Citat:
Ursprungligen postat av
Cocinella
Men om JG har så hög moral och kyrklig värdegrund, hur kunde han då skaffa barn utan att gifta sig?
För han var väl inte gift med barnens mor?
Jaså? Han är inte gift?
Min åsikt är inte inte att JG har hög moral.
Om Sh. Holmes har rätt om JGs inställning till så delar jag den inte alls, men vad som är hög moral, det är inte heller lätt att bena ut. Bara att JG har en "annan" moral än vad gemene svensk har jag spekulerat om. Men det är inget jag vet riktigt, och säkert har de amerikanska ränderna bleknat något.
Jag vet inte egentligen vad han tycker, bara spekulerar efter ett generellt begrepp om hur amerikaner är utifrån min begränsade erfarenhet.
T ex har det inte varit lika vanligt i USA att bo tillsammans utan att vara gifta. Det som ingår i begreppet sambo har funnits längre i Sverige än i USA.
Det är svårt att förstå varför människor gör som dom gör, varför de tycker som de gör.
Jag kan se iaf att människor som verka stå t ex SD nära håller på honom, och tvärtom de som står LW nära håller på henne.
Inget konstigt iofs, men det visar bara att vi människor ofta väljer (omedvetet) att sålla verkligheten så den passar vår egen vilja. Man VILL inte se hela bilden.