2018-09-01, 19:52
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
https://nyheteridag.se/siffrorna-visar-att-afs-blockerar-mojlig-majoritet-for-sd-m-och-kd-kan-avgoras-av-en-procentenhet/

Hahahaha, nu börjar desperationen slå till! Nu ser Karlsson potentialiteten att missa några riksdagsplatser han utlovat till fruar och lojalister till partiledningen. Han skickar ut krigshundarna på NI för att stävja den höga energin och momentumet hos AfS.

Citat:
Med bara dagar kvar till valet har spelteorin om nästa regering kommit att bli en glödhet fråga. Inget av de traditionella blocken kan nå en egen majoritet, utan det krävs antingen blocköverskridande samarbete eller att SD släpps in i värmen för att lyckas skapa en stabil regering. Det regeringsalternativ som ligger närmast till hands för SD är ett samarbete med Moderaterna och Kristdemokraterna.

Sen när har en regering med M, KD och SD någonsin funnits på kartan? M kommer inte ens få 20% av väljarstödet, och KD går ju på livsuppehållande från stödröstande moderater.
Citera
2018-09-01, 19:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Kan GM vara Ma*eleine Sun*qvist(*=d) på facebook?
Långt vågigt blont hår ner till axeln, svart utväxt. Har svarta glasögon på huvudet på en profilbild, likt youtube klippet. Märkbart kraftig kroppstyp och kortare än sina barn. Hur lång är Jeff Ahl? Noterbart veck under underläppen(överbett?).
Stanna vid 56.48 på youtube för en bättre bild av GM(sänk hastighet till 0.25).

Motiv: coal burner, kommenterat på sidan "Vänsterpartiet Halmstad" på fb.
Seinabo Sey:s mamma!
Citera
2018-09-01, 20:02
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vi är många (hoppas och tror jag) som vill trycka på den men som måste ta andra hänsyn pga att vi inte lever i en demokrati utan i en vänsterdemokratur.
Även jag vill gärna trycka på den, men det lär för min del leda till självmord för karriären och social utfrysning. Inget jag är särskilt sugen på för tillfället.
Citera
2018-09-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Erik Berglund myntade begreppet i Den kokta grodan, men jag vill bestämt hävda att han stulit det från "the black Hebrew Israelites" och deras numera kultförklarade "THAT'S RIGHT!"
Historien finns här om jag minns rätt https://denkoktagrodan.podbean.com/e/116-qa-uddevalla/
Erik Berglund berättar.
Citera
2018-09-01, 20:13
Medlem
Bobby Knights avatar
Kasselstrand var jävligt bra i Halmstad idag. Fy fan vilken talare alltså... stammar inte på orden någonstans och sätter dit vänstern exakt där det ska sitta.
Citera
2018-09-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Seinabo Sey:s mamma!
Hon är en stor supporter av EFF med Malema i spetsen som hetsar om att mörda alla boer i Sydafrika.

Jeff borde polisanmäla för ofredande. En spottloska kan få förödande konsekvenser, framförallt om personen som spottar har tagit turer i mörkaste Afrika.
Senast redigerad av Gn11 2018-09-01 kl. 20:57.
Citera
2018-09-01, 20:15
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Hon är ett stor supporter av EFF med Malema i spetsen som hetsar om att mörda alla boer i Sydafrika.

Jeff borde polisanmäla för ofredande. En spottloska kan få förödande konsekvenser, framförallt om personen som spottar har tagit turer i mörkaste Afrika.

Han polisanmälde henne på plats.

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1035929807941455872
Citera
2018-09-01, 20:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Hon är ett stor supporter av EFF med Malema i spetsen som hetsar om att mörda alla boer i Sydafrika.

Ja, hon har ju gillat gambian i 27 år så...

Som jag förstått det polisanmäldes det på plats.
Citera
2018-09-01, 20:17
Medlem
CougheeBrothas avatar
Kan detta verkligen hända, att dem kommer in? Jag följde det först som ett skämt men man börjar ju nästan undra.
Citera
2018-09-01, 20:18
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Kan detta verkligen hända, att dem kommer in? Jag följde det först som ett skämt men man börjar ju nästan undra.

Ja min känsla är så. Men borde man bli förvånad efter Brexit och Trump?
Citera
2018-09-01, 20:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:

Han har anmält.
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1035929807941455872
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Jag står i valet och kvalet om jag ska rösta på AfS eller SD, föredrar AfS hårdare linje men vill inte kasta bort rösten om AfS skulle få under 4%. Om jag inte ser något uttalande från SD där de fördömer detta så lär det bli en solklar röst på AfS oavsett.
Jag ställer samma fråga till dig som jag ställde till Libben: På vilket sätt blir Sverige bättre av att SD får 0,000016 procentenheter mer i valet?
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2018-09-01 kl. 20:23.
Citera
2018-09-01, 20:23
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha

Jag var också lite skeptisk i början, men nu tror jag banne mig de kommer in. Bara på Facebook har de ökat med 5.250 likes på lite mindre än 2 dagar, det är drag under galoscherna!
Senast redigerad av robotgura 2018-09-01 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in