2018-09-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bemött är okej, påhoppad är inte det.
Lättkränkt? Inte alls men det är ett tufft klimat här på flashback. Ni har vant er och blivit så härdade tydligen att ni inte ens märker det.

Man kan svara varandra i vanlig "samtalston" utan att bli anklagad för att man skuldbelägger ett stackars offer bara för att man, som alla andra, skriver om sina tankar och åsikter.

Det är just för att jag är psykolog och dessutom numera forskar inom ämnet som jag kan se det som händer här med alla påhopp såå tydligt! Men ni ser inte det utan kallar folk lättkränkta.

Snälla Rosamund, sök tråd om psykologi:allment, där kanske du slipper känna dig kränkt och bli påhoppad, bara ett tips.

SD är fortfarande skäligen misstänkt.
Personligen tror jag att SD är den skyldige till Lenas död.
Citera
2018-09-01, 22:14
Medlem
Har HD ett gediget alibi?
Citera
2018-09-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Okej så efter vad som framkommit i tråden, tex att MGM och Lena hade kontakt på mordkvällen, och enligt uppgift att SD väntat på Lena utanför hennes bostad, så anser du att misstanken har försvagats ang GM?
Stop!
Finns inga uppgifter att det är SD som ev. stod utanför.
Citera
2018-09-01, 22:42
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina

Detta HD-alibi och dess eventuella ”härkomst” har jag också funderat över. JG och/eller hans sambo LI kanske är HD:s alibi och vice versa?
Citera
2018-09-01, 23:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina

Vi vet inte men det har kommit uppgifter i tråden om att hon varit på sitt jobb, eller haft barnen hemma och att det kan vara därför hon inte varit misstänkt i utredningen därmed inte haft sitt hem avspärrat m.m.
Citera
2018-09-01, 23:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Efter bärfisens bannlysning och lite mer tolkning så har flera hört av sig att det troligen är en SD hatare som skapat ett spökkonto och glorifierat SD och tagit min part i tråden, fast jag själv inte tagit SD:s parti.
Syftet har varit att ta med mig, bara mig i väl valda inlägg och på så sätt svartmåla mig och till slut inkludera mig i ett hot.
Hur menar du att någon har tagit din part? Det enda sätt någon kan skriva under ditt alias är om du har gett hen tillgång till ditt konto.

Citat:
Även fått feedback att det finns en gruppering som aktivt klankar ned på alla mina inlägg, omskriver och förvränger det jag skrivit. Dessa skriver inte samtidigt utan det är en åt gången som bombarderar mina inlägg med dumheter.
Nu svamlar du igen. Jag tillhör dem som ibland ifrågasätter dina inlägg eftersom de är motsägelsefulla, sliriga och som det verkar, medvetet otydliga. Jag brukar hålla med andra som ifrågasätter dina inlägg, även när jag inte kommenterar. Det betyder inte att vi är en grupp. Det betyder som många har sagt att dina inlägg inte tillför något utan oftare skapar förvirring.

Citat:
Not. MV:s loggtext om att han sett kroppen. En lektor i svenska språket tittade på texten. Det kan inte tolkas på annat sätt än MV sett kroppen som det står i inlägget.
En helt irrelevant kommentar. En lektors tolkning har ingen som helst betydelse om hen inte känner till hur bra den som skrev inlägget är på att skriva tydlig svenska.
Citera
2018-09-01, 23:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Vi vet inte men det har kommit uppgifter i tråden om att hon varit på sitt jobb, eller haft barnen hemma och att det kan vara därför hon inte varit misstänkt i utredningen därmed inte haft sitt hem avspärrat m.m.

Ja, så har det skrivits. Det minns jag nu. Tack för påminnelsen
Citera
2018-09-01, 23:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, så har det skrivits. Det minns jag nu. Tack för påminnelsen

Ja, det är mycket att hålla reda på
Man skulle lätt kunna skriva en trilogi om detta fall, om man bara hade haft författartalang.
Citera
2018-09-01, 23:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man misstänker att det var SD som stod utanför bostaden. Det finns mer som talar för att det var han än emot så långt som utredningen kommit hittills. Det var på framsidan som MGM väntade på LW.

Citat:
Stop!
Finns inga uppgifter att det är SD som ev. stod utanför.

Jo, det finns uppgifter om att det kan vara SD. Läs det citerade inlägget övanför ditt.
Citera
2018-09-02, 00:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Att hon hade barnen hemma kan väl inte vara
något säkert alibi?
De sov väl så dags?
Hon kan lätt ha gått ut en stund, väntat utanför LW
och sedan mördat henne.
Citera
2018-09-02, 00:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
något säkert alibi?
De sov väl så dags?
och sedan mördat henne.

Nej, sovande barn är inget vidare alibi. Då undrar jag varför polisen inte utrett henne mer.
Citera
2018-09-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
något säkert alibi?
De sov väl så dags?
och sedan mördat henne.

Det närmast totala ointresset kring henne kan därmed rimligen ev förklaras av att hon har intyg från arb.givaren att hon bevisligen var i tjänst vid aktuell tidpunkt. Styrkt alibi i vart fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in