2018-09-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag har inte påstått att jag inte kan.
Ditt påstående = ditt problem.

Du svarade inte på om det var gravitationens ursprung eller varför gravitationenen ”fungerar” som den gör, som vetenskapen inte vet. I så fall kan vi släppa detta.

Att den existerar och fungerar som den gör är bevisat. Om du hävdar att vetenskapen inte bevisat det, så vill jag ha belägg.
Jag vill ha belägg för att gravitationen fungera. Enligt ditt resonemang kan du hävda att gravitationen existera men om jag säger att den inte existera kräver du bevis. Vilket är rimligt att kräva men det är och rimligt att kräva att du producerar bevis för att den existerar. Jag undrar varför du inte behöver producera bevis men jag måste producera bevis för att har fel. Om du har fel från början hur kan jag du bevisa att du har fel. Varför måste jag bevisa ett felaktigt bevis?
Citera
2018-09-01, 23:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag förstår. Jorden suger till sig atmosfären men är inte tillräcklig för att suga till sig månen däremot så suger månen till sig lite av jordens hav och åstadkommer tidvatten.

Nej du förstår inte ett jävla skit. Det enda du gör är att framställa dig själv som en idiot.

Det du på ditt enfaldiga sätt framställer som obegripligt är i själva verket fullständigt begripligt. Att du inte förstår grundläggande fysik såsom krafter och acceleration betyder inte att krafter inte existerar, det betyder bara att du inte förstår.
Citera
2018-09-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Tack. Så tillbaka till topic.

Varför tror du att alla som har studerat frågan har fel? Vi är trots allt några hundra miljoner människor som har funderat, experimenterat, studerat och laborerat om allt från elektromagnetisk strålning via Newtons rörelselagar till något så enkelt som att det är 200 mil mellan Stockholm och Rom.

Att som du ifrågasätta att en sjömil är 1,8 km utan något som helst empiriskt stöd ter sig väldigt knasigt. Vi är ju trots allt väldigt många människor som vet hur lång en distansminut är. Och för mig ter det sig absurt att du bygger din världsbild på att det endast är 600 mil mellan nordpolen och ekvatorn när i princip alla vet att det är felaktigt.

Känner du dig inte väldigt korkad när du står fast vid åsikten att vi inte känner till stäckan mellan Luleå och Lund?
Inge fara. Du är en intelligent person, jag tror ingen haft annan uppfattningen.

Jag tror ingen har fel, jag tror att de lyder under den kollektiva uppfattningen och sakers tillstånd. Jag och tex kungadolf har försökt och informera om denna illusion och hur den artar sig du och andra har självklart förnekat det. Jag säger inte att det ä något negativt att göra det. Men det du och andra gör är att ni följer en förutbestämd agenda, även om den är skadlig.

Jag vet inte vad som är sant. Är jorden platt - vet ej. Är jorden rund - vet ej.

Är något jävligt snett - JA.
Citera
2018-09-01, 23:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag vill ha belägg för att gravitationen fungera.

Men jösses. Gravitation är namnet vi har valt att ge till den nedåtriktade kraften som gör att saker dras till jorden. Beviset för att kraften existerar är att du har en vikt, beviset för gravitationen är att vågen ger utslag när du stället dig på den.

Ifrågasätter du att du har en vikt? Ifrågasätter du att du trillar ned om du hoppar ut från ett stup?
Citera
2018-09-01, 23:46
Medlem
Citat:
Men jösses. Gravitation är namnet vi har valt att ge till den nedåtriktade kraften som gör att saker dras till jorden. Beviset för att kraften existerar är att du har en vikt, beviset för gravitationen är att vågen ger utslag när du stället dig på den.

Ifrågasätter du att du har en vikt? Ifrågasätter du att du trillar ned om du hoppar ut från ett stup?
Nu får du ta och ge dig. Länka bevis för en gångs skull att gravitationen är massa i jorden.
Citera
2018-09-01, 23:47
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag vill ha belägg för att gravitationen fungera. Enligt ditt resonemang kan du hävda att gravitationen existera men om jag säger att den inte existera kräver du bevis. Vilket är rimligt att kräva men det är och rimligt att kräva att du producerar bevis för att den existerar. Jag undrar varför du inte behöver producera bevis men jag måste producera bevis för att har fel. Om du har fel från början hur kan jag du bevisa att du har fel. Varför måste jag bevisa ett felaktigt bevis?
Ok, du har inget belägg för att gravitationen inte är en vetenskaplig teori.
Det finns massor med bevis för att gravitationen existerar.
Citera
2018-09-01, 23:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Nu får du ta och ge dig. Länka bevis för en gångs skull att gravitationen är massa i jorden.
Du har redan fått länk till Cavendish-experimentet, vilket bevisar att massor dras till varandra.
Citera
2018-09-01, 23:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Inge fara. Du är en intelligent person, jag tror ingen haft annan uppfattningen.

Jag tror ingen har fel, jag tror att de lyder under den kollektiva uppfattningen och sakers tillstånd. Jag och tex kungadolf har försökt och informera om denna illusion och hur den artar sig du och andra har självklart förnekat det. Jag säger inte att det ä något negativt att göra det. Men det du och andra gör är att ni följer en förutbestämd agenda, även om den är skadlig.

Jag vet inte vad som är sant. Är jorden platt - vet ej. Är jorden rund - vet ej.

Är något jävligt snett - JA.

Inte alls, jag följer ingen agenda. Jag har, helt oberoende av frimurare, undersökt en massa saker inklusive jordens form. Och jag blir jävligt irriterad över att du beskyller mig för att inte kunna tänka självständigt.

Faktum är att du inte har några som helst belägg för att jag, eller hundratals miljoner andra, följer en agenda. Du saknar helt objektiva argument för din ståndpunkt utan det är bara ett patetiskt försök att reducera vår kunskap.
Citera
2018-09-01, 23:52
Medlem
Citat:
Nej du förstår inte ett jävla skit. Det enda du gör är att framställa dig själv som en idiot.

Det du på ditt enfaldiga sätt framställer som obegripligt är i själva verket fullständigt begripligt. Att du inte förstår grundläggande fysik såsom krafter och acceleration betyder inte att krafter inte existerar, det betyder bara att du inte förstår.
Så du bestämmer vem som framställer det obegripliga som begripligt.
Varför har du tolkningsföreträde?
Citera
2018-09-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Du har redan fått länk till Cavendish-experimentet, vilket bevisar att massor dras till varandra.
Det experimentet ger indikation på gravitationen, det bevisar inte. Så sluta upprepa det där mantrat ni har "gravitationen är bevisad"
Citera
2018-09-01, 23:58
Medlem
Citat:

Jag håller med dig så långt att jag har en vikt och att den faller mot jordytan, eller att vikter attraherar varandra. Så långt håller jag med dig. Men att detta förfarande exempelvis skulle innebära att jorden är rund eller att universum består av roterande bollar betvivlar jag. Att någonting faller nedåt bevisar enbart att det faller nedåt, inget annat.
Citera
2018-09-01, 23:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf

Du är mer än dum.

Gravitation är inte "massa i jorden". Gravitation är att massor attraherar varandra.

Och tråden innehåller ungefär 999 olika länkar runt detta. Allt från teoretiska förklaringar till faktiska experiment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in