haha, ja du jag har lärt mig att det här är Flashbacks mått på källa. När man tar kvällsmedias ord framför en framstående professors i kriminologi (GW) som jag fick bakläxa på en gång så får ni mediakällor fr o m nu.
Citera
2018-09-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

”Överklagar beslag
Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga.
Nu kommer Örebro tingsrätt ta ställning till om beslagen ska hävas.
– De har klagat på beslagen och jag motsatte mig det, säger åklagaren Åsa Hiding.
De anhöriga ville inte kommentera saken i media.”

Det här är den enda uppgiften jag minns och som jag kan hitta angående beslag och sommarstuga.
Artikeln är publicerad den 19 juni och det innebär att beslagen ifrån sommarstugan inte kan ha gjorts för en månad sen.

Rosamund: Kan du ange din källa?

Tack LimeTime Jag förundras över hur raska och hjälpsamma många är i forumet. Det låter mer sannolikt att poliserna ”visiterat” stugan före 19 juni, då artikeln publicerades, tycker jag. Undrar varför sommarstugan (vad det verkar) sågs som intressant? Vems stuga är det egentligen som inspekterats?
Citera
2018-09-02, 17:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De kan alltid prata med polisen.

Och de kan skicka PM till användare här i tråden,
som de litar på, ifall de inte törs skriva själva.

En varning dock:

Gärningspersonen i detta fall verkar vara mycket slug
och manipulativ, efter vad vi sett i tråden denna vecka,
så var rädda om er anonymitet, även om ni tror att ni
kan lita på någon.

Allt är inte guld som glimmar...
Citera
2018-09-02, 17:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tackar och bockar Intressant detta. ”Två anhöriga” och ”sommarstuga” då vet vi det.

Ja, två anhöriga stämmer ju väl överens med svärföräldrar?
Citera
2018-09-02, 17:12
Medlem
Citat:
Haha, ja du jag har lärt mig att det här är Flashbacks mått på källa. När man tar kvällsmedias ord framför en framstående professors i kriminologi (GW) som jag fick bakläxa på en gång så får ni mediakällor fr o m nu.

Om du drar slutsatser från GWs generella yttrande i början på en utredning på så stort allvar bygger du troligast ett sandslott. Han uttalar sig enbart om vad som brukar vara mest sannolikt utifrån statistiskt hänseende, inget om ett exakt enskilt fall. Han har ingen insikt i utredningen.

Men han skriver bra böcker.
Citera
2018-09-02, 17:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Om du drar slutsatser från GWs generella yttrande i början på en utredning på så stort allvar bygger du troligast ett sandslott. Han uttalar sig enbart om vad som brukar vara mest sannolikt utifrån statistiskt hänseende, inget om ett exakt enskilt fall. Han har ingen insikt i utredningen.

Men han skriver bra böcker.

... och triva bra på löpet varje dag,
helst på båda kvällstidningarna samtidigt.
Citera
2018-09-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ja, två anhöriga stämmer ju väl överens med svärföräldrar?

Ja, det kan det vara.
Citera
2018-09-02, 17:39
Medlem
Citat:
Har för mig att dom inte fick tillstånd till det. SD/HD kanske inte ens har befunnit sig där? Däremot kan dom fått gå in och se sig omkring? Någon avspärrning har jag inte hört om.

Nej, HD och SD kanske inte har varit i någon stuga i samband med mordet? Undrar varför polisen eventuellt ville kika i detta sommarhus då? Är det verkligen ingen som vet vilken stuga polisen varit i?
Citera
2018-09-02, 17:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Nej det var knappast en gissning. Visste ju som sagt att det var inom några månader sedan 🙂 var ju knappast förra året så att jag kan sägas ha gissat.
Vem har sagt att de finkammat, däremot att de genomsökt stugan efter dessa beslag är ju uppenbart. Har skrivit just ordet genomsökt i mina inlägg om du läser dem igen.

Men nu var det ju det här psykologiska "tugget" angående spelet som pågår här att det ska märkas ord, missuppfattas och ditt som datt. Alla knep för att underminera andra skribenters trovärdighet.
Bra, fortsätt att bevisa mig rätt 😁

Ordet finkammat kom från annan postare så ursäkta mitt ordval i frågan till dig.
Att du tolkar mina frågor som psykologiskt tugg får stå för dig. Mitt intresse var att utröna om du hade mer information angående beslagen från sommarstugan som inte framkommit i media.

Istället för att utgå ifrån att jag missförstår dig eller spelar ett spel så vore det mer respektfullt att svara på mina frågor som ställdes med aktuellt fall i åtanke.

Ditt dravel och din hånfulla hållning till andra postare stör de sakliga diskussionerna i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in