Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Tack. Så tillbaka till topic.
Varför tror du att alla som har studerat frågan har fel? Vi är trots allt några hundra miljoner människor som har funderat, experimenterat, studerat och laborerat om allt från elektromagnetisk strålning via Newtons rörelselagar till något så enkelt som att det är 200 mil mellan Stockholm och Rom.
Att som du ifrågasätta att en sjömil är 1,8 km utan något som helst empiriskt stöd ter sig väldigt knasigt. Vi är ju trots allt väldigt många människor som vet hur lång en distansminut är. Och för mig ter det sig absurt att du bygger din världsbild på att det endast är 600 mil mellan nordpolen och ekvatorn när i princip alla vet att det är felaktigt.
Känner du dig inte väldigt korkad när du står fast vid åsikten att vi inte känner till stäckan mellan Luleå och Lund?
Inge fara. Du är en intelligent person, jag tror ingen haft annan uppfattningen.
Jag tror ingen har fel, jag tror att de lyder under den kollektiva uppfattningen och sakers tillstånd. Jag och tex kungadolf har försökt och informera om denna illusion och hur den artar sig du och andra har självklart förnekat det. Jag säger inte att det ä något negativt att göra det. Men det du och andra gör är att ni följer en förutbestämd agenda, även om den är skadlig.
Jag vet inte vad som är sant. Är jorden platt - vet ej. Är jorden rund - vet ej.
Är något jävligt snett - JA.