2018-09-02, 16:19
Medlem
Huntsmans avatar
Har svårt att begripa hur skickligt media i åratal manipulerat sig fram till att få svensken att självhata sig själv så till den milda grad.
Är man inte vänster, brun eller queer så betraktas man som sämre av de som hyllar allas lika värde.

Personligen har det gjort att jag alienerat mig från det mesta & slutat engagera mig i civilsamhället, & blivit cynisk. Låt Sverige gå under, det är ändå inte värt att räddas...

Nu finns faktiskt ett alternativ för patrioter med företrädare som inte ber om ursäkt & pudlar om de råkar nämna ordet "volymer" & "invandring" i samma sammanhang.
Våra nuvarande politiker i riksdagen är totalt mentalt korrumperade av medias s.k. "makt".

Det skulle vara otroligt underhållande att se media försöka klämma åt Kasselstrand & co med sina vanliga knep & floskler i framtiden.

Det har varit en bedrövlig tid i Sverige under för lång tid men nu skymtas äntligen en ändring på det.
Citera
2018-09-02, 16:22
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Afs vill mycket men man måste vara realistiska. Partier som SD/afs är väldigt enformiga. Det är i stort sätt bara invandringen dom tänker på. Dom tar upp pensionärerna för att vinna billiga poäng. Man måste tänka på skolan, vården, miljön, EU, samarbete. Jag hade gärna skickat hem muslimerna för att deras kultur och religion har inget här att göra men det är orealistiskt.

Och hur realistiskt var det att vi skulle ta hit 1-2 miljoner människor efter millennieskiftet? Tyckte du det för 20 år sedan? Trodde du vi skulle göra det, att det ens skulle vara möjligt?
Citera
2018-09-02, 16:24
Medlem
Fantastiskt bra torgmöten i Malmö och Lund idag, dessutom ännu en ny bra talare i Louise Ask. Kommer verkligen bli ett politiskt jordskalv detta. Bra musik var det med på slutet i Lund, kan bara tänka mig stämningen om man skulle dra av Fädernesland 7 September i Stockholm
Citera
2018-09-02, 16:25
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Afs vill mycket men man måste vara realistiska. Partier som SD/afs är väldigt enformiga. Det är i stort sätt bara invandringen dom tänker på. Dom tar upp pensionärerna för att vinna billiga poäng. Man måste tänka på skolan, vården, miljön, EU, samarbete. Jag hade gärna skickat hem muslimerna för att deras kultur och religion har inget här att göra men det är orealistiskt.

AfS har ståndpunkter på alla punkter du tog upp. Läs själv. https://alternativforsverige.se/politik/

Sen att återvandringen är deras hjärtefråga är inget konstigt, det är den mest akuta frågan. T.ex. så hade återvandringen löst många av våra problem vi ser i samhället idag; bostadskrisen, kriminaliteten (våldtäkter, bil-och skolbränder etc) och fattigpensionärerna bara för att nämna några.
Citera
2018-09-02, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Och hur realistiskt var det att vi skulle ta hit 1-2 miljoner människor efter millennieskiftet? Tyckte du det för 20 år sedan? Trodde du vi skulle göra det, att det ens skulle vara möjligt?

Jag växte upp på landsbygden. Nästan bara svenskar där jag bodde. Så nej jag tänkte inte på det. Att gå runt och se afghaner och andra flyktingar är inte trevligt. Jag och min man bor i ett område med mest svenskar så vi påverkas inte personligen av allt kriminalitet men jag önskar att det kunde sluta det skulle vara ett lugnare samhälle.
Citera
2018-09-02, 16:27
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Har svårt att begripa hur skickligt media i åratal manipulerat sig fram till att få svensken att självhata sig själv så till den milda grad.
Är man inte vänster, brun eller queer så betraktas man som sämre av de som hyllar allas lika värde.

Personligen har det gjort att jag alienerat mig från det mesta & slutat engagera mig i civilsamhället, & blivit cynisk. Låt Sverige gå under, det är ändå inte värt att räddas...

Nu finns faktiskt ett alternativ för patrioter med företrädare som inte ber om ursäkt & pudlar om de råkar nämna ordet "volymer" & "invandring" i samma sammanhang.
Våra nuvarande politiker i riksdagen är totalt mentalt korrumperade av medias s.k. "makt".

Det skulle vara otroligt underhållande att se media försöka klämma åt Kasselstrand & co med sina vanliga knep & floskler i framtiden.

Det har varit en bedrövlig tid i Sverige under för lång tid men nu skymtas äntligen en ändring på det.

Ja, det är en jäkligt märklig känsla att höra politiker som försöker peppa oss svenskar. Det är det som innebär hög energi. Att de står upp för våra intressen, utan att ängslas.
Citera
2018-09-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman

Håller helt med, Trodde man var ensam i det här sinnessjuka landet sedan dök AfS upp i mitt liv, stort tack vare flashback! Så ser man att man inte är ensam, finns flera som inte är psyksjuka och har ett sunt förnuft och logiskt tänkande!

Kommer dock vara skeptiskt emot alla partier, visserligen tar Ahl upp Soros med flera, men så länge ingen Svensk politiker pekar ut andra politiker som går deras ärenden när det är så uppenbart så ser jag dem som allierade och därav på soros sidan . Dagen någon pekar ut flera svenska politiker så tror jag att dem inte är kontrollerade. Ska dem "drain the swamp" så måste det skjutas ut info om det NU!

Så folk som röstar på Ex. Centern vet vad deras partiledare egentligen vill, finns för många öppna mål som Afs inte sparkar in och det gör mig otroligt frustrerad
Citera
2018-09-02, 16:28
Medlem
elbrujos avatar
Jag har extremt svårt att förstå den här fatalistiska synen på återvandring av lögnare och kriminella. Vi är ett av världens mest driftiga folk - ett land av ingenjörer med vana att hitta smarta lösningar. Totalt nonsens att man inte skulle kunna upphäva beslut fattade på felaktiga grunder.

Det finns inget som är så starkt som en idé vars tid är kommen som Kasselstrand talade om idag. Det är dags för återvandring nu och då löser man det. Lagar kan skrivas om, beslut kan omprövas. Att det ska bo miljontals främlingar i Sverige är ingen naturlag utan bara ett resultat gjort på politiska grunder.
Citera
2018-09-02, 16:31
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Jag växte upp på landsbygden. Nästan bara svenskar där jag bodde. Så nej jag tänkte inte på det. Att gå runt och se afghaner och andra flyktingar är inte trevligt. Jag och min man bor i ett område med mest svenskar så vi påverkas inte personligen av allt kriminalitet men jag önskar att det kunde sluta det skulle vara ett lugnare samhälle.

Så är vi många som känner.

Min poäng är, att om det hade startats en politisk rörelse sent 1990-tal som strävade efter att ta in 1,5 miljoner människor från mestadels Afrika och MÖ de närmaste 20 åren, så hade du sagt åt dem att deras plan var helt orealistisk, eller hur?
Citera
2018-09-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise

Jag delar analysen. Ett Sverigevänligt parti som blir det enskilt största partiet i riksdagen är mycket mer än bara symbolik, men likväl en viktig sådan.

Låt säga att valresultatet ger SD (25%) M (20%) och KD (5.1%) så finns det grund att tro att detta blir en (majoritets)regering.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Men lyssna, din jävla lus: huruvida SD får 25% eller 20% av rösterna är parlamentariskt oväsentligt.

Ett AfS på 7% och ett SD på 19% är oändligt mycket värdefullare för Sveriges framtida utveckling än ett AfS på 1% och ett SD på 26%. Jag tänker inte äventyra Sveriges framtid för att Åkesson och Karlsson ska få den symboliska men meningslösa posten som "Sveriges största parti". Det är irrelevant.

Inte alls och helt fel. Att du ens använder 7% i ditt exempel visar hur verklighetsfrånvända Afs:are är. Ni högljudda med hybris flyger bland molnen och kommer bli väldigt besvikna när verkligheten slår ner er på jorden när resultatet kommer in den 9:e. Ni ska vara glada om ni ens får 1%.
Senast redigerad av SuddaBort 2018-09-02 kl. 16:43.
Citera
2018-09-02, 16:37
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Ja, det är en jäkligt märklig känsla att höra politiker som försöker peppa oss svenskar. Det är det som innebär hög energi. Att de står upp för våra intressen, utan att ängslas.

Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Håller helt med, Trodde man var ensam i det här sinnessjuka landet sedan dök AfS upp i mitt liv, stort tack vare flashback! Så ser man att man inte är ensam, finns flera som inte är psyksjuka och har ett sunt förnuft och logiskt tänkande!

Kommer dock vara skeptiskt emot alla partier, visserligen tar Ahl upp Soros med flera, men så länge ingen Svensk politiker pekar ut andra politiker som går deras ärenden när det är så uppenbart så ser jag dem som allierade och därav på soros sidan . Dagen någon pekar ut flera svenska politiker så tror jag att dem inte är kontrollerade. Ska dem "drain the swamp" så måste det skjutas ut info om det NU!

Så folk som röstar på Ex. Centern vet vad deras partiledare egentligen vill, finns för många öppna mål som Afs inte sparkar in och det gör mig otroligt frustrerad

Det är så sant som det är sagt, det finns inget kraftfullare än en idé vars tid är kommen.

Man förstår nu vad ungrarna måste känna som röstar på Orban som alltid sätter ungrarna främst.
Sveriges problem är hundrafalt värre än ungrarnas, så det finns mycket att bita i för Afs i framtiden.

I Sverige är psykosen så massiv så skulle man säga att man är stolt över att vara svensk så är man rasist. Den psykosen måste släppa, & därifrån kan man gå vidare & kalla en spade för en spade.
Citera
2018-09-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, han vet att AfS har betydligt mer än 0,4 procent. Med andra ord så sitter han och ljuger rakt av för trådens läsare.

Finns inte speciellt många som tror på dom här AfS-siffrorna man kan läsa om på Flashback.

Nu senast var det Roger Sahlström som sa under 1% vid en twitterdiskussion med en av AfS-topparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in